حفظ بياناتي ؟

1/01/2023

22/05/2024_hema

22/05/2024_hema

END_shaher_08/02/2024

29_02_2023

ID:100_01_05_2024

END_02/12/2024

END 13/8/2024

ID:103_02/06/2024

ID:104_05/06/2024

END 13/07/2024

END_Bela 04/08/2024

END 05/08/2024

END 07/08/2024

END 23/08/2024

25/01/2022

QueenSro

ID:100_01_06_2024

END 13/8/2024

END 22/08/2024

END 30/07/2024

END 13/07/2024

END 29/07/2024

Kamal_END 06/08/2024

ibrahim_END 07/08/2024

ibrahim_END 10/08/2024

END 23/08/2024

الـجـروب الـرسـمى لـلـمـنـتـدى FaceBook | Official Group 

شـريـط الاهـداءات

بـعـيـدآ عـن سـيـلـك رود [ هذا القسم مخصص لمختلف المواضيع البعيدة كليا عن مجال الألعاب ]

قديم 12-11-2008, 07:02 PM   #1

HeeMa
عضو سوبر

الصورة الرمزية HeeMa

• الانـتـسـاب » Jul 2008
• رقـم العـضـويـة » 25648
• المشـــاركـات » 2,687
• الـدولـة » في بيتنا
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
HeeMa صـاعـد

HeeMa غير متواجد حالياً

5  

إرسال رسالة عبر Yahoo إلى HeeMa

افتراضي نكت×نكت

يا جماعه انا قولت اجيبلكم شويه نكت كده يا رب تعجبكم
بسم الله الرحمن الرحيم

مرة واحد محشش لقي كنز قال: كويس فاضل الخريطة

مرة اتنين أغبية طالعين رحلة فالسواق نزل استراحة ورجع لقى الفتيس مش موجود قالهم الفتيس راح فين...قالوله لقينك يا عم طول الطريق عمال تشد فيه مش عارف تخلعه قولنا نشلهولك

مرة واحد غبى واقف في الشارع وبيتكلم فى المحمول وعمال يزعق ويقول : بس دورى تانى...معلش دورى كويس ..واحد معدى فى الشارع سأله : فيه ايه؟؟ راح واخد المحمول منه وبيسمع .. لقى (الرقم الذى طلبته غير موجود بالخدمة من فضلك اعد المحاوله)

إتنين أغبية إشتروا حصانين وعاوزين يفرقوهم عن بعض راح الأولاني قطع ديل حصانه وقال لزميله أنت حصانك ديله مش مقطوع قاله لا مش باينه، راح شوية ورجع راح قاطع رجل حصان زميله وقال له حصانك رجله مقطوعة قال له لا مش باينه، راح قاطع راس حصانه ورجع قاله حصانك راسه مش مقطوعة قاله بيتهيألي أوضح حاجه إن حصانك بني وحصاني أبيضمره اتنين مجانين اتفقوا انهم يهربوا من المستشفى واحد قال للتانى لو لاقينا الصور عالى هنهده لو لاقيناه واطى هنط من فوقيه التانى قاله ماشى راحوا مالاقوش صور خالص قالوا يخساره المهمه فشلت

مرة واحد غبى ماشى فى الشارع لقى قرد مشي بيه قابل عسكرى مرور سألوا اودى القرد ده فين العسكرى قال له ودىه جنينة الحيوان تانى يوم معدى بالقرد العسكرى قال له مش قلتلك وديه جنينة الحيوان قال له ما أنا وديته امبارح ، النهاردة بقى هاوديه السينما

مره قرية كلها أغبيا كان فيها حفره كل يوم واحد يقع فيها عملوا مجلس علشان يشوفوا حل للحفره دي قام واحد وقال يا جماعه احنا نحط عربية اسعاف جنب الحفره علشان المصابين يتنقلوا بسرعه قام التاني قال احنا نبني مستشفى جنب الحفره علشان يتنقلوا أسرع قام التالت قالهم يا جامعه انتوا مغلبين نفسكم ليه احنا نردم الحفرة دي ..ونحفر واحدة تانية جنب المستشفى

واحد راح يشتري عربية .لقى كل العربيات غالية عليه.بعدين لقى عربية قديمة و عليها تراب كتير بس سعرها مناسب.صاحب المحل قال له العربية دي فيها ميزة هايلة.بص كدة ..وقام مسح بإيده التراب اللي عليها قام طلع منها عفريت .قال له :شبيك لبيك تطلب إيه؟ قال له هات شاي للبيه حالاً..في لحظة كانت كباية الشاي قدام الراجل .قام اشترى العربية فوراً و ساقها و طلع بيها على حتة أرض فاضية و قام نزل و مسح التراب اللي علي العربية. قام طلع له العفريت. قاله عايزك تبني لي هنا قصر كبير فيه جنينة و حمام سباحة و ملعب تنس و..... قام العفريت قال حيلك حيلك إنت فهمت غلط .. أنا شاي و قهوة بس

مرة واحد مسطول قاعد يفكر مع نفسه ويقول "جمبرى فى الطبق؟ لا لا ارنب فى الجردل؟ برضه لا مش دى استكوزا فى البانيو؟ يوووة برضه مش دى، انا هتصل اعرف من الدكتور احسن." راح اتصل بيه وساله "يا دكتور انا عندى ايه؟" قال له "انا قولت لك ميت مرة انت عندك سرطان فى الحوض

+طبيب نفسى اشترى ساعة سيكو عالجها بالصدمات

+واحد بلدياتنا وقع من الدور العاشر .. جاله صداع

+مره المدرس سأل الاطفال فى الفصل الى يفتكر نفسه غبى يقف ... بعد شويه وقف تلميذ ...فساله المدرس و ليه بقه يا سيدي بتفتكر نفسك غبي ..فرد عليه التلميذ اصلي محبيتش اشوفك واقف لواحداك يا أستاذ

+مره واحد ابنه طلع من الأوائل عمل ايه ؟؟؟؟ شفروه

+واحد بلدياتىواقف قدامه خمس شياطين ليه ....؟؟؟ واحد يوسوسله و اربعه يفهموه

+مرة أتنين صحاب راحوا للحلاق واحد حلق والتاني غويشه

+واحد جدته عيانة و رافضه الاكل فسألها تاكلى مهلبية والا اجوزك.. قالت له لأ يابنى المهلبية ناشفة على سنانى

+مرة واحد مسطول بيلعلب كورة اخد الكورة على صدرة طلعها من منخيرة

+مسطول لابس جزمة ، فردة بيضة والتانية سوده .... قابله مسطول تاني وقاله: "ايه ياواد الجزمه الشيك دي. راح المسطول الاولاني حط رجل علي رجل وقاله: وشرفك إنت.. عندي جوز جزم تاني فى البيت شبهه بالظبت

+جماعة بيحششوا ... فجت كبسه... كل واحد اسـتخبه في شوال جه الظابط ضرب الشوال الاول برجله خرج واحد منهم و اعد يكاكي وعمل نفسه فرخه ضرب التاني خرج واعد يدن وعمل نفسه ديك ضرب التالت مخرجش ضربه تاني مخرجش ضربه جامد المره دي خرج وقال له شوال بطاطس بطاااااااطس انت مابتفهمش

+فيل على علاقة بنمله قرر فجأه ينهى العلاقه فقالت النمله وهى تترجاه ارحمنى و ارحم الفيل إلى فى بطنى

+مرة *** فقد الذاكرة ماشى فى الشارع بيقول صوصو...لا نونو.....لا .....

+مرة دكتور تحليل امة ماتت قال تحاليلي ياما

+واحد بلدياتنا اشتري راديو حط فيه حجرين المذيع اتسطل

+بلدياتنا الصغير بيسأل أبوه : ليه يابا ربنا خلج لنا الودان فرد الأب : علشان نعرف العمة بتاعتنا ها تجف لحد فين

+مرة واحد لبّان ابنه دخل المدرسة... قعد اسبوعين وقطع

+واحد مسطول بيسأل مراته هو لما بنفتح باب الحمام النور بينور قالت له لا قالها يبقى أنا عملتها فى الثلاجة0

+مرة ولد سأل ابوه هل الحب اعمي يا بابا قاله بص في وش امك و انت تعرف

+مره واحد بخيل اوى بعت ابنه يشترى له بعشره صاغ جبنه .....راح الواد ورجع بعد شويه وقاله بابا البقال بيقولك تعال الحس السكينه

+بخيل صحى من النوم قال لمراته أنا حلمت إنى اشتريت للأولاد 3 كيلو موز و2 كيلو تفاح قالت له يا راجل ليه التبذير ده قال لها اسكتى خلى العيال تاكل

+فرخة استحمت بهد اند شولدر باضد بيضة من غير اشرة

+مره واحد مسطول بييصطاد سمك بالحشيش طلعتله سمكه بتقول : انا تمساااااااااح

+بلديات قال لصاحبه .. بالي مشغول من امبارح قاله يمكن حد رافع السماعه

+مرة استاد سأل طالب في اي فصل يسقط المطر فال له في الفصل اللى مالهوش سقف

+واحدة بخيلة بعتت ابنها يشترىتلاتة ارغفة لما جه قالتله رجع رغيف ابوك مات

+مرة واحد مدرس سأل واحد تلميذ أبوك اشترى من الفكهانى اتنين كيلو برتقال سعر الكيلو اتنين جنية يبقى ابوك دفع كام؟ فقالو التلميذ يبقى دفع اتنين جنية ياأستاذ فقالو الاستاذ بص يابنى انت ماتعرفش حساب فقالو التلميذ لا ياأإستاذ دا انت اللى ماتعرفش ابويا

+فار محشش قال : كل القطط تحت جزمتى لقى وراه قط اسود قال الا ابو سمره حبيبى

+مرة كان في ماتش بين فريقين حشرات في الشوط الاول في فريق انهزم واحد صفر و الشوط الثاني نزلت أم أربعه و اربعين دخلت 42 هدف بعد الماتش صحفي بيسأل المدرب اللي فاز :ليه مانزلتش أم أربعه و أربعين من أول الماتش ٌقاله:كانت بتربط الجزمة

+واحد بلديتنا رجع بيته لقى مراته فى السرير مع أثنين .. صرخ وهاج مراتى بتخونى ... بسرع رد عليه شاب منهم احنا الكاميرا الخفية لو مش عايز تذيع قول ما تذيعشى ... رد بلديتنا لأ ذيع خللى الناس تنبسط

+عملوا مسابقة لتعجيز الكمبيوتر كل ما حد يسأله سؤال يجاوب عليه فى اقل من دقيقة جه واحد بلدياتنا حط ورقة فيها السؤال بتاعه الكمبيوتر اتحرق وطلع دخان قالوا له : سؤالك كان ايه بلدياتنا : جلت له ابو جردان جبل ما يخلف جردان كان اسمه ايه؟

+عشرة صعايدة بيتعلموا ربط الكرافتات تسعة ماتوا وواحد فى حالة حرجة

+ست وبنتها ساكنين فى الدور الاخير .. فالبنت نزلت على السلالم ، وبعد كده السلالك كلها اتكسرت ، فتعمل ايه عشان تطلع تانى ؟؟؟؟؟؟؟ .......... على راى المثل اقلب القدره على فمها "تطلع" البنت لأمها

+واحد مسطول بيسال صاحبه المسطول ايه اسماء اخوتك الشباب؟ قاله:كلهم محسن الا ادهم اسمه تامر

+مرة اتنين مساطيل قاعدين فالاول بيقول للتاني هو النهاردة السبت ولا الاحد قام التاني قائل له لا الاتنين ....قام الاول قاله.... جايين مع بعض

+مرة جاموسة جلها جفاف جابت لبن بودرة

+مره واحد لبان أشترى عمارة (ملك) مراته راحت تلم القشطة من علي السطح

+لية السمك بيخاف من الجنية....؟! علشان الجنية فية 100 قرش

+مرة واحد بلدياتنا زار الهرم ,فقال يابوى كل دى حتت جبنه نستن

+اتنين صيادلة قابلوا بعض الأول بيقول للتانى يامرهم فينك بنسلين ماشفنكش رد التانى قل له أهى تينيا

+بخــيل وقع فى حفرة ، فتجمع عليه الناس علشان يساعدونه ... المهم انه في الآخر ما كانش راضي يطلع ، فجاهم واحد و سألهم ايه اللى بيحصل ؟ قالوله احنا قاعدين نقوله هات ايدك هات يدك وهو رافض، قال بسيطه ، راح عند البخيل وقال له خذ ايدي ................فطلع البخيل

+مرة واحد كهربائى اجوز واحدة اسمها نجفة ، كل ما ييجى يبوسها يقف على لوح خشب

+مره واحد بيحشش بيقول لصحبه امبارح جيت اسحب نفس قالوا لى ملكش رصيد

+اتنين سكرانين ماشيين فى الشارع لقو عمود نور.. واحد قعد يخبط عليه فصاحبه قاله دة باين مافيش حد.. قاله إزاى ده النور منور

+واحد بلدينا بيسال اخوه تعرف مبنى التجارة الدولى اللى فى نيويورك اتهدم ليه رد علية ليه قالوا اصله كان على ارض زراعية

+السعودية إ تبرعت للصومال بشحنة أدويه ، فرجعتلها تانى ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟ لانها كلها بعد الاكل

+مرة واحد فرعونى حب واحدة فرعونية قال لها: (آمون فيك

+مرة اتنين مساطيل قاعدين في الاستاد واحد بيقول للتانى.. تلف الاستاد دة فى قد اية رد عليه .. في سجارتين

+فى يوم الاستاذ كنتاكى ومراته نزلوا البحر و مبيعرفوش العوم ، ... كنتاكى "ماك" لكن مراته "ناجتس

+سكران ماسك الفرخة بتاعته ..قاعد يضرب فيها يضرب فيها ويقولها: كل يوم بيض بيض مافيش جبنه

+واحد سكران فتح التلاجه وبص للجلي ...وجده بيرتعش :قالوه متخفش هاخد عصير

+مرة فار سكران على الاخر شافة قط جعان جرى وراة فعدت عربية بسرعة فرمت القط.. والفار اغم علية ولما فاق وشاف القط مفروم قال (يووة هو انا كل ما اسكر اعملى مصيبة

+واحد بلدياتنا فى المصيف إتصور بمايوه و بعت صورته البلد بعتوله هدومه

+واحد سأل صاحبه .. ايه السبب الرئيسى للطلاق ؟ قاله الزواج

+مرة واحد ماذون مش لاقي شغل طلق مراتة

+نجار مراته تغسل الغسيل وهو ينشره

+واحدبلدياتنا سافر فرنسا بعت جواب لابوه بيقوله فرنسا حلوه يابويى فرنسا جميله قوى يا بويى ابوه بعتله جواب قاله اتجدعن وانا اجوزها لك

+مرة واحد مسطول وقف تاكسي كان سواقه برده مسطول قاله تاخد كام وتوديني فين قاله هات اللي تجيبه وانزل هنا

+واحد مسطول راح مطعم وقال لصاحب المطعم سندوتش طعمية من غير سلطة.. صاحب المطعم كمان مسطول قال له من غير سلطة ايه؟ قال له : من غير سلطة قوطة - صاحب المطعم : ماعنديش سلطة قوطة اعمله من غير سلطة طحينة؟؟؟

+نذل اتصل على برنامج أغانى ، و طلب اغنية بابا فين ، و اهداها لكل أيتام العالم

+هل تعرف من هو اوفي مخلوق؟ نملة مات زوجها الفيل وقعدت طول حياتها تدفن فيه

+مرواحد كهربائى سخن ركبولو طرنس

+قمة الهدوء انك تسمع شريط فاضى وقمة الرخامة انك تقلب الشريط وقمة التناحة انك تعيد حتة عجبتك

+ليه بلدياتنا لما بيشتري بيت بيدلق لبن عليه؟؟؟؟؟؟؟ ؟ عشان يبقي بيت ملك

+مره واحد مسطول ماشي مع حبيبته في نص الليل فاشفت ابوها فقالت يالهوي بابا بابا فقالها ماتخافيش قوليلوا اخوكي

+مره واحد بلدياتنادخل حمام افرنجي اخد معاه مترجم

+واحد بيقول لمراته تيجي نعمل جمعيه.اديكى كل يوم بوسه واديكى جنيه !قالتله ماشى. جه على اخر الشهر لقى معاها تسعين جنيه.قالها ايه ياوليه انا مشبديكى كل يوم بوسه وجنيه.قالتله ماتسكت مش ابو هيثم جارنا دخل بنفرين

+أصلع مشكلته إنه مش عارف يعبر عن شعوره

+واحد تاكسجى نايم مراتة دخلت علية بالليل وقفلت الباب بشويش..صحى قال لها افتحية واقفلية تانى!!!!

+مره اثنين بلدياتنا راحوا امريكا فلقوا أتوبيس بدورين فقال الاول للثانى .. نركب فوق يا ولد فقال له الثانى يا غبى فوق ما فيش سواق

+دكتورة اسنان راحة ترفع قضيه على جوزها فالقاضى قال لها نخلعه؟ قلتلوا لأ لخلخه الاول لما نشوف هيعمل ايه

+محشش نائم جت امه تصحيه في الصباح قالت قوم يا ولدي الشمس طلعت قال دخليها وقفلي الباب

+واحد لقى صاحبه بيجرى قاله بتجرى لية؟ قاله أصل مراتى بتتوحم على ترمس وأنا خايف للواد تطلعلوا ترمساية فى وشة.... فرد عليه متخفش ، مـأنا أمى كانت بتتوحم على أسطوانة وأبويا مجبهاش... جرالى حاجه.... ,جرالى حاجه......,جرالى حاجه

+المريض: يا ترى يا دكتور أنا ممكن أعيش لحد ما يبقى عندي 100 سنة؟ الطبيب: أنت بتدخن أو بتشرب أو بتتعاطى؟ المريض: لأ أبداً، عمري ما دخنت سيجارة أو كأس ولا حتى شديت نفس من شيشة... الطبيب: بتلعب قمار؟ المريض: لأ، ولا حتى كوتشينة ولا دومينو ولا شطرنج .... الطبيب: بتسهر قدام التلفزيون أو الفيديو أو الدش؟ المريض: ولا بفتحهم من أساسه.... الطبيب: ولا بتسهر على القهوة؟ المريض: ولا عمري عتبتها برجلي... الطبيب: بترهق صحتك ونظرك بالقراءة كتير؟ المريض: بالعكس، أنا أطيق العمى ولا أطيقش الكتب... الطبيب: طيب بتقعد كتير قدام الكمبيوتر أو الأنترنت؟ المريض: كمبيوتر؟ أشوف إيه؟ .... الطبيب: طيب بتسافر على طرق خطر أو بتسوق كتير؟ المريض: أنا لا عندي عربية ولا بأسافر من أصله..... الطبيب: طيب بتلعب أي رياضة عنيفة أو مرهقة؟ >المريض: ولا عمري عتبت نادي، وما لعبتش حاجة من أيام ثانوي.... الطبيب: أمال عايز مية سنة تهبب فيهم إيه

+واحد اتجوز واحدة اسمها نعمة باسها وش و دهر

+الزوجه: لقد رأيت جارنا يقبل زوجته كل اليوم صباحا ، لماذا لاتفعل مثله ؟...الزوج: هل تعتقدين ان جارتنا سوف توافق

+واحد ومراته متخانقين فبطلوا يكلموا بعض فكتب ورقة صحيني الساعه 6:30 علشان عندي شغل ، وحط الورق على السرير ونام صحي الساعة 10:00 فلقى ورقه مكتوب عليها الساعه 6:30 يلا إصحى

+مرو واحد سماك ابنه مات قعد يعيط فى الجنازة بيقول كان صاحى وبيلعب

+بلدياتنا نزل البحر و كان فية سحب جامد .... كسب تلاجة

+اتنين حشاشين بيلعبو كورة واحد شاط و التاني اتحرق

+محشش يسأل محشش تتوقع الجمعة يوافق آخر الشهر ؟ رد لو ضغطنا عليه يمكن يوافق

+اتنين بلدياتنا بيلعبوا شطرنج واحد اكل لواحد الفيل التاني قام سم له البهايم

+نجار مسطول قاعد يصلح الترابيزه عشان ملخلخة قام مطلع العده بتاعته وكيس المسامير.مسك مسمار لسه جاى يثبته راح المسمار وقع.... قاله النجار اطلع احسنلك مطلعش ، قاله بقولك اطلع مطلعش قاله ماشى....راح ماسك كيس المسامير ورمى المسامير فى الارض و قالهم..... هاتوه

+طفل اتولد و ظل 5 سنين لا يتكلم, اول كلمة قالها(خالي)بعدها بيوم خاله مات ومر اسبوع و اتكلم الولد مرة ثانية و قال اخويا بعدها بيوم اخوه مات ومر اسبوع آخر والولد قال بابا فكتب الاب وصيته بعدها بيوم جارهم مات

+واحد مسطول بيقول لصاحبه مش عارف يأ أخي عود الكبريت ده ما بيولعش ليه مع إنه لسه مولع من شوية

+مره واحد أحول بيعاكس وحده حوله بيقولها أحلى وحده فيكوا الليملشيه فى النص أدورت و قالتلوا والله انت شباب أوللات الأدب

+مره واحد احول عنده ولد احول . الراجل بيشوف اى حاجه اربعه و ابنه بيشوف اى حاجه اتنين دخل الولد على ابوه الصالون و قاله :بابا اجيبلك شاى انت و عمى قاله الاب : لا ..و خد اخواتك و اطلع بره

+اثنين مبسوطين قوى قاعدين يعملوا دماغ قدام المراية فواحد منهم قال للتاني شايف الاتنين اللي قاعدين قدمنا دول ؟ قالوا ايوة قالوا دول بيعملوا زيينا بالظبط ، فقام قاله طب ما تيجي نروح لهم...... وهما جايين يقوموا فواحد منهم قال للتاني استني..هما اللى جايين خلاص

+واحد طويل قوى قوى .. أكل فول ، فالفول حمض قبل ما يوصل لبطنه

+بلدياتنا فتحوا محل بيتزا .....سموه بيتزا هعععععععععععع

+سباك راح فرح حلف ماحد ينقط

+واحد بلدياتنا اشترى مكيف ولما جه يركبه فى الحيطه ركبه بالمشقلب وبعدين جه شغله قال أوففففففف أوفففف الله يكون فى عون اللى بره

+تنين مساطيل قاعدين يحششوا ...فمرت جنازة فواحد بيقول للتاني هي جنازة مين دي يا مدحت؟ فرد علية دي جنازة عمّ محروس فقال الاولانى الله يرحمه ، وتاني يوم وهما قاعدين في نفس المكان مرت جنازة فنفس الشخص سال هي جنازة مين دي يا مدحت ؟ فرد عليه دي جنازة عمّ محروس فقال الله برحمه ، وتالت يوم وهما قاعدين في نفس المكان مرت جنازة فنفس الشخص سال هي جنازة مين دى ؟ قاله دي جنازة عمّ محروس فقاله: هي الدنيا ملطشة معاه كدة لية
+واحد محشش وقع من الدور الرابع لما اتلمو عليه الناس بيقولو له ايه في ايه ؟؟ قال لهم ولا اعرف اصلي لسا واصل

+مرة إتنين حشاشين قاعدين يحششوا فى الترب ..طب عليهم البوليس.. فواحد منهم هرب و التانى راح إستخبى فى الترب..فشافه الظابط, فجاله يقولله انت بتعمل ايه هنا عندك..رد عليه الحشاش وقاله يا بيه هو الإنسان مخلوق من ايه؟ فقاله من تراب ..فرد عليه الحشاش..طب على النعمه انا لسه مخلوق دلوقتى

+مسطول يسال مسطول ثاني : متعرفش فين شارع 26 يوليو ؟ رد الثاني مقالولكش سنة كام ؟

--------------------------------------------------------------------------------

إخبرنى بصراحة يا عاطف ولا داعى للمجاملة أو النفاق -
أمرك يا ريس -

عاطف : أنا الأفضل ولا عبدالناصر ؟-

عاطف : انت طبعا يا ريس .. جمال مين اللى كان بيخاف من الروس-

ـ طيب أنا الأفضل ولا السادات ؟

عاطف : سادات مين ياريس اللى كان بيخاف من الأمريكان -

طيب أنا الأفضل ولا عمر بن الخطاب ؟ -

عاطف : انت طبعا يا ريس .. عمر بن الخطاب كان بيخاف من ربنا

انت لأ -

>>>--------------------------------------------------------------

بيقولك حسني كان عاوز يغيـر دولارات و مش لاقي في السوق ,

فراح منادي عاطف:

مفيش دولارات في السوق ليه يا ابن الهرمه ؟ -

عاطف :الحج و العمرة ياباشا خلصوا على الاحتياطي -

بقولك ايه ..حج ابه وبتاع ايه .. من السنة الجاية الحج يبقى في مصر

عاطفا باشا .. ازاي بس -

اتصرف -

بعد يومين رجع عاطف و قاله : كله تمام يا باشا خلاص الحج

حيبقى عندنا

الريس: طب و الكعبة حتعمل فيها ايه ؟ -

حنعملها في ميدان الحجاز - مصر الجديدة و يبقوا يلفوا حواليها

- الريس: طب و السعي ؟ -

ياباشا يبقوا يجروا في طريق صلاح سالم لغاية المطار و يرجعوا

- الريس: و عرفه ؟ -

يطلعوا المقطم ياباشا -

الريس: طب و رجم إبليس يا فالح ؟ -

إتعب معانا شوية بقى يا ريس -

بيقولك كمال الجنزوري جالو بعد ما شالوا من الوزارة وقالوا

عايز أعرف انت شيلتنى ليه ياريس

قالوا يا كمال يا حبيبي التغيير سُنة الحياه ، قالوا طيب

شيلت وزير المواصلات ليه

قالوا يا كمال يا حبيبي التغيير سُنة الحياة ،

قالوا طيب ممكن أسالك سؤال اومال ليه انت الوحيد اللى

مابتتغيرش

قالوا ياحبيبي تغييركم انتم سُنة لكن أنا وجودي " فرض "

كان فى سرير المرض حينما أخذ يلقى بوصاياه الأخيرة لوزيره

عاطف :

- وصيتك الحكم من بعدى يا عاطف ..

- فى رقبتى يا ريس .. كله تمام والسلطة هياخدها جمال ..

(ثم راح فى غيبوبة .. أفاق منها بعد قليل )

- وصيتك الشعب من بعدى يا عاطف .

- ما تخافش يا ريس .. الشعب ياكل الزلط ...

(ثم راح فى غيبوبة .. أفاق منها بعد قليل )

- عاطف

- نعم يا ريس

ماتنساش .. توكيل الزلط لعلاء

>>>-----------------------------------------------------------------

دكتور عيون قاعد مع خطيبته في حديقه الاسماك معاه ورده قالها

شايفه الورده دي

يا حبيبتي قالت له ايوه فرجع ايده لورا شويه وقالها طب وكده

استضافو ابو العربى فى برنامج من سيربح المليون فسأله جورج

سؤال المليون و كان السؤال الحج فريضة ام سنة

فاندهش ابو العربى و قاله هاستعين بصديق ابن عمى غريب

فى بورسعيد فقاله السؤال قاله اللى سالك السؤال ده مش فاهم حاجة فسأله ابو

العربى ليه قاله لأن الحج اما قرعة ياما سياحى

>>>-----------------------------------------------------------------

رجل نساى اوى ذهب للحج وعند رمى الجمارات سال نفسه انا رميت

اتنين ولا تلاته فاعاد رميهم مره اخرى

ثم ذهب للطواف فسال نفسه مره اخرى لفيت سته وله سبعه فاعاد الطواف

وعند نزوله من الطائره سال نفسه نسيت ايه يا جورج

في المدرسه استاذ الحساب بيسال التلميذ بتاعه: لو باباك استلف الف جنيه من البنك والف جنيه تانيه من جاركم يبقى هيرجع كام الف

التلميذ: مش هيرجع حاجه يا استاذ

الاستاذ: ياابني استلف الف وبعديها الف تانيه

التلميذ : مش هيرجع حاجه يا استاذ

الاستاذ: اعد يا ابني انت متعرفش حاجه في الحساب

التلميذ: انت اللي متعرفش ابويا

واحد بلدياتنا دخل الجيش ووقف حراسة على بوابة معسكر عدى عليه الشاويش

وقاله:اللواء "فريد" جه؟

قاله : ماجاش يا شاويش "محمد" وبعد ساعة رجع له الشاويش محمد وسأله اللواء "فريد" جه؟

قاله لسه ما جاش. وبعد ساعة أخرى رجع له تانى وسأله اللواء فريد" جه؟

قال له لسه ما جاش. وبعد ساعة جه اللواء "فريد"

قاله العسكرى : أنت فين الشاويش "محمد" حيخرب بيتك.

واحد عصبي اتجوز واحده عصبيه, يوم الولاده... الولد بيقول للدكتور وسع إنت .. ابعد ...أنا خأنزل لوحدي

واحد مسطول بيسأل واحد مسطول ثاني: اسم دولة أوروبية لو حطيت على أخر حرف فيها نقطة تصير اسم عالم ذرة

أم التاني قله أنا غلب حماري

آم الأول قله: الدولة هي قطر ولما تحط نقطة حتصير قطز

أم التاني قاله هو قطز عالم ذرة؟؟؟؟؟

فرد عليه الأول يعني هي قطر دولة أوروبية؟؟؟؟

مرة ولد صغير يروح كل للبقال يقوله "يا عمو يا عمو عندك جبنه بيضه" الراجل

يقوله "ايوة يا ابنى عندى" يقوله "طيب ادينى جبنه رومى" تانى يوم "يا عمو يا عمو عندك قلم رصاص يقوله ايوة يقوله طيب ادينى قلم جاف. لما

الراجل زهق يا عينى و طلعت عينه فقرر يشتكى لابو الولد. لما ابو الولد جه حكى له الحكايه قام قال للبقال "لا لا ميصحش الكلام دة ابدا اسمع انت معاك عصايه البقال قاله ايوة قاله

"خلاص اضربه قلمين

اتنين مساطيل اعدين يحششو في المقابر ومرت جنازة فواحد بيقول للتاني هي جنازة مين دي يا محمد؟ فرد علية دي جنازة الشيخ محروس فقال الاولاني يا حول الله

وتاني يوم وهما اعدين في نفس المكان مرت جنازة فنفس الشخص سال بيقول للتاني هي جنازة مين دي يا محمد؟ فرد عليه دي جنازة الشيخ محروس فقال الاولاني يا حول الله

وتالت يوم وهما اعدين في نفس المكان مرت جنازة فنفس الشخص سال بيقول للتاني هي جنازة مين دي يا محمد؟ فرد عليه دي جنازة الشيخ محروس فرد عليه هي الدنيا ملطشة معاه كدة لية

البوليس عمل كبسة على شوية شمامين و لفت نظره ان فيهم عيل صغير قوي واخد ركن لواحده وعمال يسحب , فقام مقرب منه و سأله: و الشمام الصغير اسمه ايه؟

قام الواد رد عليه و قاله : كنتلوب يا باشا.

قابلت مذيعة اثنان مساطيل

سالت الاول : مصر بالنسبالك ايه ؟

فقال: مصر دى امى.

ثم سالت الثانى :وانت مصر بالنسبالك ايه؟

قال:مأدرش اتكلم عن أم واحد صحبى

مرة سيادة الريس حسني مبارك مد إيده في جيبه لقي 5 مليون جنيه!!

فزعل قوي وخاف وقال إيه الفلوس دي؟ دي الفلوس دي حرام؟

فسأل أحد مساعديه فدله على طريق الشيخ طنطاوي رئيس الأزهر

وقال له: اسأل الشيخ وهو يقول لك الحل.

ما كدبش خبر وجري على طنطاوي وحكا له القصة فرد: 5 مليون بس إيه النزاهة دي؟ دي بسيطة خالص يا ريس ما تزعلش نفسك؟ كل اللي هتعمله هتروح وتطوف حول الكعبة 10 مرات.

الريس راح لقي عمنا عاطف عبيد فقال له: أنت بتعمل إيه هنا؟

أنت هتلف كام لفة؟

عمنا عاطف:78 لفة.

الريس: يخرب بيتك أنت؟ ده أنت خربت البلد!!

عمنا عاطف: أنت جاي علي انا؟ روح شوف علاء ابنك جايب موتوسيكل وبقاله 3 أيام بيلف

واحد محشش قاعد مع اصحابه و بيحكيلهم : انا مره طلعلى اسد و كان فى ايدى كباية ميه رميته بيها الاسد طلع يجرى

رد عليه واحد من اللى قاعدين قاله صح انا قابلت نفس الاسد ضربته بالقلم ايدى اتبلت

مره واحد بيقول لواحد صاحبه اسكت مش انا حماتى ماتت امبارح

قاله لا حول الله يا رب ماتت ازاى الست دى

قاله وانا واقف معاها فى البلكونه وقعت من الدور الخامس

قاله لا حول الله يا رب دى موته وحشه قوى

قاله لا ماهى ماوقعتش على الارض قاله

امال ماتت ازاى قاله وقعت على سلك الكهرباء

قاله يا ساتر يارب دى موته وحشه قوى ماتت من الكهرباء طبعا

قاله لا يا عم ماهى الكهرباء كانت مقطوعه

قاله امال ماتت ازاى بس

قاله اصل السلك نطرها فى حمام السباحه

قاله لا اله الا الله ماتت غرقانه

قاله بس يا عم اعوز بالله ماهو اول ما نزلت فى الميه الطشه رفعتها على منط الحمام وطلعت عندى فى البلكونه تانى

قاله امال انت بتقول ماتت ازاى

قاله اصلى لما زهقت قمت خانقها بس بقه يا عم

مرة واحد متجوز عنده دولاب قافلة 20 سنة والمفتاح معاه هوه بس, مراته هتجنن وفي يوم راح الشغل ونسي المفتاح. مراته فتحت الدولاب لقت 20 الف جنيه وبيضتين.

لما رجع سالته ايه حكاية البيضتين قالها بصراحه كنت كل ماخونك أحط بيضة في الدولاب

الست قالت عشرين سنه جواز ومرتين بس مش مهم وسالته طب والعشرين الف جنيه

قالها كنت كل ماجمع كرتونه ابيعها

واحد ضابط مظلات امه حلمها ما بيخيبش. كان عنده عرض أمام

الوزير ...قالتله بلاش تنط عشان أنا حلمت ان البراشوت مش هيفتح.

المهم جه ينط ... خاف وافتكر

فزميله سأله أيه الحكاية؟؟ فلما قاله رد عليه زميله ...ولا يهمك خذالبراشوت بتاعي وهات البراشوت بتاعك. نط صاحبنا وفتح البراشوات ..أتفتح معاه شوية ولقى زميله نارل بسرعة وبيصرخ .

الله يخرب بيت أمـــــــــــــــك

قردين واحد حظه حلو و التانى حظه وحش قاعدين مع بعض فى الغابه وجعانين أوى فاللى حظه حلو بيقول للى حظه وحش أنا اعرف مكان شجرة موز وهم فى مزرعة واحد تعالى نروح ناكل منها قاله ماشى..لما وصلوا فاللى حظه حلو قال للى حظه وحش

استنا انت هنا انا هاطلع اهزلك الشجره من فوق وانت لم الموزماشى ,ماشى و طلع هز والموز وقع فالقرد اللى حظه وحش مسك أول موزه ولسه بيقشرها جه صاحب المزرعه

راح ماسكه رازعه حتة علقه وهربوا ,,جم تانى يوم هايموتوا من

الجوع قالوا

مابدهاش بئه راحوا وطلع اللى حظه حلو فوق وهز الشجره واللى

حظه وحش تحت مسك اول

موزه جه صاحب المزرعه راح ماسكه مبهدله وهربوا جه تالت يوم

كانوا موحوحين قالوا

ياروح مابعدك روح راحوا عالشجره فالمره دى اللى حظه وحش قال

للى حظه حلو استنا

انت هنا النهارده وانا هاطلع فوق ماشى,ماشى وطلع فعلا وجه

صاحب المزرعة هو

وابنه فابنه مسك اللى حظه حلو فابوه قاله لأ سيبه دانا ضربه

يومين ورا بعض

هاتلى ابن اللذين اللى فوق ده................

>>>------------------------------------------------------------

قرية اهلها اشتكوا ان الامام يلقي خطب طويلة جدا جدا في

الصلاة فاشتكوا الي

الاوقاف التي ارسلت لهم اماما جديدا ولكنه كرر نفس المشكلة

فاعادوا الشكوى

فارسلت لهم الاوقاف شيخا آخر وحذرته من الاطالة.

وصل الامام الجديد فدخل المسجد وصعد المنبر وحيّا المصلين

وسأل:

اتعرفون قصة سيدنا يوسف عليه السلام؟

فرد المصلون كلهم: نعم

فنظر الامام الى المؤذن وقال: اقم الصلاة.

ولما فرغ من صلاته استوقف الناس وسألهم: اتعرفون قصة سيدنا

موسى عليه السلام؟

فرد المصلون : نعم.

فقال لهم : ماتجوش الجمعة الجايـــة

اتنين مساطيل قاعدين في استاد القاهرة ، واحد بيقول للتاني

تقدر تلفلي الملعب

ده في اد ايه ؟

التاني : الفهولك في سجارتين
*

--------------------------------------------------------------------------------

شخص عنيد و دائم الفشل بسبب ذلك .. حتى الأسبرين يسبب له الصداع

طبيب الأسنان للمريض : لماذا تصرخ .. لم ألمس أسنانك بعد ؟ فقال ولكنك تدوس على قدمي ..

*** ينبح كثيراً ثم أصيب بانهيار عصبي .. لماذا ؟ لأنه ينبح على شخص لايسمع ..

مات بخيل واوصى أن يدفن عمودياً .. توفيراً لثمن الأرض

طبيب نفسي قال لأصحابه لقد اكتشفت دواءً فعالاً لتحسين الذاكرة .. لكنني نسيت تركيبته

مريض طلب من الدكتور ربع حبة فياجرا لأنه فقط يريد أن يقبّل زوجته

مريض نائم وعين مغمضة والعين الثانية مفتوحة .. لماذا ؟ لأنه استعمل نصف حبة منوم ..

مريض يأخذ الدواء متأخراً عن الوقت المحدد .. لأنه يريد أن يجعل الجراثيم على أعصابهم ..

مريض يأخذ الدواء قبل موعده المحدد .. لماذا ؟ لأنه يريد أن يفاجئ الجراثيم ..

في واحد قتل نفسه .. وهرب

مرة واحد طيار اسمه هريدى كان فى رحلة و بعدين فجأة المحرك اليمين بتاع الطيارة عطل..

فنبه على الركاب و قاللهم كابتن هريدى يحيكم و يبلغكم ان المحرك الأيمن توقف و لا داعى للقلق.

بعد شويه الركاب سمعوا كابتن هريدى بيقول:

كابتن هريدى يحييكم و يبلغكم أن المحرك الأيسر للطائرة قد توقف و لا داعى للقلق.

كابتن هريدى يحييكم من البراشوت و يتمنى لكم رحلة سعيده

واحد بلدينا اشترى موبايل، ركبله جهاز اظهار رقم الطالب!!!!

1-واحد راكب عربيتة وفجأة العجله طارت ووقفت السياره امام مستشفى المجانين ,قعد الراجل علي الشنطه يبكي فسمع واحد بيندهله فقل له:تعال تعال بتعيط ليه؟ فقال له :العجله طارت و انا سايق و مش عارف اعمل ايه فقال له :بسيطه,انت مش عندك استبن؟ركبه و خد من كل عجله مسمار وركب الاستبن لغاية اول بتاع كاوتش يقابلك ....تعجب الراجل وقال:يااه انت ذكي قوي..ازاى حطوك في مستشفي المجانين ؟ فقال له:لأ انا مجنون بس مش حمار

2- واحد بلدياتنا أشترى عربية جديدة ركنها ونسى المفاتيح بداخلها قد ساعتين يفكر وساعتين ينزل زجاج السيارة وساعتين يدخل سلكة وأبوة قاعد داخل السيارة يقول يمين شوية شمال شويةلأ فوق....

3- مرة واحدة عندها تلات عيال واحد اسمه بؤه والتانى اسمه بؤه والتالت اسمه عبيط .....فالواد بؤه ضرب اخوه بؤه فعبيط اتصل بالبوليس.... عبيط:الوه ايوه يابيه بؤه ضرب بؤه خلى بؤه خر دم. الشرطى:ايه يااله انت عبيط. عبيط.أله انت عرفتنى أزاى.....

4-كان هناك مدير فندق يلقن أحد الشيالين الجدد كيفية إستقبال الزبائن. المدير:يجب أن ترحب بالزبائن وتنادى كل زبون بإسمه. الشيال:وكيف أعرف إسم الزبائن يا سيدى؟ المدير:غالبا ما يكون إسم الزبون مكتوبا على الشنطة. وبعد قليل دخل زبون الفندق فرحب به الشيال قائلا:مرحبا بك يا سيد(جلد طبيعى فاخر)

5-واحد أسمه أسامة ... دائماً أهل الحي بيقلوله ... أسامة أبو ريالة ... أبو ريالة ... زهق من كلمة أبو ريالة فقال أسامة أنا سوف أهاجر إلى أمريكا ... فسافر إلى أمريكا ... في المطار الشرطة الأمريكية ألقت القبض عليه ، وقالت له : أنت أسامة بن لادن ... فقال لهم لا لا أنا أسامة أبو ريالة

6-اثنين بيشربوا مخدرات عند الاهرامات الاول: تعرف! الفراعنة تعبوا قوى فى بناء الاهرامات الثانى :ليه؟ الاول : كل ما يرصوا حجرين البوليس يكبس عليهم

7-د رجل الا ستخفاف بححا، فلما رآه قادما على حماره قال له لم أعرفك يا جحا لولا حمارك ،فأجابه جحا : أكيد فالحمير تعرف بعض

8-مرة تاخر ثلاث طلاب عن الدرس. قال المعلم:لماذا تاخرتم؟ فاجاب الاول:كنت ابحث عن قلمي الضائع. اما الثاني فقال:كنت ابحث معه. فقال الثالث:كنت واقفا فوق القلم.

9-جاء الولد الصغير باكيا لابيه،فسأله مابه فقال الولد: لقد ضربنى المعلم لاننى لم استطع ايجاد المتوسط الحسابى. فقال الاب :ياللهول انهم يبحثون عنه منذ كنت فى مثل سنك.

10-واحد أشترى كتاب "كيف تطير في ساعة" استأجر طيارة ونفذ الفصل الأول "كيف تقلع بالطائرة" ..........حصل خلل في الطايرة بدوا ينزل ، بيدور في الكتاب "كيف تهبط الطائرة" لاقى مكتوب "الهبوط في العدد القادم"

11-ذهبت فتاة إلى الطبيب وأذناه محمرتان، ولما سألها الطبيب عما حدث قالت: كنت أكوي قميصاً عندما دق جرس الهاتف، وبدلاً من أن أرفع سماعة الهاتف إلى أذني رفعت المكواه فاحترقت أذني. قال الطبيب: وماذا حدث للأذن الأخرى؟ قالت: الأحمق اتصل مرة أخرى

12-واحد سأل أمه: صحيح أنا خلقت من بيضة، سألته أمه ليش يا حبيبي؟ قالها: كل ما أروح عند صاحبي بيقولي أبوه كيف حالك يا كتكوت

13-وحدة قالت لجارتها: تعالي تغدي عندي. فقالت لها جارتها: لا عامله رجيم. فقالت لها الأولى: طفي النار عليها وتعالي.

واحدة تخينة اوي اوي اوي عايزين يوزنوها .... كل ما يحطوها ع الميزان الميزان يكسر من تقلها
المهم استوردو ميزان الكتروني من بلاد برة وحطوها عليه خرجت لهم رسالة مكتوب عليها : بالدور يا جماعة واحد واحد

واحد امريكي وواحد فرنسي وواحد اسرائيلي في كافيتيريا وطلبو عصير الامريكي جت على كوبايته دبانة سابها ومشربهاش والفرنسي جت على كوبايته دبانة سابها ومشربهاش الاسرائيلي جت على كوبايته دبانة راح ماسكها جامد وقالها : تفي اللي انتي شربتيه تفي اللي انتي شربتيه

واحد فرنساوي راكب في طيارة كلها صعايدة المهم بعد شوية الطيار قالهم ياجماعة ياريت كل واحد معاه حاجة تقيلة يرميها عشان الطيارة حصل فيها عطل ....
بعد شوية الطيار قالهم يا جماعة تعالو كلكو على الجنب اليمين عشان الجنب الشمال حصل فيه عطل وهيقع
شوية والطيار قالهم يا جماعة تعالو كلكو في النص عشان الجنب اليمين حصل فيه عطل وهيقع
شوية والطيار قالهم ياريت كلكو تمسكو في السقف عشان ارضية الطيارة هتقع
شوية وقالهم ياريت حد يرمي نفسه عشان الطيارة حصل فيها عطل
كلهم قعدو يفكرو مين هيرمي نفسه محدش رضي المهم الفرنساوي قال انا هارمي نفسي
راح كبير الصعايدة قايل راجل من ضهر راجل سجفوله يا بوي

--------------------

مرة واحد محشش اتصل على بيت قال محمد موجود قالوا الرقم غلط قالهم... طيب
بتردوا ليه

مرة واحد مسطول قال لواحد مسطول تانى هو العمود ده منور قاله معرفش أصلى مش من
المنطقة

مره كان في اتنين مساطيل قاعدين بيحششوا فا واحد بيقول للتاني انا شايفك اتنين
فالتاني بيقولوا لا انا الي شايفك تلاته فقالوا الاول لا انا الي شايفك اتنين
المهم قالوا خلاص احنا نروح لشيخ المساطيل فقال خلاص نروح لشيخ المساطيل فراحوا
وعرضوا عليه المشكله. فقالهم خلاص اصحاب المشكله يقعدوا على جنب والباقي ده
كولوا يروح

--------------------

كان في سلحفتين صغيرين كانوا بيحبوا بعض كبروا
واتجوزوا وخلفوا سلحوف
صغير سموه ابوسريع ,اقترحت ام ابوسريع علي
ابو ابوسريع انهم يروحوا يفسحوا
الواد في البحر الاحمر جهزوا لوازم الرحلة
واستغرقت الرحلة 15سنة ذهاب..
وصلوا علي البحر وفرشوا علشان يأكلوا وفجأة
صرخت ام ابوسريع "تصدق يابو ابوسريع
نسينا اهم حاجة نسينا الملاحة عشان الاكل
.اخطف رجلك وروح البلد
هاتها .."صرخ ابو ابوسريع وقال لسه هاروح 15سنة
رايح و15 سنة جاي يكون الاكل
برد الأحسن نبعت الواد ابوسريع خفيف ولسه
صغير.."ونادوا ابوسريع وقالوله
وبعتوه يجيب الملاحة ومرت السنين...حوالى40 سنة
وابوسريع مجاش، السلاحف بدأت
تقلق فقالت ام ابوسريع احسن ناكل بدل ماالاكل
يبرد ولمايجي ابوسريع نعمله اكل
ثاني "فجاة خرج ابوسريع من ورا شجرة وقال
يعني لو كنت رحت كنتم كلتم من غيري؟

===========

1- مرة جماعة حشاشين كانو قاعدين فى خيمة.. بس مكنش معاهم حاجة يولعو بيها فبعتو واحد منهم يجبلهم ولاعة..خرج ودخل من النحية الثانية وقال يا جماعة لو سمحت ممكن ولاعة قالوله اقعد اقعد بعتنا واحد يجيب.

2- مرة واحد مسطول جة يخرج من العربية لقى الدنيا بتمطر راح خرج من الباب التانى.

3- مرة واحد مسطول قوى راجع بيتهم الساعة اتنين بليل فاختة فتحت لة الباب قام ضربها بالقلم على وشها طاخ.. وقالها كنتى فين لحد دلوقتى.

4- مرة واحد مسطول ماشى مع حبيبتة فى نص الليل فشافت ابوها فقالت يالهوى بابا بابا فقالها ماتخفافيش قوليلوا اخوكى.

5- مرة واحد مسطول احول جة يعيط قام ريل.

6- واحد مسطول بيسال صاحبة المسطول اية اسماء اخواتك الاولاد؟ قالة كلهم محسن الا ادهم اسمة تامر وبندلعة جمال.

7- واحد مسطول دخل مطعم وقال لصاحب المطعم عندك حلقات بصل.. قاله صاحب الطعم ايوة..فقالة ادينى الحلقة الاخيرة.

8- مرة اتنين مساطيل قاعدين فالاول بيقول للتانى هو النهاردة السبت ولا الاحد.. قام التانى قاله لء الاتنين.. قام الاول قالة جايين مع بعض.

9- مرة واحد مسطول دخل محل فول وصاحب المحل كان مسطول فالزبون بيقولة لو سمحت سندوتش فول من غير سلطة.. قالة صاحب المحل من غير سلطة قوطة ولا طحينة..قالة من غير سلطة قوطة.. قالة صاحب المحل مفيش سلطة قوطة اعملهولك من غير سلطة طحينة.

10- مرة واحد يابانى ماشى فى الشارع قامت دايهاتسو عربية.

11- اتنين مساطيل حبوا يسرقوا عمارة فقالوا احنا ناخد العمارة بعيد ونسرقها برحتنا.. فقلعوا الهدوم وقعدوا يزقوا فى العمارة.. جة واحد من وراهم وسرق الهدوم.. فواحد منهم بص ورا ملقاش الهدوم فقالة كفاية كدة احنا بعدنا قوى.

11- تاكسى.. مصطفى كامل عالبحر؟ مشفتوش.

12- واحد احول راح يجيب ابوة من المطار باس الشنطة وشال ابوة.

13- مرة واحد لعيب كورة قاعد على القهوة طلب واحد صفر.

14-واحد حرامى سرق باب من واحد مسطول..فالمسطول قعد يجرى وراه الحرامى.. فقام الحرامى حاطط الباب فى نص الشارع وجرى.. فالمسطول وقف عند الباب وقال له افتح يا جبان.

15-ثلاثة بيحششوا واحد قال لهم لو البوليس جة دلوقتى نعمل اية؟.. واحد قال انا هاعمل نفسى سيجارة مرمية على الارض ..والتانى قال ان هلعمل نفسى سجارة مرمية على الطفاية.. والتالت قال انا هاعمل نفسى سيجارة مرمية من الشباك لما جة البوليس واحد رمى نفسة على الارض والتانى رمى نفسة على الطفاية والتالت رمى نفسة من الشباك فوقع على واحد فى الشارع قال لة احرقونا بقى احرقونا.

16- واحد محشش قاعد مع اصحابة وبيحكيلهم... انا مرة طلعلى اسد وكان فى ايدى كباية مية.. فرميتة بيها.. قام الاسد طلع يجرى.. رد علية واحد من اللى قاعدين قال لة صح انا لما قابلت نفس الاسد ضربتة بالقلم على وشة ايدى اتبلت.

17- مرة واحد نزل محطة الرمل رجلة غرزت.

18- مرة واحد بيسال واحد صحبة.. اية الفرق بين تجارة الحشيش وتجارة عين شمس؟ قالة تجارة عين شمس 4سنين لكن تجارة الحشيش اقلها 25سنة.

19- اتنين قاعدين يحششوا فوق السطح.. الاول الحق يا منير ابوك مات.. راح شدلة حجرين وقعد يعيط.. بعد شوية الحق يا منير امك ماتت.. راح شدلة حجرين تانى وقعد يعيط.. شوية يا منير الحق اخوك مات.. راح حادف الشيشة من ايدة ووقف على سور البلكونة وقال لا دة هو اللى فاضلى ورمى نفسة.. وهو فى الدور السابع افتكر انة مقطوع من شجرة... وفى الدور التانى افتكر انة ماسموش منير اصلا..
--------------------

واحد مسطول بيقول لصاحبه مش عارف يأ أخي عود الكبريت ده ما بيولعش ليه مع إنه لسه مولع من شوية.
------
مرة مدرس رياضة اتجوز مدرسة رياضة خلفوا ولد متساوى الساقين·
------
ايه الفرق بين الاسبوع وموس الحلاقة والصحراء؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الاسبوع فيه حد ، والموس فيه حدين ، والصحراء ما فيهاش حد ·
------
هل تعرف من هو اوفي مخلوق؟ نملة مات زوجها الفيل وقعدت طول حياتها تدفن فيه ·
------
زرافة و فيل وأسد وفأر وثعلب وارنب ماشيين في الغابة ، وقعوا كلهم في حفرة إلا الزرافة ،قالولها :جيبي لنا حبل. قالتلهم :ما فيش.
قالولها :إحنا جعانين عايزين ناكل .قالتلهم: ماعرفش أجيب لكم أكل.
قالولها: والعمل؟ قالت لهم: كلوا أضعفكم ..... قام الفأر نط مفزوع وقال لهم : اللي حيقرب من الأسد حيعرف شغله ·
------
واحد أحول راح يجيب أبوه من المطار باس الشنطة وشال أبوه·
------
مرة 10 اغبياء بيلعبوا على الطريق الصحراوى واللي تخبطه العربية مرتين يطلع برة اللعبة ·
------
تايه بيسأل واحد ماشى فى الشارع اية اسرع طريق اروح بيه للمستشفى ؟؟ قالوة غمض عينك وعدى الشارع ·
------
مرة واحد غبي ماشي في الشارع لقي واحد صاحبه قاله ازيك ياعلي شكلك اتغير خالص الثاني رد عليه بس انا مش علي الاول قاله وكمان غيرت اسمك ·
------
سواق ماشى ع الطريق واحد لابس احمر فى احمر شاور له فوقف السواق و قاله انت مين و عايز اية قالة انا الفرفور الاحمر و عايز توصلنى فقالة لا مبوصلش فرافير و مشى و سابة شوية لقى واحد لابس اصفر فى اصفر و بيشاورلة فوقف و قالة انت مين و عايز اية قالة انا الفرفور الاصفر و عايزك توصلنى فقالة لا مبركبش فرافير و مشى و سابة شوية و قابلة واحد لابس اخضر فى اخضر عمل معاة نفس الحكاية ف السواق سابة و مشى شو ية كمان كدة و لقى واحد لابس ابيض فى ابيض بيشاورلة ف السواق وقف و
قالة يا ترى انت بقى الفرفور الابيض فقالة الراجل فرفور اية رخصك يا روح امك
-------
واحد راح للدكتور بيقولو يا دكتور انا عندى صداع ، قالو بتنام والشباك مفتوح ولا مقفول ؟ طيب افتحه قبل متنام وتعالى بعد يومين ، جاله بعد يومين ، قاله الدكتور الصداع راح قاله الصداع راح والتلاجه راحت والتليفزيون راح و ........
-------
محشش يسأل محشش تتوقع الجمعة يوافق آخر الشهر ؟ رد عليه : لو ضغطنا عليه يمكن يوافق
-------
واحد واقف على الكوبري بيقول ,36,36,36,36 راح واحد سأله ايه حكاية ال36دي؟ قاله تعالى أوريك قام رماه من فوق الكوبري ..وقال 37,37,37,37 ·
-------
واحد ندل فتح مصنع بيبسي كتب على كل علبة : رج جيدا قبل الفتح ·
-------
واحد راح للدكتور بيقولوا يا دكتور كل ما اكلم واحد ينام مني ........... يا دكتور ........... يا دكتور
-------
بلديات فتح محل انابيب غاز .. فجّر اسطوانتين فى وسط البلد .. دعاية·
-------
واحدة راحت تخطب لابنها .. ام العروسة بتسألها ... وياترى ابنك بيدخن ؟؟؟ ردت عليها : لا لا لا الحمد لله ، ابنى ما بيدخنش..... الا اذا سكر ·
-------
واحد بيقول لصاحبه ... الحق الثعبان دخل غرفة حماتك ... قاله:
سيبه يستاهل ·
-------
اثنين ساكنين في خيمة ونايمين على ظهورهم بالليل.. بص الأول للسما وقال للثاني شايف ايه ؟ قال اشوف نجوم كثيرة.... قال وده يدل على ايه ؟ قال الثاني : ان فيه مجرات وكواكب غيرنا في الكون ده . قال الأول ده يدل ان سقف خيمتنا انسرق ياغبي ·
-------
ثعبان نظره ضعيف يوم ما حب واحده..... طلعت خرطوم
-------
بلدينا ماسك قنبله وعمال يحدفها من الإيد دى للايد دى ، قابله واحد تانى قال له :يخرب بيتك ولما تنفجر فى وشك ، قاله : ماتخافش معايه غيرها ·
-------
بلدياتنا نجح في انتخابات مجلس الشعب، ففي اول جلسة قاعد جنب واحد افندى فالأفندى عزم عليه بسيجارة مارلبورو، وبعد شويه بيسالوا إيه رأيك في الديمقراطية ياحاج؟؟.. فرد الحاج : والله أحسن من الكيلوبترا
-------
واحد قال لأبنه: نابليون وهو أدك كان أول واحد في الفصل،... رد
الواد على أبوه : نابليون وهو أدك يا بابا كان إمبراطور
------
واحد ومراته متخانقين فبطلوا يكلموا بعض فكتب ورقة صحيني الساعه 6:30 علشان عندي شغل ، وحط الورق على السرير ونام صحي الساعة 10:00
فلقى ورقه مكتوب عليها الساعه 6:30 يلا إصحى

--------------------

واحد صاحب مطعم بيتخانق مع مراته بيقولها :
بقي ده سندوش تقابلي بيه ربنا
قالته: ماله ماهو مطعم من وشك
قالها: أنتي بالزيت ماتتكلميش معايا
قالته: مانتا مقعدي في قوطه نوم وصاله

هاهاهاها( دي حلت يالفعل )

واحد حلاق بيقول لمراته انتي طابخه أيه النهارده
قالتله: فتله بالخل والثوم
قالها : كل يوم فتله فتله ده أنتي حلقتي دمي
قالتله: يا راجل ده انتا طول عمرك مرجعني لورا
ودايما عامل فرق بيني وبينك
قالها: أنا اي نعم كنت بحب نعيما بنت خالتي
بس اهلي اللي غصبوا عليا

هاهاهاها( ودي برده حصلت )

--------------------

نكت حلوه وخلاص
· اتنين مساطيل حبوا يسرقوا عماره فقالوا لبعض احنا ناخد العمارة بعيد ونسرقها برحتنا ، فقلعوا الهدوم وقعدوا يزقوا فى العمارة يزقوا ، جه واحد من وراهم وسرق الهدوم ، فواحد منهم بص ورا ملقاش الهدوم فقال له كفاية كدة احنا بعدنا اوى

· محشش يسأل محشش تتوقع الجمعة يوافق آخر الشهر ؟ رد عليه : لو ضغطنا عليه يمكن يوافق

· واحد واقف على الكوبري بيقول ,36,36,36,36 راح واحد سأله ايه حكاية ال36دي؟ قاله تعالى أوريك قام رماه من فوق الكوبري ..وقال 37,37,37,37

· واحد ندل فتح مصنع بيبسي كتب على كل علبة : رج جيدا قبل الفتح

· واحد راح للدكتور بيقولوا يا دكتور كل ما اكلم واحد ينام مني ........... يا دكتور ........... يا دكتور

· بلديات فتح محل انابيب غاز .. فجّر اسطوانتين فى وسط البلد .. دعاية

· واحدة راحت تخطب لابنها .. ام العروسة بتسألها ... وياترى ابنك بيدخن ؟؟؟ ردت عليها : لا لا لا الحمد لله ، ابنى ما بيدخنش..... الا اذا سكر

· ,احد بيقول لصاحبه ... الحق الثعبان دخل غرفة حماتك ... قاله: سيبه يستاهل

· اثنين ساكنين في خيمة ونايمين على ظهورهم بالليل.. بص الأول للسما وقال للثاني شايف ايه ؟ قال اشوف نجوم كثيرة.... قال وده يدل على ايه ة ؟ قال الثاني : ان فيه مجرات وكواكب غيرنا في الكون ده . قال الأول ده يدل ان سقف خيمتنا انسرق ياغبي

· ثعبان نظره ضعيف يوم ما حب واحده..... طلعت خرطوم

· بلدينا ماسك قنبله وعمال يحدفها من الإيد دى للايد دى ، قابله واحد تانى قال له :يخرب بيتك ولما تنفجر فى وشك ، قاله : ماتخافش معايه غيرها

· بلدياتنا نجح في انتخابات مجلس الشعب، ففي اول جلسة قاعد جنب واحد افندى فالأفندى عزم عليه بسيجارة مارلبورو، وبعد شويه بيسالوا إيه رأيك في الديمقراطية ياحاج؟؟.. فرد الحاج : والله أحسن من الكيلوبترا

· واحد قال لأبنه: نابليون وهو أدك كان أول واحد في الفصل،... رد الواد على أبوه : نابليون وهو أدك يا بابا كان إمبراطور

--------------------

أهم حاجه عاوز رأيكم

مره بوش و شيراك و الكبير بتاعنا راكبين طياره بيتفسحو

شويه و بوش طلع ايده من الشباك و راح مدخلها و قالهم احنا دلوقتى فوق امريكا
قالوله عرفت منين ؟
قالهم بصوا تمثال الحريه أهوه

شويه و شيراك راح مطلع ايده من الشباك و راح مدخلها و قالهم احنا دلوقتى فوق فرنسا
قالوله عرفت مننين؟
قالهم بصوا برج ايفل أهوه

راح الكبير مطلع ايده و شويه راح مدخلها بسرعه وقالهم إحنا دلوقتى فوق مصر
قالوله عرفت منين؟
قالهم الساعه اتسرقت

التانيه:
برضه التلاته مع بعض وبيرسمو على بعض
راح بوش مطلع عمله معدنيه من جيبه و رماها فى البحر و قال للعساكر بتوع الجيش اللى حيجبها هاديلو 500 ألف دولا العساكر نطو فى الميه واحد جابها راح مديله النص مليون

راح شيراك عامل زيوه و قال للعساكر اللى حيجيبها هاديلو 750ألف دولار
المهم عسكرى جابها راح مديلو ال750ألف

صاحبنا لقى شكله وحش
راح مد ايده فى جيبه و طلع حاجه راماها فى الميه وقال لعساكر الجيش الغلابه اللى حايجيبها هاديله اتنين مليون دولار
صاحنبا عاطف راح مايل عليه و قاله اتنين مليون ايه ياريس ده مفيش واحد فيهم يستاهل
قاله متقلقش ياعاطف انا رميت قرص فوار

ومتنسونيش فى العيش والحلاوه ده ازا شوفتونى اصلا بعد كده

واحد نايم هوة ومراتو على السرير بيبص لقا الدولاب بينهز فبيفتح الدولاب لقى واحد صغير اوى اوى اوى قالو انتا مين قالو انا حسن قام ضربو طاخ طيخ طراخ وبعد 3 ايام وهوة نايم مع مراتو الدولاب انهز بيفتح الدولاب لقى واحد ضخم وكبير اوى اوى قلو فين حسن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

تمام يا احمدا يا يوسف بس اوعى يكونوا كدا ولا كدا احنا التنين عارفين بعض كويس اوكى
مره 3 مجانين الدكتور عليهم فلقى اتنين عمالين يقولوا فن فن فنف نف فنف فنف ن فا الدكتور قال للتالت انتا باين عليك انتا العاقل اللى فيهم تعالى اما اكتبلك تصريح خروج قاله طيب اركب فن فنف نف فنف فنف فنفنفنفنفنفنفنفنفن

--------------------

لأ حلوة ظحيح

خد دى بقى

محمدين وحسنين كل واحد إشترى حصان
فقالو كل واحد يعلم حصانه علامه عشان ميتلغبطوش
فكل واحد راح على حصانه
ورجعو لبعض قال له عملت إيه؟
قال قطعت ديله
قال له يووه وأنا كمان قطعت ديله
قالو نعلم علامه تانيه
راحو ورجعو تانى هاه قال له خلعت له عين
قال له يوووه وأنا كمان
التالته قال له حرقته بجاز
قال له يوه وأنا كمان
قام محمدين قال له أنا عندى فكرة
إنت تاخد الحصان الأبيض
و
أنا هاخد الحصان البنى

مرة واحد بيحلم كل يوم بماتشات كتاكيت... راح للدكتور... فقاله هديلك حقنة دلوقتي ومش هاتحلم بيهم تاني خالص... قاله خليها بكرة يا دكتور علشان النهاردة ماتش النهائي

---------------------------------

واحد بلديتنا حب يعمل ارهابى.. خطف ابنه.. محدش سأل عليه قتله

واحد أعمى فتّح ... من الفرحة اتشل

-------------------------------

مره واحد صعيدى حلم انه بيحفر فى بير غويييييط.. صحى لقى ايده فى مناخيره

واحد صعيدي دخل الجيش ووقف حراسة على بوابة معسكر... عدى عليه الشاويش "محمد" وقاله:اللواء "فريد" جه؟ قاله : ماجاش يا شاويش "محمد"...

وبعد ساعة رجع له الشاويش محمد وسأله: اللواء "فريد" جه؟ قاله لسه ما جاش...

وبعد ساعة رجع له تانى وسأله اللواء "فريد" جه؟ قال له لسه ما جاش...

وبعد ساعة جه اللواء "فريد"... فقاله العسكرى : أنت فين من بدري الشاويش "محمد" حيخرب بيتك كككككككك

------------------------------

واحد محشش قاعد مع اصحابه و بيحكيلهم : انا مره طلعلى اسد و كان فى ايدى كباية ميه رميته بيها الاسد طلع يجرى... رد عليه واحد من اللى قاعدين قاله صح انا لما قابلت نفس الاسد ضربته بالقلم ايدى اتبلت

مرة واحد متجوز عنده دولاب قافله 20 سنة والمفتاح معاه هو بس... مراته هتتجنن وتعرف ايه اللي جوه الدولاب... وفي يوم راح الشغل ونسي المفتاح... مراته فتحت الدولاب لقت 20 الف جنيه.. وبيضتين!
لما رجع سألته ايه حكاية البيضتين دول؟ قالها بصراحه... كنت كل ما أخونك مرة أحط بيضاية في الدولاب...
الست قالت عشرين سنه جواز ومرتين بس... مش مهم... فسألته طب والعشرين الف جنيه؟ قالها كنت كل ما اجمع كرتونه بيض اروح ابيعها

مرة اتنين صعايدة ماشيين ف الصحرا... طلع عليهم اسد... راح واحد منهم رمي عليه طوبة وطلع يجرىىىىىى... وبص وراه لقي صاحبه واقف ما بيجريش... قال له مش بتجري ليه؟ قال له واجري ليه؟ هو انا اللي ضربته؟؟؟؟؟

--------------------------------

واحد بلدياتنا خلصت مدة رخصة عربيته قال لأبوه : رخصتى خلصت... قاله: من كتر لفك فى الشوارع

جماعة صعايدة بينضفوا الحيطة بالمية... الكهرباء مسكت في واحد منهم قعدوا يشدوه و يضربوه عشان يبعد عن الحيطة.. وفي الاخر ودوه المستشفى وكانت نتيجة تقرير الطب الشرعى: سبب الوفاة.. ضرب أفضى الى موووووووت

واحد بيسأل صاحبه هو ايه الفرق بين تجارة الحشيش وتجارة عين شمس ؟ قام صاحبه قاله تجارة عين شمس 4 سنين انما تجارة الحشيش أقلها 25 سنة

----------------------------------

ابو العربى قابل مذيعة قالت له انا سمعت كتير عن بطولاتك فى الحرب...
قالها طبعا ابو العربى يسد فى كل مكان فى 48 واليمن و56 و67 و73 والعراق... قالت المذيعه طب هأسألك كام سؤال...

- لو انت فى الحرب وطلع عليك دبابتين ومعاك قنبلتين هتعمل ايه؟
-قالها: هادخل عليهم وأفجرهم

-طيب لو خمسه؟؟؟؟؟؟
قالها: هادخل عليهم بالسلاح الأبيض

-طيب لو اربع دبابات... و عشر عساكر... وطيارتين؟

قالها جرى ايه يا وليه هو مفيش حد بيحارب غيرى وللا إيه؟؟؟

-----------------------------------

واحدة كل يوم تصحي من النوم تلاقي هدومها كلها ميه... خدت راي جارتها... قالتلها اعملي نفسك نايمة وشوفي الميه بتيجي منين... وهي نايمة لقت جوزها قاعد يتفرج علي قناة لبنان... وكل ما يشوف واحدة حلوة... يقول دي حلوة... ودي... اتفوووووو

واحد سنانه كلها طايرة ما عدا الانياب... قدم علي وظيفة عينوه خرامة

مرة صرصار كان ميت علي نفسه م الضحك .. ليه؟ علشان كان بيجري وراه واحد احول...

صعيدي وقفت علي وشه دبانة... بيهشها... قالت له حتي انت يا معفن!!!

واحد صعيدي نزل يتمشي.. جابوه من ع الحدود

واحد اسود اتجوز واحدة سودة زيه.. جابوا ولد ابيض.. سموه مش ممكن

فرخة اتجوزت فيل... جابوا تشيكن فيليه

مرة واحد رخم ضرسه كان بيوجعه... راح للدكتور وقاله اخلعلي كل ضروسي وسيبه لوحده زي ال***

صعيدي اشتري كمبيوتر... شال ال mouse وحط جاموسة

واحد عند دكتور العيون... فالدكتور بيسأله... تقدر تميز العلامات اللي في اللوحة دي؟؟؟ قاله طبعا.. بس هي فين اللوحة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بلدياتنا عند دكتور العيون... بيقوله.. داكتور.. كل ما اشرب شاي عيني توجعني!

قاله متأكد انك بتطلع المعلقة من الكوباية بعد ما تقلب؟؟؟؟؟

بخيل وهو بيموت قعد يسال علي عياله.. فين محمد؟؟ قال محمد نعم يابا.. وفين محمود؟ رد محمود وهو بيعيط انا هنا يابا.. الاب: ايه ده؟ انتم الاتنين هنا وسايبين نور الصالة قايد

واحد عنده مزرعة فراخ.. دخل المزرعة لقي كل فرخة بايضة بيضة واحدة بس.. مسك فرخة من رجليها ونتف ريشها وقطعها.. وقال للفراخ اللي مش هتجيب بكرة خمس بيضات هقطعها زي الفرخة دي.. تاني يوم لقي كل الفراخ بايضة خمس بيضات ماعدا فرخة بايضة تلات بيضات بس.. فقاللها ايه ده؟؟ قالت له استر عليا ده انا ديييييييييييك

كان فيه خمسة صعايدة سموا نفسهم الشجعان التلاتة

واحد أحول بيتفرج علي فيلم عاطفي... (بدل ما يدمع ريل).......... (بعد ما ريل.. الريالة طلعت علي ودنه)

محشش كل ما يشوف البرق يبتسم .. ليه ؟؟ .. يفتكر حد بيصوره

اتنين محششين واحد قال لتانى .. تصدق بالى مشغول
رد التانى قال اكيد السماعه مرفوعه

محششين قعدين فى خيمه قالو عيزين كبريت.. واحد منهم قال اجيبلكم
خرج ودخل من الباب التانى .. قال شباب محدش معاه كبريت..
قالو استريح شويه بعتنه واحد يجيب

واحد بيحلق دقنه التليفون رن، عور نفسه عشان لما يرجع يعرف هو وقف لحد فين

واحد كريم اتحرق بيته، لما جت المطافي حلف عليهم ما يعملوا حاجه لحد ما يشربوا الشاي

واحد خكري

راح محل خضار

سال البائع وش هذا

قال البائع فول اخضر

وش هذا قال فاصوليا خضراء

وش؟

هذا فلفل اخضر

قال الخكري يوه ما عندكم الوان ثانية

مطوع اهبل مجمع عميان الحارة , وجالس يسوي لهم محاضرة عن غض البصر

واحد محشش اخد له حملة حجّاج ..

قال لهم : اذا شديتوا حيلكم .. بنرجع قبل العيد !

حوطي تزوج

بعد يومين جاء الاستراحة سألوه اصدقاءه كيف الشغل

قال الحوطي:

الله يلعنكم اخوها صديقي

محشش يسأل محشش ..

قال: كم الساعة ؟؟

قال: مدري.

قال: غريبة عندي مدري الا خمس...

محشش شاف ((وحدة سمينة)) ترضع ولدها.

قال: مسكين من متى وهو قاعد ينفخ...

محشش يسأل محشش : تتوقع الجمعة يوافق آخر الشهر ؟

قاله : لو ضغطنا عليه يمكن يوافق

محشش سأل صاحبه : اليوم السبت ولا الأحد ..

رد عليه : الإثنين ..

قاله : ماشا الله جو سوا ..!!

يقولك فية واحد محشش راح يتعشى عند أصحابه ( مطاوعة )

المهم واحد من المطاوعة غص بالأكل قال عطوني كاس

إلتفت علية المحشش قال أحلى .... حتى أنتم عندكم عادي ؟

كوافيرة لبنانية تسأل حوطية: بدك ميك أب؟

قالت: مافى بيبسى قواطى

عملوا كبسة على جماعة حشاشين و كان فيهم ولد صغير فالظابط بيسأله: و الشمام الصغير اسمة اية ؟؟ قاله : اناناس يا بية

اتنين مساطيل قاعدين يحششوا ...فمرت جنازة فواحد بيقول للتاني هي جنازة مين دي يا مدحت؟ فرد علية دي جنازة عمّ محروس فقال الاولانى الله يرحمه ، وتاني يوم وهما قاعدين في نفس المكان مرت جنازة فنفس الشخص سال هي جنازة مين دي يا مدحت ؟ فرد عليه دي جنازة عمّ محروس فقال الله برحمه ، وتالت يوم وهما قاعدين في نفس المكان مرت جنازة فنفس الشخص سال هي جنازة مين دى ؟ قاله دي جنازة عمّ محروس فقاله: هي الدنيا ملطشة معاه كدة لية

اتنين قاعدين بيحششوا فوق السطوح... الاول: الحق يا منير ابوك مات .. ، راح شدله حجرين وقعد يعيط ..... بعد شوية الحق يا منير امك ماتت ... ، راح شدله حجرين تانى وقعد يعيط .... شويه يا منير الحق اخوك مات ... راح حادف الشيشة من ايده ووقف علي سور البلكونة و قال :لا ده هو اللي فاضلي ورمي نفسه ....وهو في الدور السابع افتكر انه مقطوع من شجرة ...وفي الدور التاني افتكر انه ماسموش منير أصلاً

دكتور عيون إتعزم في فرح نقط العريس في عينيه

واحد صاحب محل لالعاب الفيديو مات كتبوا علي قبره game over

طفل صغير يسال والده البخيل / بابا بابا معاك 50 قرش ردعليه :- 40 قرش ؟ هتعمل ايه بال30 قرش ؟ معايا ريال! تاخد بريزة ؟ شلن اهو

واحد قتل حماته وفى القسم الظابط بيسأله اسمك ايه؟ قال له: اكتب فاعل خير .... انا مش بحب التفاخر

في بقرة دخلت السجن ليه ؟؟؟ شافوها تأكل حشيش

سأل الشرطي إمرأة تقود السيارة هل رأيت إشارة المرور.. قف ؟؟؟؟؟ فأجابته : نعم ، فقال لها : إذا لماذا لم تتوقفي ؟؟؟؟ فأجابته : لأنه مكتوب عليها قف وليس ...... قفي

ال الشاعر :ليس كل ما يذاكره الطالب يفهمه ...... وانما تأتي الامتحانات بما لا تحتوي الكتب

أغبيه راحو يلعبو بلياردو، واحد منهم وقف فوق الطرابيزة وقال لهم انا الجوووووون

مذيعة تليفزيون قابلت شاب فى الشارع سألته سؤال جاوب إجابة صحيحة ، طلبت منه يحب يشوف أيه
، أجاب الشاب بسرعة: أمى الله يرحمها ، ردت المذيعة مستحيل و ترجته انه يطلب طلب آخر ،
فكر الشاب ثم قال : أحب أشوف الزمالك وهو بياخد الدورى ... ردت المذيعة بسرعة لأ
أجيبلك مامتك أسهل.

مرة فصل كله عيال عينهم حوله ......كل ما واحد يجى يكتب فى كرسته ، يقوم كاتب فى
كراسة زميله ..... المدرس اخر ما زهق قالهم اللى ها يكتب فى كرسته ها اديله ملبسة
.... تلميذ ركز قوى وكتب فى كرسته ، المدرس ادله الملبسة.... حطها فى بق زميله

واحدة بتسأل أمها : هو بابا بيعرف يعوم؟؟ فقالتلها:بتسألى ليه ؟؟؟ قالتلها أصلى سمعت بابا
بيقول للشغالة أنا غرقان فى حبك)؟؟؟

مرة واحد ماشى قابل واحد قال لة سبحان الله الخالق الناطق مراتى بس الفرق الشنب قال لة أنا مليش شنب قال لة هى ليها

مرة محمدين وحسنين كانوا محبوسين في السجن راح محمدين قال لحسنين احنا لازم نهرب راح حسنين قاله انا رسمت خطة : هنفتح اول باب هنلاقي عسكري نقتلة وهنفتح الباب الثاني هنلاقي عسكري هنقتلة وهنفتح ثالث باب هنلاقي عسكري هنقتلة وهنفتح رابع باب ونهرب . قالة ماشي . راحوا ينفذوا الخطة فتحوا اول باب لاقوا العسكري قتلوه فتحو تاني باب لاقوا العسكري قتلوه فتحوا تالت باب ملقوش العسكري راح محمدين قال لحسنين يلا نرجع الخطة باظت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

بلادينا بيقول لبلادينا أنا تعبان من الروماتزم رد عليه وقاله أنا عصران من فرشوط

مره واحد بلدياتنا حب واحده ...أتجوز أختها غلشان يضمن يشوفها كل يوم

مرة واحد بلدياتي ركب أسانسير ، خبط في شجره

تلاته عمالين بيحششوا فى مزرعه فراخ طب عليم البوليس استخبىوا فى تلات شوله جه الظابط شاط الشوال الاول برجله قام الحشاش الاول عمل نفسه بط و قعد يكاكى راح الظابط سابه و راح عالشوال التانى و شاطه قام الحشاش اللى جوه قعد يدن و يقلد صوت الديك الظابط سابه و راح عالشوال التالت برضه شاطه برجله الحشاش التالت متكلمشى..شاطه تانى بس بالجامد برضه متكلمش قعد الظابط يخبط فيه طلعله الحشاش يقوله بطاطس بطاطس انت مبتفهمش

في واحد ضرب ( صبغ ) بيته بويه خلصت البويه كتب ( الخ000000 ) !
1
الطبيب:أسنانك بحاجة إلى تقويم
المريض: هجري أم ميلادي
2
في ثلاثة متعلقين في الشجرة ... واحد منهم طاح ... ليييييييييييييش ؟
لأنه استوى !
3
فيه طالب شاطر جداً .. نجح في المدرسة وطلع من الأوائل .... شفروه !
4
في واحد هادي اشترى شريط فاضي و جلس يتسمع عليه جا واحد اهدى منه قام سجله !
5
فيه دفتر يتمشى .. لييييش ؟ فاضي !
6
فيه بقاله سوت ريجيم ... صارت بسطه !
7
فيه خروفين بجنب بعض .. قال الأول : " بااااء " .. قال الثاني : " كنت حأقولها " !
8
واحد كريم تزوج وحدة كريمة .. جابو ولد .. أعطوه للجيران
9
مرة واحد راح يسرق بنك .. شلح كل ملابسه .. فكركو ليييشش؟
علشان ما يمسكوه متلبس !
10
فيه واحد رجع في كلامه .... صدم اللي وراه !
11
جندي كل ما دخل المطبخ .. ضرب تحية للثلاجة .. ليييييييش ؟

لأنها ماركة ( جنرال ) !
12
واحد اسمه ( زعلان ) تزوج واحده اسمها ( فرحانه ) جاهم بنت سموها ...

( يا فرحه ما تمت ) !
13
الأول : ليش القطار مهم ؟

الثاني : لأن تحته خطين !
14
فيه واحد كسووووول جداً شاف قدامه قشر موز وهو يمشي ....

قال :" الله يعيني على الطيحة "
15
واحد تهاوشت حرمته مع الشغاله .... حط كل واحده في بيت !
16
فيه واحد نام متأخر ...... فاته الحلم !
17
فيه محامي رفع قضية ... طاحت عليه ..
18
فيه واحد راح لراس الشارع ... لقاه أصلع !
19
ميكانيكي اشترى سرير ... نام تحته !

مرة واحد حلاق بيعلم ابنه الصغير الحلاقه وكل ما يغلط الولد يجى ابوه يضربه بالخرزانه يقوم الولد موطى تيجى فى الزبون وكل مرة كده لغاية لما الزبون استوى وفجأة قطع الولد ودن الزبون فمسكها فى يده وقال للزبون يا فندى يا فندى ودنك اتقطعت قاله الزبون ابوك شافك قال لأ قاله طب ارميها بسرعة قبل ما ابوك يشوفها

واحدة قالت لجارتها امبارح كان عندي ملوخية بايتة وكان نفسي في المسقعة بعت جوزي يجيب باذنجان وهو بيعدي الشارع عربية خبطته ومات ردت جارتها ياخبر وعملتي إيه؟ قالت لها طلعت الملوخية البايتة من الثلاجة

مرة واحد بلديتناوقع فى حفرة حدفولوا حبل طلع مشنوق

واحد بلديتنا الباب قفل على صباعه الباب ازرق

مرة اتنين مساطيل قوي راحوا المتحف الاثري فشاف واحد منهم هيكل عظمي فكان مكتوب جنب الهيكل الف وستمية قاف ميم فقال لزميلوا ايه قاف ميم ديه قالوه التاني ده تقريبا رقم العربية الي دستوا

ولد دخل المنزل فوجد والده يضرب امه ضربا شديدا ، فغفضب وصعد الى اعلى المنزل ، فوجد حرامى امامه فامسك به واشبعه ضربا وضربا وضربا ، فصعد اليه اباه وقال له ماذا تفعل؟ فقال الابن لماذا انت تضرب امى ؟؟ قال له ابوه انااضرب فى حلالى ، قال الولد وانا ايضا باضرب فى حرامى

طفلة بتقول لمامتها: ماما انا شفت اكرم بيبوس بنت الجيران 0 فالام اتكسفت وقالت لها: ماهو اصل اشرف هيتجوزها الخميس الجاى. راحت البنت قالتلها : طيب وبابا هيتجوز الخدامة أمتى؟؟؟

طفل وطفله في الحضانه
الطفل يسأل مدرسته: أبله أبله .. لو واحد ووحده عمرهم 20 سنه يقدرون ينجبون أطفال؟؟؟
المدرسه:طبعا يا حبيبى
الطفل:أبله أبله طيب لو واحد ووحده عمرهم 15 سنه يقدرون ينجبون أطفال؟؟
المدرسه:طبعا يا حبيبي
الطفل:أبله أبله .. طيب لو واحد ووحده في الحضانه مثلنا يقدرون ينجبون أطفال؟؟
المدرسه: لا طبعا يا حبيبي
الطفل ناظر بصديقته قال لها اطمئنتي؟؟؟

*واحد خنيق جداً .... راح للخياط قالوه عايز قميص من غير عراوي ، ولا زراير ، ولا كم ،..... ولاّ أقلك... متعملهوش احسن

*مرة واحد مفلس صحى الصبح فتح الدولاب لقى عشرين جنية قال اية عشرة هجيب بيها كباب والتانية حشيش فجاة الباب خبط قال مين قالة بوليس ام جاى رامى العشرة جنية من الشباك

*
واحد بلدياتنا اشترى مكيف ولما جه يركبه فى الحيطه ركبه بالمشقلب وبعدين جه شغله قال أوففففففف أوفففف الله يكون فى عون اللى بره

*
بعد الحرب على العراق : فرنسا تعرض على بريطانيا أن تأخذ جزء من العراق مقابل 2 مليون دولار و زين الدين زيدان

شحات ماشى على واحد عجلاتى بقول له اعطنى مما اعطاك الله قاله خد لك لفه

مرة اتنين بخلاء خلفوا عيل حطوة فى البنك

واحد بخيل راح للفكهاني .. قال له شوف لنا حاجه ناخدها معانا لواحد عيان ، الفكهاني قال له عندك مانجه أهه بعشرين جنيه الكيلو ، قال له لا ياراجل أصله مش عيان قوي كده

في يوم راح واحد عند جماعه و اتاخر عندهم و صار يستنى العشا تاخر العشا ف سال بنت الجماعه اللي كان عندهم امتا حتحوطوا العاشا قالت له: بعد ما تمشي من عندنا على طول

مره واحد بخيل اوى بعت ابنه يشترى له بعشره صاغ جبنه .....راح الواد ورجع بعد شويه وقاله بابا البقال بيقولك تعال الحس السكينه

بخيل صحى من النوم قال لمراته أنا حلمت إنى اشتريت للأولاد 3 كيلو موز و2 كيلو تفاح قالت له يا راجل ليه التبذير ده قال لها اسكتى خلى العيال تاكل

واحدة بخيلة بعتت ابنها يشترىتلاتة ارغفة لما جه قالتله رجع رغيف ابوك مات

مرة واحد مدرس سأل واحد تلميذ أبوك اشترى من الفكهانى اتنين كيلو برتقال سعر الكيلو اتنين جنية يبقى ابوك دفع كام؟ فقالو التلميذ يبقى دفع اتنين جنية ياأستاذ فقالو الاستاذ بص يابنى انت ماتعرفش حساب فقالو التلميذ لا ياأإستاذ دا انت اللى ماتعرفش ابويا

واحد بخيل ييجي بالليل و يقول لولاده مين يتعشى ومين ياخد جنيه كل الولاد يقولو ناخد الجنيه ييجى الصبح ويقولهم مين يفطر و يعطى لبابا جنيه

واد بيقول لابوه البخيل هات جنيهين علشان عايز أروح لحسنين .. فقاله خد الجنيه ده وروح لحسن

مرة واحد بخيل عيالوا نجحوا جبلهم كورة و قال لهم هنفخلكم لما تنجحوا
السنة الجاية

بخيل اتجوز بخيلة ... جابوا بنت سموها حصالة

مرة واحد بخيل ابوة مات عايط علية بعين واحدة

واحد سأل صاحبه ليه اليهود مناخيرهم كبيرة ؟ رد وقاله علشان الهواء
مجاني

بخيل على فراش الموت ، قبل ما يموت بيسأل عن اولاده ... فين محمد ؟ قال محمد : نعم يا بابا ...وفين محمود ؟...رد محمود باكيا، انا هنا يا بابا ...........الأب : ايه ده .. انتم الاثنين هنا ، امال مين يقف فى المصنع

بخــيل وقع فى حفرة ، فتجمع عليه الناس علشان يساعدونه ... المهم انه في الآخر ما كانش راضي يطلع ، فجاهم واحد و سألهم ايه اللى بيحصل ؟ قالوله احنا قاعدين نقوله هات ايدك هات يدك وهو رافض، قال بسيطه ، راح عند البخيل وقال له خذ ايدي ................فطلع البخيل

واحد بخيل.. بعد ما أكل هو وابنه ..... ابنه قاله بابا حاسس انى عايز أرجّع .... قالوا وكلت ليه من الأول

شخص عنيد و دائم الفشل بسبب ذلك .. حتى الأسبرين يسبب له الصداع

طبيب الأسنان للمريض : لماذا تصرخ .. لم ألمس أسنانك بعد ؟ فقال ولكنك تدوس على قدمي ..

*** ينبح كثيراً ثم أصيب بانهيار عصبي .. لماذا ؟ لأنه ينبح على شخص لايسمع ..

مات بخيل واوصى أن يدفن عمودياً .. توفيراً لثمن الأرض

طبيب نفسي قال لأصحابه لقد اكتشفت دواءً فعالاً لتحسين الذاكرة .. لكنني نسيت تركيبته

مريض طلب من الدكتور ربع حبة فياجرا لأنه فقط يريد أن يقبّل زوجته

مريض نائم وعين مغمضة والعين الثانية مفتوحة .. لماذا ؟ لأنه استعمل نصف حبة منوم ..

مريض يأخذ الدواء متأخراً عن الوقت المحدد .. لأنه يريد أن يجعل الجراثيم على أعصابهم ..

مريض يأخذ الدواء قبل موعده المحدد .. لماذا ؟ لأنه يريد أن يفاجئ الجراثيم ..

في واحد قتل نفسه .. وهرب

مرة واحد طيار اسمه هريدى كان فى رحلة و بعدين فجأة المحرك اليمين بتاع الطيارة عطل..

فنبه على الركاب و قاللهم كابتن هريدى يحيكم و يبلغكم ان المحرك الأيمن توقف و لا داعى للقلق.

كابتن هريدى يحييكم و يبلغكم أن المحرك الأيسر للطائرة قد توقف و لا داعى للقلق.

كابتن هريدى يحييكم من البراشوت و يتمنى لكم رحلة سعيده

واحد بلدينا اشترى موبايل، ركبله جهاز اظهار رقم الطالب!!!!

1-واحد راكب عربيتة وفجأة العجله طارت ووقفت السياره امام مستشفى المجانين ,قعد الراجل علي الشنطه يبكي فسمع واحد بيندهله فقل له:تعال تعال بتعيط ليه؟ فقال له :العجله طارت و انا سايق و مش عارف اعمل ايه فقال له :بسيطه,انت مش عندك استبن؟ركبه و خد من كل عجله مسمار وركب الاستبن لغاية اول بتاع كاوتش يقابلك ....تعجب الراجل وقال:يااه انت ذكي قوي..ازاى حطوك في مستشفي المجانين ؟ فقال له:لأ انا مجنون بس مش حمار

2- واحد بلدياتنا أشترى عربية جديدة ركنها ونسى المفاتيح بداخلها قد ساعتين يفكر وساعتين ينزل زجاج السيارة وساعتين يدخل سلكة وأبوة قاعد داخل السيارة يقول يمين شوية شمال شويةلأ فوق....

3- مرة واحدة عندها تلات عيال واحد اسمه بؤه والتانى اسمه بؤه والتالت اسمه عبيط .....فالواد بؤه ضرب اخوه بؤه فعبيط اتصل بالبوليس.... عبيط:الوه ايوه يابيه بؤه ضرب بؤه خلى بؤه خر دم. الشرطى:ايه يااله انت عبيط. عبيط.أله انت عرفتنى أزاى.....

4-كان هناك مدير فندق يلقن أحد الشيالين الجدد كيفية إستقبال الزبائن. المدير:يجب أن ترحب بالزبائن وتنادى كل زبون بإسمه. الشيال:وكيف أعرف إسم الزبائن يا سيدى؟ المدير:غالبا ما يكون إسم الزبون مكتوبا على الشنطة. وبعد قليل دخل زبون الفندق فرحب به الشيال قائلا:مرحبا بك يا سيد(جلد طبيعى فاخر)

5-واحد أسمه أسامة ... دائماً أهل الحي بيقلوله ... أسامة أبو ريالة ... أبو ريالة ... زهق من كلمة أبو ريالة فقال أسامة أنا سوف أهاجر إلى أمريكا ... فسافر إلى أمريكا ... في المطار الشرطة الأمريكية ألقت القبض عليه ، وقالت له : أنت أسامة بن لادن ... فقال لهم لا لا أنا أسامة أبو ريالة

6-اثنين بيشربوا مخدرات عند الاهرامات الاول: تعرف! الفراعنة تعبوا قوى فى بناء الاهرامات الثانى :ليه؟ الاول : كل ما يرصوا حجرين البوليس يكبس عليهم

7-د رجل الا ستخفاف بححا، فلما رآه قادما على حماره قال له لم أعرفك يا جحا لولا حمارك ،فأجابه جحا : أكيد فالحمير تعرف بعض

8-مرة تاخر ثلاث طلاب عن الدرس. قال المعلم:لماذا تاخرتم؟ فاجاب الاول:كنت ابحث عن قلمي الضائع. اما الثاني فقال:كنت ابحث معه. فقال الثالث:كنت واقفا فوق القلم.

9-جاء الولد الصغير باكيا لابيه،فسأله مابه فقال الولد: لقد ضربنى المعلم لاننى لم استطع ايجاد المتوسط الحسابى. فقال الاب :ياللهول انهم يبحثون عنه منذ كنت فى مثل سنك.

10-واحد أشترى كتاب "كيف تطير في ساعة" استأجر طيارة ونفذ الفصل الأول "كيف تقلع بالطائرة" ..........حصل خلل في الطايرة بدوا ينزل ، بيدور في الكتاب "كيف تهبط الطائرة" لاقى مكتوب "الهبوط في العدد القادم"

11-ذهبت فتاة إلى الطبيب وأذناه محمرتان، ولما سألها الطبيب عما حدث قالت: كنت أكوي قميصاً عندما دق جرس الهاتف، وبدلاً من أن أرفع سماعة الهاتف إلى أذني رفعت المكواه فاحترقت أذني. قال الطبيب: وماذا حدث للأذن الأخرى؟ قالت: الأحمق اتصل مرة أخرى

12-واحد سأل أمه: صحيح أنا خلقت من بيضة، سألته أمه ليش يا حبيبي؟ قالها: كل ما أروح عند صاحبي بيقولي أبوه كيف حالك يا كتكوت

13-وحدة قالت لجارتها: تعالي تغدي عندي. فقالت لها جارتها: لا عامله رجيم. فقالت لها الأولى: طفي النار عليها وتعالي.

واحدة تخينة اوي اوي اوي عايزين يوزنوها .... كل ما يحطوها ع الميزان الميزان يكسر من تقلها
المهم استوردو ميزان الكتروني من بلاد برة وحطوها عليه خرجت لهم رسالة مكتوب عليها : بالدور يا جماعة واحد واحد

واحد امريكي وواحد فرنسي وواحد اسرائيلي في كافيتيريا وطلبو عصير الامريكي جت على كوبايته دبانة سابها ومشربهاش والفرنسي جت على كوبايته دبانة سابها ومشربهاش الاسرائيلي جت على كوبايته دبانة راح ماسكها جامد وقالها : تفي اللي انتي شربتيه تفي اللي انتي شربتيه

واحد فرنساوي راكب في طيارة كلها صعايدة المهم بعد شوية الطيار قالهم ياجماعة ياريت كل واحد معاه حاجة تقيلة يرميها عشان الطيارة حصل فيها عطل ....
بعد شوية الطيار قالهم يا جماعة تعالو كلكو على الجنب اليمين عشان الجنب الشمال حصل فيه عطل وهيقع
شوية والطيار قالهم يا جماعة تعالو كلكو في النص عشان الجنب اليمين حصل فيه عطل وهيقع
شوية والطيار قالهم ياريت كلكو تمسكو في السقف عشان ارضية الطيارة هتقع
شوية وقالهم ياريت حد يرمي نفسه عشان الطيارة حصل فيها عطل
كلهم قعدو يفكرو مين هيرمي نفسه محدش رضي المهم الفرنساوي قال انا هارمي نفسي
راح كبير الصعايدة قايل راجل من ضهر راجل سجفوله يا بوي

--------------------

مرة واحد محشش اتصل على بيت قال محمد موجود قالوا الرقم غلط قالهم... طيب
بتردوا ليه

مرة واحد مسطول قال لواحد مسطول تانى هو العمود ده منور قاله معرفش أصلى مش من
المنطقة

مره كان في اتنين مساطيل قاعدين بيحششوا فا واحد بيقول للتاني انا شايفك اتنين
فالتاني بيقولوا لا انا الي شايفك تلاته فقالوا الاول لا انا الي شايفك اتنين
المهم قالوا خلاص احنا نروح لشيخ المساطيل فقال خلاص نروح لشيخ المساطيل فراحوا
وعرضوا عليه المشكله. فقالهم خلاص اصحاب المشكله يقعدوا على جنب والباقي ده
كولوا يروح

--------------------

كان في سلحفتين صغيرين كانوا بيحبوا بعض كبروا
واتجوزوا وخلفوا سلحوف
صغير سموه ابوسريع ,اقترحت ام ابوسريع علي
ابو ابوسريع انهم يروحوا يفسحوا
الواد في البحر الاحمر جهزوا لوازم الرحلة
واستغرقت الرحلة 15سنة ذهاب..
وصلوا علي البحر وفرشوا علشان يأكلوا وفجأة
صرخت ام ابوسريع "تصدق يابو ابوسريع
نسينا اهم حاجة نسينا الملاحة عشان الاكل
.اخطف رجلك وروح البلد
هاتها .."صرخ ابو ابوسريع وقال لسه هاروح 15سنة
رايح و15 سنة جاي يكون الاكل
برد الأحسن نبعت الواد ابوسريع خفيف ولسه
صغير.."ونادوا ابوسريع وقالوله
وبعتوه يجيب الملاحة ومرت السنين...حوالى40 سنة
وابوسريع مجاش، السلاحف بدأت
تقلق فقالت ام ابوسريع احسن ناكل بدل ماالاكل
يبرد ولمايجي ابوسريع نعمله اكل
ثاني "فجاة خرج ابوسريع من ورا شجرة وقال
يعني لو كنت رحت كنتم كلتم من غيري؟

===========

1- مرة جماعة حشاشين كانو قاعدين فى خيمة.. بس مكنش معاهم حاجة يولعو بيها فبعتو واحد منهم يجبلهم ولاعة..خرج ودخل من النحية الثانية وقال يا جماعة لو سمحت ممكن ولاعة قالوله اقعد اقعد بعتنا واحد يجيب.

2- مرة واحد مسطول جة يخرج من العربية لقى الدنيا بتمطر راح خرج من الباب التانى.

3- مرة واحد مسطول قوى راجع بيتهم الساعة اتنين بليل فاختة فتحت لة الباب قام ضربها بالقلم على وشها طاخ.. وقالها كنتى فين لحد دلوقتى.

4- مرة واحد مسطول ماشى مع حبيبتة فى نص الليل فشافت ابوها فقالت يالهوى بابا بابا فقالها ماتخفافيش قوليلوا اخوكى.

5- مرة واحد مسطول احول جة يعيط قام ريل.

6- واحد مسطول بيسال صاحبة المسطول اية اسماء اخواتك الاولاد؟ قالة كلهم محسن الا ادهم اسمة تامر وبندلعة جمال.

7- واحد مسطول دخل مطعم وقال لصاحب المطعم عندك حلقات بصل.. قاله صاحب الطعم ايوة..فقالة ادينى الحلقة الاخيرة.

8- مرة اتنين مساطيل قاعدين فالاول بيقول للتانى هو النهاردة السبت ولا الاحد.. قام التانى قاله لء الاتنين.. قام الاول قالة جايين مع بعض.

9- مرة واحد مسطول دخل محل فول وصاحب المحل كان مسطول فالزبون بيقولة لو سمحت سندوتش فول من غير سلطة.. قالة صاحب المحل من غير سلطة قوطة ولا طحينة..قالة من غير سلطة قوطة.. قالة صاحب المحل مفيش سلطة قوطة اعملهولك من غير سلطة طحينة.

10- مرة واحد يابانى ماشى فى الشارع قامت دايهاتسو عربية.

11- اتنين مساطيل حبوا يسرقوا عمارة فقالوا احنا ناخد العمارة بعيد ونسرقها برحتنا.. فقلعوا الهدوم وقعدوا يزقوا فى العمارة.. جة واحد من وراهم وسرق الهدوم.. فواحد منهم بص ورا ملقاش الهدوم فقالة كفاية كدة احنا بعدنا قوى.

11- تاكسى.. مصطفى كامل عالبحر؟ مشفتوش.

12- واحد احول راح يجيب ابوة من المطار باس الشنطة وشال ابوة.

13- مرة واحد لعيب كورة قاعد على القهوة طلب واحد صفر.

14-واحد حرامى سرق باب من واحد مسطول..فالمسطول قعد يجرى وراه الحرامى.. فقام الحرامى حاطط الباب فى نص الشارع وجرى.. فالمسطول وقف عند الباب وقال له افتح يا جبان.

15-ثلاثة بيحششوا واحد قال لهم لو البوليس جة دلوقتى نعمل اية؟.. واحد قال انا هاعمل نفسى سيجارة مرمية على الارض ..والتانى قال ان هلعمل نفسى سجارة مرمية على الطفاية.. والتالت قال انا هاعمل نفسى سيجارة مرمية من الشباك لما جة البوليس واحد رمى نفسة على الارض والتانى رمى نفسة على الطفاية والتالت رمى نفسة من الشباك فوقع على واحد فى الشارع قال لة احرقونا بقى احرقونا.

16- واحد محشش قاعد مع اصحابة وبيحكيلهم... انا مرة طلعلى اسد وكان فى ايدى كباية مية.. فرميتة بيها.. قام الاسد طلع يجرى.. رد علية واحد من اللى قاعدين قال لة صح انا لما قابلت نفس الاسد ضربتة بالقلم على وشة ايدى اتبلت.

17- مرة واحد نزل محطة الرمل رجلة غرزت.

18- مرة واحد بيسال واحد صحبة.. اية الفرق بين تجارة الحشيش وتجارة عين شمس؟ قالة تجارة عين شمس 4سنين لكن تجارة الحشيش اقلها 25سنة.

19- اتنين قاعدين يحششوا فوق السطح.. الاول الحق يا منير ابوك مات.. راح شدلة حجرين وقعد يعيط.. بعد شوية الحق يا منير امك ماتت.. راح شدلة حجرين تانى وقعد يعيط.. شوية يا منير الحق اخوك مات.. راح حادف الشيشة من ايدة ووقف على سور البلكونة وقال لا دة هو اللى فاضلى ورمى نفسة.. وهو فى الدور السابع افتكر انة مقطوع من شجرة... وفى الدور التانى افتكر انة ماسموش منير اصلا..
--------------------

واحد مسطول بيقول لصاحبه مش عارف يأ أخي عود الكبريت ده ما بيولعش ليه مع إنه لسه مولع من شوية.
------
مرة مدرس رياضة اتجوز مدرسة رياضة خلفوا ولد متساوى الساقين·
------
ايه الفرق بين الاسبوع وموس الحلاقة والصحراء؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الاسبوع فيه حد ، والموس فيه حدين ، والصحراء ما فيهاش حد ·
------
هل تعرف من هو اوفي مخلوق؟ نملة مات زوجها الفيل وقعدت طول حياتها تدفن فيه ·
------
زرافة و فيل وأسد وفأر وثعلب وارنب ماشيين في الغابة ، وقعوا كلهم في حفرة إلا الزرافة ،قالولها :جيبي لنا حبل. قالتلهم :ما فيش.
قالولها :إحنا جعانين عايزين ناكل .قالتلهم: ماعرفش أجيب لكم أكل.
قالولها: والعمل؟ قالت لهم: كلوا أضعفكم ..... قام الفأر نط مفزوع وقال لهم : اللي حيقرب من الأسد حيعرف شغله ·
------
واحد أحول راح يجيب أبوه من المطار باس الشنطة وشال أبوه·
------
مرة 10 اغبياء بيلعبوا على الطريق الصحراوى واللي تخبطه العربية مرتين يطلع برة اللعبة ·
------
تايه بيسأل واحد ماشى فى الشارع اية اسرع طريق اروح بيه للمستشفى ؟؟ قالوة غمض عينك وعدى الشارع ·
------
مرة واحد غبي ماشي في الشارع لقي واحد صاحبه قاله ازيك ياعلي شكلك اتغير خالص الثاني رد عليه بس انا مش علي الاول قاله وكمان غيرت اسمك ·
------
سواق ماشى ع الطريق واحد لابس احمر فى احمر شاور له فوقف السواق و قاله انت مين و عايز اية قالة انا الفرفور الاحمر و عايز توصلنى فقالة لا مبوصلش فرافير و مشى و سابة شوية لقى واحد لابس اصفر فى اصفر و بيشاورلة فوقف و قالة انت مين و عايز اية قالة انا الفرفور الاصفر و عايزك توصلنى فقالة لا مبركبش فرافير و مشى و سابة شوية و قابلة واحد لابس اخضر فى اخضر عمل معاة نفس الحكاية ف السواق سابة و مشى شو ية كمان كدة و لقى واحد لابس ابيض فى ابيض بيشاورلة ف السواق وقف و
قالة يا ترى انت بقى الفرفور الابيض فقالة الراجل فرفور اية رخصك يا روح امك
-------
واحد راح للدكتور بيقولو يا دكتور انا عندى صداع ، قالو بتنام والشباك مفتوح ولا مقفول ؟ طيب افتحه قبل متنام وتعالى بعد يومين ، جاله بعد يومين ، قاله الدكتور الصداع راح قاله الصداع راح والتلاجه راحت والتليفزيون راح و ........
-------
محشش يسأل محشش تتوقع الجمعة يوافق آخر الشهر ؟ رد عليه : لو ضغطنا عليه يمكن يوافق
-------
واحد واقف على الكوبري بيقول ,36,36,36,36 راح واحد سأله ايه حكاية ال36دي؟ قاله تعالى أوريك قام رماه من فوق الكوبري ..وقال 37,37,37,37 ·
-------
واحد ندل فتح مصنع بيبسي كتب على كل علبة : رج جيدا قبل الفتح ·
-------
واحد راح للدكتور بيقولوا يا دكتور كل ما اكلم واحد ينام مني ........... يا دكتور ........... يا دكتور
-------
بلديات فتح محل انابيب غاز .. فجّر اسطوانتين فى وسط البلد .. دعاية·
-------
واحدة راحت تخطب لابنها .. ام العروسة بتسألها ... وياترى ابنك بيدخن ؟؟؟ ردت عليها : لا لا لا الحمد لله ، ابنى ما بيدخنش..... الا اذا سكر ·
-------
واحد بيقول لصاحبه ... الحق الثعبان دخل غرفة حماتك ... قاله:
سيبه يستاهل ·
-------
اثنين ساكنين في خيمة ونايمين على ظهورهم بالليل.. بص الأول للسما وقال للثاني شايف ايه ؟ قال اشوف نجوم كثيرة.... قال وده يدل على ايه ؟ قال الثاني : ان فيه مجرات وكواكب غيرنا في الكون ده . قال الأول ده يدل ان سقف خيمتنا انسرق ياغبي ·
-------
ثعبان نظره ضعيف يوم ما حب واحده..... طلعت خرطوم
-------
بلدينا ماسك قنبله وعمال يحدفها من الإيد دى للايد دى ، قابله واحد تانى قال له :يخرب بيتك ولما تنفجر فى وشك ، قاله : ماتخافش معايه غيرها ·
-------
بلدياتنا نجح في انتخابات مجلس الشعب، ففي اول جلسة قاعد جنب واحد افندى فالأفندى عزم عليه بسيجارة مارلبورو، وبعد شويه بيسالوا إيه رأيك في الديمقراطية ياحاج؟؟.. فرد الحاج : والله أحسن من الكيلوبترا
-------
واحد قال لأبنه: نابليون وهو أدك كان أول واحد في الفصل،... رد
الواد على أبوه : نابليون وهو أدك يا بابا كان إمبراطور
------
واحد ومراته متخانقين فبطلوا يكلموا بعض فكتب ورقة صحيني الساعه 6:30 علشان عندي شغل ، وحط الورق على السرير ونام صحي الساعة 10:00
فلقى ورقه مكتوب عليها الساعه 6:30 يلا إصحى

--------------------

واحد صاحب مطعم بيتخانق مع مراته بيقولها :
بقي ده سندوش تقابلي بيه ربنا
قالته: ماله ماهو مطعم من وشك
قالها: أنتي بالزيت ماتتكلميش معايا
قالته: مانتا مقعدي في قوطه نوم وصاله

هاهاهاها( دي حلت يالفعل )

واحد حلاق بيقول لمراته انتي طابخه أيه النهارده
قالتله: فتله بالخل والثوم
قالها : كل يوم فتله فتله ده أنتي حلقتي دمي
قالتله: يا راجل ده انتا طول عمرك مرجعني لورا
ودايما عامل فرق بيني وبينك
قالها: أنا اي نعم كنت بحب نعيما بنت خالتي
بس اهلي اللي غصبوا عليا

هاهاهاها( ودي برده حصلت )

--------------------

نكت حلوه وخلاص
· اتنين مساطيل حبوا يسرقوا عماره فقالوا لبعض احنا ناخد العمارة بعيد ونسرقها برحتنا ، فقلعوا الهدوم وقعدوا يزقوا فى العمارة يزقوا ، جه واحد من وراهم وسرق الهدوم ، فواحد منهم بص ورا ملقاش الهدوم فقال له كفاية كدة احنا بعدنا اوى

· محشش يسأل محشش تتوقع الجمعة يوافق آخر الشهر ؟ رد عليه : لو ضغطنا عليه يمكن يوافق

· واحد واقف على الكوبري بيقول ,36,36,36,36 راح واحد سأله ايه حكاية ال36دي؟ قاله تعالى أوريك قام رماه من فوق الكوبري ..وقال 37,37,37,37

· واحد ندل فتح مصنع بيبسي كتب على كل علبة : رج جيدا قبل الفتح

· واحد راح للدكتور بيقولوا يا دكتور كل ما اكلم واحد ينام مني ........... يا دكتور ........... يا دكتور

· بلديات فتح محل انابيب غاز .. فجّر اسطوانتين فى وسط البلد .. دعاية

· واحدة راحت تخطب لابنها .. ام العروسة بتسألها ... وياترى ابنك بيدخن ؟؟؟ ردت عليها : لا لا لا الحمد لله ، ابنى ما بيدخنش..... الا اذا سكر

· ,احد بيقول لصاحبه ... الحق الثعبان دخل غرفة حماتك ... قاله: سيبه يستاهل

· اثنين ساكنين في خيمة ونايمين على ظهورهم بالليل.. بص الأول للسما وقال للثاني شايف ايه ؟ قال اشوف نجوم كثيرة.... قال وده يدل على ايه ة ؟ قال الثاني : ان فيه مجرات وكواكب غيرنا في الكون ده . قال الأول ده يدل ان سقف خيمتنا انسرق ياغبي

· ثعبان نظره ضعيف يوم ما حب واحده..... طلعت خرطوم

· بلدينا ماسك قنبله وعمال يحدفها من الإيد دى للايد دى ، قابله واحد تانى قال له :يخرب بيتك ولما تنفجر فى وشك ، قاله : ماتخافش معايه غيرها

· بلدياتنا نجح في انتخابات مجلس الشعب، ففي اول جلسة قاعد جنب واحد افندى فالأفندى عزم عليه بسيجارة مارلبورو، وبعد شويه بيسالوا إيه رأيك في الديمقراطية ياحاج؟؟.. فرد الحاج : والله أحسن من الكيلوبترا

· واحد قال لأبنه: نابليون وهو أدك كان أول واحد في الفصل،... رد الواد على أبوه : نابليون وهو أدك يا بابا كان إمبراطور

--------------------

أهم حاجه عاوز رأيكم

مره بوش و شيراك و الكبير بتاعنا راكبين طياره بيتفسحو

شويه و بوش طلع ايده من الشباك و راح مدخلها و قالهم احنا دلوقتى فوق امريكا
قالوله عرفت منين ؟
قالهم بصوا تمثال الحريه أهوه

شويه و شيراك راح مطلع ايده من الشباك و راح مدخلها و قالهم احنا دلوقتى فوق فرنسا
قالوله عرفت مننين؟
قالهم بصوا برج ايفل أهوه

راح الكبير مطلع ايده و شويه راح مدخلها بسرعه وقالهم إحنا دلوقتى فوق مصر
قالوله عرفت منين؟
قالهم الساعه اتسرقت

التانيه:
برضه التلاته مع بعض وبيرسمو على بعض
راح بوش مطلع عمله معدنيه من جيبه و رماها فى البحر و قال للعساكر بتوع الجيش اللى حيجبها هاديلو 500 ألف دولا العساكر نطو فى الميه واحد جابها راح مديله النص مليون

راح شيراك عامل زيوه و قال للعساكر اللى حيجيبها هاديلو 750ألف دولار
المهم عسكرى جابها راح مديلو ال750ألف

صاحبنا لقى شكله وحش
راح مد ايده فى جيبه و طلع حاجه راماها فى الميه وقال لعساكر الجيش الغلابه اللى حايجيبها هاديله اتنين مليون دولار
صاحنبا عاطف راح مايل عليه و قاله اتنين مليون ايه ياريس ده مفيش واحد فيهم يستاهل
قاله متقلقش ياعاطف انا رميت قرص فوار

ومتنسونيش فى العيش والحلاوه ده ازا شوفتونى اصلا بعد كده

واحد نايم هوة ومراتو على السرير بيبص لقا الدولاب بينهز فبيفتح الدولاب لقى واحد صغير اوى اوى اوى قالو انتا مين قالو انا حسن قام ضربو طاخ طيخ طراخ وبعد 3 ايام وهوة نايم مع مراتو الدولاب انهز بيفتح الدولاب لقى واحد ضخم وكبير اوى اوى قلو فين حسن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

تمام يا احمدا يا يوسف بس اوعى يكونوا كدا ولا كدا احنا التنين عارفين بعض كويس اوكى
مره 3 مجانين الدكتور عليهم فلقى اتنين عمالين يقولوا فن فن فنف نف فنف فنف ن فا الدكتور قال للتالت انتا باين عليك انتا العاقل اللى فيهم تعالى اما اكتبلك تصريح خروج قاله طيب اركب فن فنف نف فنف فنف فنفنفنفنفنفنفنفنفن

--------------------

لأ حلوة ظحيح

خد دى بقى

محمدين وحسنين كل واحد إشترى حصان
فقالو كل واحد يعلم حصانه علامه عشان ميتلغبطوش
فكل واحد راح على حصانه
ورجعو لبعض قال له عملت إيه؟
قال قطعت ديله
قال له يووه وأنا كمان قطعت ديله
قالو نعلم علامه تانيه
راحو ورجعو تانى هاه قال له خلعت له عين
قال له يوووه وأنا كمان
التالته قال له حرقته بجاز
قال له يوه وأنا كمان
قام محمدين قال له أنا عندى فكرة
إنت تاخد الحصان الأبيض
و
أنا هاخد الحصان البنى

مرة واحد بيحلم كل يوم بماتشات كتاكيت... راح للدكتور... فقاله هديلك حقنة دلوقتي ومش هاتحلم بيهم تاني خالص... قاله خليها بكرة يا دكتور علشان النهاردة ماتش النهائي

واحد بلديتنا حب يعمل ارهابى.. خطف ابنه.. محدش سأل عليه قتله

واحد أعمى فتّح ... من الفرحة اتشل

مره واحد صعيدى حلم انه بيحفر فى بير غويييييط.. صحى لقى ايده فى مناخيره

واحد صعيدي دخل الجيش ووقف حراسة على بوابة معسكر... عدى عليه الشاويش "محمد" وقاله:اللواء "فريد" جه؟ قاله : ماجاش يا شاويش "محمد"...

وبعد ساعة رجع له الشاويش محمد وسأله: اللواء "فريد" جه؟ قاله لسه ما جاش...

وبعد ساعة رجع له تانى وسأله اللواء "فريد" جه؟ قال له لسه ما جاش...

وبعد ساعة جه اللواء "فريد"... فقاله العسكرى : أنت فين من بدري الشاويش "محمد" حيخرب بيتك كككككككك

واحد محشش قاعد مع اصحابه و بيحكيلهم : انا مره طلعلى اسد و كان فى ايدى كباية ميه رميته بيها الاسد طلع يجرى... رد عليه واحد من اللى قاعدين قاله صح انا لما قابلت نفس الاسد ضربته بالقلم ايدى اتبلت

مرة واحد متجوز عنده دولاب قافله 20 سنة والمفتاح معاه هو بس... مراته هتتجنن وتعرف ايه اللي جوه الدولاب... وفي يوم راح الشغل ونسي المفتاح... مراته فتحت الدولاب لقت 20 الف جنيه.. وبيضتين!
لما رجع سألته ايه حكاية البيضتين دول؟ قالها بصراحه... كنت كل ما أخونك مرة أحط بيضاية في الدولاب...
الست قالت عشرين سنه جواز ومرتين بس... مش مهم... فسألته طب والعشرين الف جنيه؟ قالها كنت كل ما اجمع كرتونه بيض اروح ابيعها

مرة اتنين صعايدة ماشيين ف الصحرا... طلع عليهم اسد... راح واحد منهم رمي عليه طوبة وطلع يجرىىىىىى... وبص وراه لقي صاحبه واقف ما بيجريش... قال له مش بتجري ليه؟ قال له واجري ليه؟ هو انا اللي ضربته؟؟؟؟؟

واحد بلدياتنا خلصت مدة رخصة عربيته قال لأبوه : رخصتى خلصت... قاله: من كتر لفك فى الشوارع

جماعة صعايدة بينضفوا الحيطة بالمية... الكهرباء مسكت في واحد منهم قعدوا يشدوه و يضربوه عشان يبعد عن الحيطة.. وفي الاخر ودوه المستشفى وكانت نتيجة تقرير الطب الشرعى: سبب الوفاة.. ضرب أفضى الى موووووووت

واحد بيسأل صاحبه هو ايه الفرق بين تجارة الحشيش وتجارة عين شمس ؟ قام صاحبه قاله تجارة عين شمس 4 سنين انما تجارة الحشيش أقلها 25 سنة

ابو العربى قابل مذيعة قالت له انا سمعت كتير عن بطولاتك فى الحرب...
قالها طبعا ابو العربى يسد فى كل مكان فى 48 واليمن و56 و67 و73 والعراق... قالت المذيعه طب هأسألك كام سؤال...

- لو انت فى الحرب وطلع عليك دبابتين ومعاك قنبلتين هتعمل ايه؟
-قالها: هادخل عليهم وأفجرهم

-طيب لو خمسه؟؟؟؟؟؟
قالها: هادخل عليهم بالسلاح الأبيض

-طيب لو اربع دبابات... و عشر عساكر... وطيارتين؟

قالها جرى ايه يا وليه هو مفيش حد بيحارب غيرى وللا إيه؟؟؟

-----------------------------------

واحدة كل يوم تصحي من النوم تلاقي هدومها كلها ميه... خدت راي جارتها... قالتلها اعملي نفسك نايمة وشوفي الميه بتيجي منين... وهي نايمة لقت جوزها قاعد يتفرج علي قناة لبنان... وكل ما يشوف واحدة حلوة... يقول دي حلوة... ودي... اتفوووووو

واحد سنانه كلها طايرة ما عدا الانياب... قدم علي وظيفة عينوه خرامة

مرة صرصار كان ميت علي نفسه م الضحك .. ليه؟ علشان كان بيجري وراه واحد احول...

صعيدي وقفت علي وشه دبانة... بيهشها... قالت له حتي انت يا معفن!!!

واحد صعيدي نزل يتمشي.. جابوه من ع الحدود

واحد اسود اتجوز واحدة سودة زيه.. جابوا ولد ابيض.. سموه مش ممكن

فرخة اتجوزت فيل... جابوا تشيكن فيليه

مرة واحد رخم ضرسه كان بيوجعه... راح للدكتور وقاله اخلعلي كل ضروسي وسيبه لوحده زي ال***

صعيدي اشتري كمبيوتر... شال ال mouse وحط جاموسة

واحد عند دكتور العيون... فالدكتور بيسأله... تقدر تميز العلامات اللي في اللوحة دي؟؟؟ قاله طبعا.. بس هي فين اللوحة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بلدياتنا عند دكتور العيون... بيقوله.. داكتور.. كل ما اشرب شاي عيني توجعني!

قاله متأكد انك بتطلع المعلقة من الكوباية بعد ما تقلب؟؟؟؟؟

بخيل وهو بيموت قعد يسال علي عياله.. فين محمد؟؟ قال محمد نعم يابا.. وفين محمود؟ رد محمود وهو بيعيط انا هنا يابا.. الاب: ايه ده؟ انتم الاتنين هنا وسايبين نور الصالة قايد

واحد عنده مزرعة فراخ.. دخل المزرعة لقي كل فرخة بايضة بيضة واحدة بس.. مسك فرخة من رجليها ونتف ريشها وقطعها.. وقال للفراخ اللي مش هتجيب بكرة خمس بيضات هقطعها زي الفرخة دي.. تاني يوم لقي كل الفراخ بايضة خمس بيضات ماعدا فرخة بايضة تلات بيضات بس.. فقاللها ايه ده؟؟ قالت له استر عليا ده انا ديييييييييييك

كان فيه خمسة صعايدة سموا نفسهم الشجعان التلاتة

واحد أحول بيتفرج علي فيلم عاطفي... (بدل ما يدمع ريل).......... (بعد ما ريل.. الريالة طلعت علي ودنه)

محشش كل ما يشوف البرق يبتسم .. ليه ؟؟ .. يفتكر حد بيصوره

اتنين محششين واحد قال لتانى .. تصدق بالى مشغول
رد التانى قال اكيد السماعه مرفوعه

محششين قعدين فى خيمه قالو عيزين كبريت.. واحد منهم قال اجيبلكم
خرج ودخل من الباب التانى .. قال شباب محدش معاه كبريت..
قالو استريح شويه بعتنه واحد يجيب

واحد بيحلق دقنه التليفون رن، عور نفسه عشان لما يرجع يعرف هو وقف لحد فين

واحد كريم اتحرق بيته، لما جت المطافي حلف عليهم ما يعملوا حاجه لحد ما يشربوا الشاي

واحد خكري

راح محل خضار

سال البائع وش هذا

قال البائع فول اخضر

وش هذا قال فاصوليا خضراء

وش؟

هذا فلفل اخضر

قال الخكري يوه ما عندكم الوان ثانية

مطوع اهبل مجمع عميان الحارة , وجالس يسوي لهم محاضرة عن غض البصر

واحد محشش اخد له حملة حجّاج ..

قال لهم : اذا شديتوا حيلكم .. بنرجع قبل العيد !

حوطي تزوج

بعد يومين جاء الاستراحة سألوه اصدقاءه كيف الشغل

قال الحوطي:

الله يلعنكم اخوها صديقي

محشش يسأل محشش ..

قال: كم الساعة ؟؟

قال: مدري.

قال: غريبة عندي مدري الا خمس...

محشش شاف ((وحدة سمينة)) ترضع ولدها.

قال: مسكين من متى وهو قاعد ينفخ...

محشش يسأل محشش : تتوقع الجمعة يوافق آخر الشهر ؟

قاله : لو ضغطنا عليه يمكن يوافق

محشش سأل صاحبه : اليوم السبت ولا الأحد ..

رد عليه : الإثنين ..

قاله : ماشا الله جو سوا ..!!

يقولك فية واحد محشش راح يتعشى عند أصحابه ( مطاوعة )

المهم واحد من المطاوعة غص بالأكل قال عطوني كاس

إلتفت علية المحشش قال أحلى .... حتى أنتم عندكم عادي ؟

كوافيرة لبنانية تسأل حوطية: بدك ميك أب؟

قالت: مافى بيبسى قواطى

عملوا كبسة على جماعة حشاشين و كان فيهم ولد صغير فالظابط بيسأله: و الشمام الصغير اسمة اية ؟؟ قاله : اناناس يا بية

اتنين مساطيل قاعدين يحششوا ...فمرت جنازة فواحد بيقول للتاني هي جنازة مين دي يا مدحت؟ فرد علية دي جنازة عمّ محروس فقال الاولانى الله يرحمه ، وتاني يوم وهما قاعدين في نفس المكان مرت جنازة فنفس الشخص سال هي جنازة مين دي يا مدحت ؟ فرد عليه دي جنازة عمّ محروس فقال الله برحمه ، وتالت يوم وهما قاعدين في نفس المكان مرت جنازة فنفس الشخص سال هي جنازة مين دى ؟ قاله دي جنازة عمّ محروس فقاله: هي الدنيا ملطشة معاه كدة لية

اتنين قاعدين بيحششوا فوق السطوح... الاول: الحق يا منير ابوك مات .. ، راح شدله حجرين وقعد يعيط ..... بعد شوية الحق يا منير امك ماتت ... ، راح شدله حجرين تانى وقعد يعيط .... شويه يا منير الحق اخوك مات ... راح حادف الشيشة من ايده ووقف علي سور البلكونة و قال :لا ده هو اللي فاضلي ورمي نفسه ....وهو في الدور السابع افتكر انه مقطوع من شجرة ...وفي الدور التاني افتكر انه ماسموش منير أصلاً

دكتور عيون إتعزم في فرح نقط العريس في عينيه

واحد صاحب محل لالعاب الفيديو مات كتبوا علي قبره game over

طفل صغير يسال والده البخيل / بابا بابا معاك 50 قرش ردعليه :- 40 قرش ؟ هتعمل ايه بال30 قرش ؟ معايا ريال! تاخد بريزة ؟ شلن اهو

واحد قتل حماته وفى القسم الظابط بيسأله اسمك ايه؟ قال له: اكتب فاعل خير .... انا مش بحب التفاخر

في بقرة دخلت السجن ليه ؟؟؟ شافوها تأكل حشيش

سأل الشرطي إمرأة تقود السيارة هل رأيت إشارة المرور.. قف ؟؟؟؟؟ فأجابته : نعم ، فقال لها : إذا لماذا لم تتوقفي ؟؟؟؟ فأجابته : لأنه مكتوب عليها قف وليس ...... قفي

ال الشاعر :ليس كل ما يذاكره الطالب يفهمه ...... وانما تأتي الامتحانات بما لا تحتوي الكتب

أغبيه راحو يلعبو بلياردو، واحد منهم وقف فوق الطرابيزة وقال لهم انا الجوووووون

مذيعة تليفزيون قابلت شاب فى الشارع سألته سؤال جاوب إجابة صحيحة ، طلبت منه يحب يشوف أيه
، أجاب الشاب بسرعة: أمى الله يرحمها ، ردت المذيعة مستحيل و ترجته انه يطلب طلب آخر ،
فكر الشاب ثم قال : أحب أشوف الزمالك وهو بياخد الدورى ... ردت المذيعة بسرعة لأ
أجيبلك مامتك أسهل.

مرة فصل كله عيال عينهم حوله ......كل ما واحد يجى يكتب فى كرسته ، يقوم كاتب فى
كراسة زميله ..... المدرس اخر ما زهق قالهم اللى ها يكتب فى كرسته ها اديله ملبسة
.... تلميذ ركز قوى وكتب فى كرسته ، المدرس ادله الملبسة.... حطها فى بق زميله

واحدة بتسأل أمها : هو بابا بيعرف يعوم؟؟ فقالتلها:بتسألى ليه ؟؟؟ قالتلها أصلى سمعت بابا
بيقول للشغالة أنا غرقان فى حبك)؟؟؟

مرة واحد ماشى قابل واحد قال لة سبحان الله الخالق الناطق مراتى بس الفرق الشنب قال لة أنا مليش شنب قال لة هى ليها

مرة محمدين وحسنين كانوا محبوسين في السجن راح محمدين قال لحسنين احنا لازم نهرب راح حسنين قاله انا رسمت خطة : هنفتح اول باب هنلاقي عسكري نقتلة وهنفتح الباب الثاني هنلاقي عسكري هنقتلة وهنفتح ثالث باب هنلاقي عسكري هنقتلة وهنفتح رابع باب ونهرب . قالة ماشي . راحوا ينفذوا الخطة فتحوا اول باب لاقوا العسكري قتلوه فتحو تاني باب لاقوا العسكري قتلوه فتحوا تالت باب ملقوش العسكري راح محمدين قال لحسنين يلا نرجع الخطة باظت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

بلادينا بيقول لبلادينا أنا تعبان من الروماتزم رد عليه وقاله أنا عصران من فرشوط

مره واحد بلدياتنا حب واحده ...أتجوز أختها غلشان يضمن يشوفها كل يوم

مرة واحد بلدياتي ركب أسانسير ، خبط في شجره

تلاته عمالين بيحششوا فى مزرعه فراخ طب عليم البوليس استخبىوا فى تلات شوله جه الظابط شاط الشوال الاول برجله قام الحشاش الاول عمل نفسه بط و قعد يكاكى راح الظابط سابه و راح عالشوال التانى و شاطه قام الحشاش اللى جوه قعد يدن و يقلد صوت الديك الظابط سابه و راح عالشوال التالت برضه شاطه برجله الحشاش التالت متكلمشى..شاطه تانى بس بالجامد برضه متكلمش قعد الظابط يخبط فيه طلعله الحشاش يقوله بطاطس بطاطس انت مبتفهمش

في واحد ضرب ( صبغ ) بيته بويه خلصت البويه كتب ( الخ000000 ) !
1
الطبيب:أسنانك بحاجة إلى تقويم
المريض: هجري أم ميلادي
2
في ثلاثة متعلقين في الشجرة ... واحد منهم طاح ... ليييييييييييييش ؟
لأنه استوى !
3
فيه طالب شاطر جداً .. نجح في المدرسة وطلع من الأوائل .... شفروه !
4
في واحد هادي اشترى شريط فاضي و جلس يتسمع عليه جا واحد اهدى منه قام سجله !
5
فيه دفتر يتمشى .. لييييش ؟ فاضي !
6
فيه بقاله سوت ريجيم ... صارت بسطه !
7
فيه خروفين بجنب بعض .. قال الأول : " بااااء " .. قال الثاني : " كنت حأقولها " !
8
واحد كريم تزوج وحدة كريمة .. جابو ولد .. أعطوه للجيران
9
مرة واحد راح يسرق بنك .. شلح كل ملابسه .. فكركو ليييشش؟
علشان ما يمسكوه متلبس !
10
فيه واحد رجع في كلامه .... صدم اللي وراه !
11
جندي كل ما دخل المطبخ .. ضرب تحية للثلاجة .. ليييييييش ؟

لأنها ماركة ( جنرال ) !
12
واحد اسمه ( زعلان ) تزوج واحده اسمها ( فرحانه ) جاهم بنت سموها ...

( يا فرحه ما تمت ) !
13
الأول : ليش القطار مهم ؟

الثاني : لأن تحته خطين !
14
فيه واحد كسووووول جداً شاف قدامه قشر موز وهو يمشي ....

قال :" الله يعيني على الطيحة "
15
واحد تهاوشت حرمته مع الشغاله .... حط كل واحده في بيت !
16
فيه واحد نام متأخر ...... فاته الحلم !
17
فيه محامي رفع قضية ... طاحت عليه ..
18
فيه واحد راح لراس الشارع ... لقاه أصلع !
19
ميكانيكي اشترى سرير ... نام تحته !

مرة واحد حلاق بيعلم ابنه الصغير الحلاقه وكل ما يغلط الولد يجى ابوه يضربه بالخرزانه يقوم الولد موطى تيجى فى الزبون وكل مرة كده لغاية لما الزبون استوى وفجأة قطع الولد ودن الزبون فمسكها فى يده وقال للزبون يا فندى يا فندى ودنك اتقطعت قاله الزبون ابوك شافك قال لأ قاله طب ارميها بسرعة قبل ما ابوك يشوفها

واحدة قالت لجارتها امبارح كان عندي ملوخية بايتة وكان نفسي في المسقعة بعت جوزي يجيب باذنجان وهو بيعدي الشارع عربية خبطته ومات ردت جارتها ياخبر وعملتي إيه؟ قالت لها طلعت الملوخية البايتة من الثلاجة

مرة واحد بلديتناوقع فى حفرة حدفولوا حبل طلع مشنوق

واحد بلديتنا الباب قفل على صباعه الباب ازرق

مرة اتنين مساطيل قوي راحوا المتحف الاثري فشاف واحد منهم هيكل عظمي فكان مكتوب جنب الهيكل الف وستمية قاف ميم فقال لزميلوا ايه قاف ميم ديه قالوه التاني ده تقريبا رقم العربية الي دستوا

ولد دخل المنزل فوجد والده يضرب امه ضربا شديدا ، فغفضب وصعد الى اعلى المنزل ، فوجد حرامى امامه فامسك به واشبعه ضربا وضربا وضربا ، فصعد اليه اباه وقال له ماذا تفعل؟ فقال الابن لماذا انت تضرب امى ؟؟ قال له ابوه انااضرب فى حلالى ، قال الولد وانا ايضا باضرب فى حرامى

طفلة بتقول لمامتها: ماما انا شفت اكرم بيبوس بنت الجيران 0 فالام اتكسفت وقالت لها: ماهو اصل اشرف هيتجوزها الخميس الجاى. راحت البنت قالتلها : طيب وبابا هيتجوز الخدامة أمتى؟؟؟

طفل وطفله في الحضانه
الطفل يسأل مدرسته: أبله أبله .. لو واحد ووحده عمرهم 20 سنه يقدرون ينجبون أطفال؟؟؟
المدرسه:طبعا يا حبيبى
الطفل:أبله أبله طيب لو واحد ووحده عمرهم 15 سنه يقدرون ينجبون أطفال؟؟
المدرسه:طبعا يا حبيبي
الطفل:أبله أبله .. طيب لو واحد ووحده في الحضانه مثلنا يقدرون ينجبون أطفال؟؟
المدرسه: لا طبعا يا حبيبي
الطفل ناظر بصديقته قال لها اطمئنتي؟؟؟

*واحد خنيق جداً .... راح للخياط قالوه عايز قميص من غير عراوي ، ولا زراير ، ولا كم ،..... ولاّ أقلك... متعملهوش احسن

*مرة واحد مفلس صحى الصبح فتح الدولاب لقى عشرين جنية قال اية عشرة هجيب بيها كباب والتانية حشيش فجاة الباب خبط قال مين قالة بوليس ام جاى رامى العشرة جنية من الشباك

*
واحد بلدياتنا اشترى مكيف ولما جه يركبه فى الحيطه ركبه بالمشقلب وبعدين جه شغله قال أوففففففف أوفففف الله يكون فى عون اللى بره

*
بعد الحرب على العراق : فرنسا تعرض على بريطانيا أن تأخذ جزء من العراق مقابل 2 مليون دولار و زين الدين زيدان

شحات ماشى على واحد عجلاتى بقول له اعطنى مما اعطاك الله قاله خد لك لفه

مرة اتنين بخلاء خلفوا عيل حطوة فى البنك

واحد بخيل راح للفكهاني .. قال له شوف لنا حاجه ناخدها معانا لواحد عيان ، الفكهاني قال له عندك مانجه أهه بعشرين جنيه الكيلو ، قال له لا ياراجل أصله مش عيان قوي كده

في يوم راح واحد عند جماعه و اتاخر عندهم و صار يستنى العشا تاخر العشا ف سال بنت الجماعه اللي كان عندهم امتا حتحوطوا العاشا قالت له: بعد ما تمشي من عندنا على طول

مره واحد بخيل اوى بعت ابنه يشترى له بعشره صاغ جبنه .....راح الواد ورجع بعد شويه وقاله بابا البقال بيقولك تعال الحس السكينه

بخيل صحى من النوم قال لمراته أنا حلمت إنى اشتريت للأولاد 3 كيلو موز و2 كيلو تفاح قالت له يا راجل ليه التبذير ده قال لها اسكتى خلى العيال تاكل

واحدة بخيلة بعتت ابنها يشترىتلاتة ارغفة لما جه قالتله رجع رغيف ابوك مات

مرة واحد مدرس سأل واحد تلميذ أبوك اشترى من الفكهانى اتنين كيلو برتقال سعر الكيلو اتنين جنية يبقى ابوك دفع كام؟ فقالو التلميذ يبقى دفع اتنين جنية ياأستاذ فقالو الاستاذ بص يابنى انت ماتعرفش حساب فقالو التلميذ لا ياأإستاذ دا انت اللى ماتعرفش ابويا

واحد بخيل ييجي بالليل و يقول لولاده مين يتعشى ومين ياخد جنيه كل الولاد يقولو ناخد الجنيه ييجى الصبح ويقولهم مين يفطر و يعطى لبابا جنيه

واد بيقول لابوه البخيل هات جنيهين علشان عايز أروح لحسنين .. فقاله خد الجنيه ده وروح لحسن

مرة واحد بخيل عيالوا نجحوا جبلهم كورة و قال لهم هنفخلكم لما تنجحوا
السنة الجاية

بخيل اتجوز بخيلة ... جابوا بنت سموها حصالة

مرة واحد بخيل ابوة مات عايط علية بعين واحدة

واحد سأل صاحبه ليه اليهود مناخيرهم كبيرة ؟ رد وقاله علشان الهواء
مجاني

بخيل على فراش الموت ، قبل ما يموت بيسأل عن اولاده ... فين محمد ؟ قال محمد : نعم يا بابا ...وفين محمود ؟...رد محمود باكيا، انا هنا يا بابا ...........الأب : ايه ده .. انتم الاثنين هنا ، امال مين يقف فى المصنع

بخــيل وقع فى حفرة ، فتجمع عليه الناس علشان يساعدونه ... المهم انه في الآخر ما كانش راضي يطلع ، فجاهم واحد و سألهم ايه اللى بيحصل ؟ قالوله احنا قاعدين نقوله هات ايدك هات يدك وهو رافض، قال بسيطه ، راح عند البخيل وقال له خذ ايدي ................فطلع البخيل

واحد بخيل.. بعد ما أكل هو وابنه ..... ابنه قاله بابا حاسس انى عايز أرجّع .... قالوا وكلت ليه من الأول
"

عاوز ردود حلوه بقي

إعلانات google

قديم 12-11-2008, 07:05 PM   #2

HeeMa
عضو سوبر

الصورة الرمزية HeeMa

• الانـتـسـاب » Jul 2008
• المشـــاركـات » 2,687
• الـدولـة » في بيتنا
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
HeeMa صـاعـد

HeeMa غير متواجد حالياً

5  

عاوز ردود حلوه بقي
توقيع:إبراهيم محمد إبراهيم

قديم 12-11-2008, 07:08 PM   #3

bad world
عضو لامع

الصورة الرمزية bad world

• الانـتـسـاب » Sep 2008
• رقـم العـضـويـة » 34768
• المشـــاركـات » 1,012
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
bad world صـاعـد

bad world غير متواجد حالياً

إرسال رسالة عبر Yahoo إلى bad world

هههههههههههههههههه
جامده موت:d

قديم 12-11-2008, 07:12 PM   #4

HeeMa
عضو سوبر

الصورة الرمزية HeeMa

• الانـتـسـاب » Jul 2008
• المشـــاركـات » 2,687
• الـدولـة » في بيتنا
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
HeeMa صـاعـد

HeeMa غير متواجد حالياً

5  

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bad world عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
هههههههههههههههههه
جامده موت:d
شكرا علي الرد يا باشا

قديم 12-11-2008, 07:13 PM   #5

DR\Walid AbaZa
عضو سوبر

الصورة الرمزية DR\Walid AbaZa

• الانـتـسـاب » Nov 2007
• رقـم العـضـويـة » 5089
• المشـــاركـات » 2,179
• الـدولـة » الصيدليه
• الـهـوايـة » internet-comuter
• اسـم الـسـيـرفـر » No Server
• الـجـنـس » Male
• نقـاط التقييم » 11
DR\Walid AbaZa صـاعـد

DR\Walid AbaZa غير متواجد حالياً

5  

نايس ياهيما :)

توقيع DR\Walid AbaZa :
خارج نطاق الخدمه

تاريخ الاشراف : 03-27-2008

تاريخ الاعتزال : 19-9-2009

قديم 12-11-2008, 07:14 PM   #6

BlackMailer
عضو نشيك

• الانـتـسـاب » Oct 2007
• رقـم العـضـويـة » 3800
• المشـــاركـات » 55
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
BlackMailer صـاعـد

BlackMailer غير متواجد حالياً

ايه يا عم انت لامم نكت مصر كلها فى موضوع واحد؟؟؟

على العموم تسلم

قديم 12-11-2008, 07:14 PM   #7

HeeMa
عضو سوبر

الصورة الرمزية HeeMa

• الانـتـسـاب » Jul 2008
• المشـــاركـات » 2,687
• الـدولـة » في بيتنا
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
HeeMa صـاعـد

HeeMa غير متواجد حالياً

5  

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة diefohler عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
نايس ياهيما :)

شكرا يا وليد علي الرد
و ربنا يخليك يا باشا

قديم 12-11-2008, 07:15 PM   #8

HeeMa
عضو سوبر

الصورة الرمزية HeeMa

• الانـتـسـاب » Jul 2008
• المشـــاركـات » 2,687
• الـدولـة » في بيتنا
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
HeeMa صـاعـد

HeeMa غير متواجد حالياً

5  

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BlackMailer عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
ايه يا عم انت لامم نكت مصر كلها فى موضوع واحد؟؟؟

على العموم تسلم

شكرا يا باشا

قديم 12-11-2008, 07:16 PM   #9

HeeMa
عضو سوبر

الصورة الرمزية HeeMa

• الانـتـسـاب » Jul 2008
• المشـــاركـات » 2,687
• الـدولـة » في بيتنا
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
HeeMa صـاعـد

HeeMa غير متواجد حالياً

5  

انشاء الله متجدد باستمرار
ارجو التثبيت

قديم 12-11-2008, 07:20 PM   #10

HeeMa
عضو سوبر

الصورة الرمزية HeeMa

• الانـتـسـاب » Jul 2008
• المشـــاركـات » 2,687
• الـدولـة » في بيتنا
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
HeeMa صـاعـد

HeeMa غير متواجد حالياً

5  

شويه كمان
يالا مش خصاره في منتدي زي العسل
مره واحد غبي راح السنيما هو ومراته اول ما النور طفا قال لها جومى يا واليه شكلهم هيناموا
اربعة أغبياء عملوا عملية اختطاف فخطفوا فتاه واوقفوا تاكسى فسائق التاكسى قال:التاكسى ده اربعه راكب بس قاموا سابوا الفتاه وركبوا هم
واحد بخيل دخل مع ابنه سوبر ماركت الولد قال لأبوه : بأحب الشوكولاته أبوه قاله : حبها ورجعها مكانها
واحد ركب مترو الانفاق.. جاله الكمسرى بيقول له تذاكر ... قال له امين شرطه..... سابه وراح للجانبه قال له: تذاكر ... قال له: امين عبد الجواد

مرة واحد مسئول بيفتتح حمام سباحة فالمدير قال له ده المنط يا فندم 30متر.... قوم نط يا مرزوق فنط مرزوق . وده يا فندم منط 50 متر قوم ياعوض نط فنط عوض .وده يا فندم منط 80 متر قوم يا نجيب نط فنط نجيب فقال المسئول هايل ..هايل .... قام المدير قال ولسه يا فندم لما نملى الحمام مايه

قديم 12-11-2008, 07:27 PM   #11

HeeMa
عضو سوبر

الصورة الرمزية HeeMa

• الانـتـسـاب » Jul 2008
• المشـــاركـات » 2,687
• الـدولـة » في بيتنا
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
HeeMa صـاعـد

HeeMa غير متواجد حالياً

5  

شويه تاني

مرة مدرس لغة عربية بيقول ل تلميذ عنده ادخل كلمة ينابيع فى جملة مفيدة قام الولد قاله ينابيع لابويا يبيع

مره واحد مسطول بيقول لواحد صاحبه اقولك سر قاله فى بير
قاله سلفنى 10جنيه
قاله ولا اكنى سمعت حاجه

مسئول بيقول لمسئول ايه اخبارالصوره الى على علبه السجاير قله ناس كتير بطلتها يا ريس قله الحق نزلها على رغيف العيش

مرة واحد صعيدى سالوه عرف السيفون قال صندوق فيه حبل لو شديتة ياتلحق تشرب يا متلحقش

اتنين حرامية دخلو شقة واحد صعيدى علشان يسرقوها واحد دخل حجرة النوم والتانى رايح يدور فى بقية الشقة اللى دخل حجرة النوم قعد يدور فى الدولاب وشوية حس ان الصعيدى هيصحى راح داخل البلاكونة شوية والصعيدى دخل البلاكونة لاقاه قالوه انت بتعمل اية هنا قالوة انا طيار فى القوات المسلحة المصرية وكنت بحارب طيار يهودى وانا راجع البنزين خلص منى فتحت البراشوت ونزلت على البلاكونة بتاعتك (قالوه هيا دة الرجالة مش التانى الا قعدلى فى البنيو وبيقولى من الضفادع البشرية )

واحد عصبى كتب فى كروت فرحه الزفت الجاى ميتاخرش والمش جاى فى ستين دهية والكلاب الصغيرة تترزع فى البيت والحق على الواطى العزمكو

مرة وحدة جوزها تاه راحت القسم فبتقوله ياباشا انا جوزى تايه فقالها قوليلى مواصفاته فقالتله عنيه خضرة شعره اصفر طويل ابيض حليوة
فراح ابناها قالها لاء ياماما دية مش مواصفات بابا فردت عليه امه وقالتله اسكت ياواد يمكن يجبولنا واحد احسن منه

مفتش تاريخ راح مدرسة ثانوي سأل العيال في الفصل مين اللي قتل علي بيك الكبير فمحدش جاوب .. المدرس راح شاخط فيهم أنطقوا يا جزم مين اللي قتله فيكم هتودونا في داهيه . . .
المفتش اتجنن راح نازل للناظر قاله على اللي حصل الناظر قاله هدي أعصابك وأنا هأحلهالك . .
بس حضرتك متأكد إن اللي قتله من الفصل ده ؟

مرة واحد راح يزور صاحبة فى المستفشى وبعد ما زارة حب يروح الحمام بس مكنش يعرف مكانة قال يسال سال واحد بطىء اوى فى الكلام بيقولة اروح الحمام ازاى لو سمحت التانى قالة
ااااممممممممششششششىىىىى طططوووااالللى ووواااححححووود ييييممممميييييننن فففففىىىىى شششششمممممااااااللللل ههههتتتلالالاققققىى طططرررقققة ااااالللللححححممممماااام فففففىىىى ااااخخخخررررههههااا
رد علية الراجل وقالة اااااننا خخخلالالالالاصصصص عععععممممملللللتتتتهههههااااااااااااااا

موظف راح يدى صوته فى الانتخابات فاختار لا وهو مروح قابل واحد صاحبه فسألو عملت ايه ؟قاله علمت على لا لطم صاحبه وقاله
روحت فى شربة ميه فسأله الموظف ايه الحل ؟قاله ارجع بسرعه وصلح اللى كتبته واكتب نعم رجع الموظف لرئيس اللجنة وقاله :-
جيت اعلم على نعم غصب عنى علمت على لا
مسكه رئيس اللجنة من ودنه
وقاله احنا صلحناه لك اوعى تعمل كده تانى

موظف راح يدى صوته فى الانتخابات فاختار لا وهو مروح قابل واحد صاحبه فسألو عملت ايه ؟قاله علمت على لا لطم صاحبه وقاله
روحت فى شربة ميه فسأله الموظف ايه الحل ؟قاله ارجع بسرعه وصلح اللى كتبته واكتب نعم رجع الموظف لرئيس اللجنة وقاله :-
جيت اعلم على نعم غصب عنى علمت على لا
مسكه رئيس اللجنة من ودنه
وقاله احنا صلحناه لك اوعى تعمل كده تانى

عملو مسابقة سباق السيارات فاشترك فيها واحد صعيدى وجى يوم السباق بعربية صغيرة موديل قديم قوى فالمسؤولين عن السباق قالولو هتخش السبق ازاى بالعربية المهكعة دية قالهم الحكم بعد السباق المهم الصعيدى كسب السباق فالناس استغربو قوى قالولو ازى العربية المهكعة ديه كسبت السباق فقالو انت لازم حاطتت فيها موتور طيارة فبيفتحوا الكبوت لقو سته صعايدة عمالين بينهجو

صعيدى شاف فى الجرايد حادثه واحد فى امريكا قتل مراته ودفنها تحت السرير والبوليس الأمريكى لم يكتشف ذلك الا بعد 25 سنه قام قال لنفسه يبقى انا لو عملت كده البوليس عندنا مش حيكتشف ابداً راح فعلاً قاتل مراته وحفر تحت السرير وحطها مفيش ربع ساعه والبوليس قبض عليه فتعجب قوى وسأل الظابط انتم ازاى كشفتم الجريمه بسرعه قوى كده ده فى امريكا ماكتشفوهاش الا بعد 25 سنه رد عليه الظابط اصل فى امريكا الراجل كان ساكن فى الدور الأرضى وأنت ساكن فى الدور الخامس

هريدي وقناوي راحوا السينما فهريدي بيقول لقناوى الحصان ده حيجع فى الحفرة دلوقتى فقناوى راح اقايله لامش حيقع راح اقايله لاهيقع اتفقوا لو الحصان وقع في الحفره هريدي هيدي لقناوى 10 جنيه ولو موقعش قناوى هيدى لهريدى 10 جنيه فا الحصان وقع فى الحفرة فجناوى اعطى لهريدى 10 جنيه فلما طلعوا من السينما هريدى قال لجناوى انا سمعت الفيلم ده كتير جبل كده فجناوى قاله وانا كمان بس انا قولت ان الحصان هياخد باله المرة دى ومش هيجع فى الحفرة

مره اتنين صعايده ماشيين في الشارع لقو صاروخ امريكي معدي من فوقهم واحد بص للتاني وقالوه :تلاقي الصاروخ ده بمليون جنيه راح التاني بص عليه وقاله :يبخت اللي يوقع علي بيته

قديم 12-11-2008, 07:29 PM   #12

HeeMa
عضو سوبر

الصورة الرمزية HeeMa

• الانـتـسـاب » Jul 2008
• المشـــاركـات » 2,687
• الـدولـة » في بيتنا
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
HeeMa صـاعـد

HeeMa غير متواجد حالياً

5  

خدو النكته الجامده ديه

قديم 12-11-2008, 07:29 PM   #13

HeeMa
عضو سوبر

الصورة الرمزية HeeMa

• الانـتـسـاب » Jul 2008
• المشـــاركـات » 2,687
• الـدولـة » في بيتنا
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
HeeMa صـاعـد

HeeMa غير متواجد حالياً

5  

عسكرى مصرى بيسأل عسكرى اسرائيلى بتقبض كام قالوا الف دولار بدل سكن والف دولار بدل موصلات والف دولار بدل ترفيه والف دولار مكافه فالعسكرى الاسرائيلى ساءل العسكرى المصرى بتقبض كام قالوا سبعين جنيه قالوا بدل ايه ده؟ قالوا....بدل ماشحت

قديم 12-11-2008, 07:29 PM   #14

HeeMa
عضو سوبر

الصورة الرمزية HeeMa

• الانـتـسـاب » Jul 2008
• المشـــاركـات » 2,687
• الـدولـة » في بيتنا
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
HeeMa صـاعـد

HeeMa غير متواجد حالياً

5  

و دول كمان

قديم 12-11-2008, 07:30 PM   #15

HeeMa
عضو سوبر

الصورة الرمزية HeeMa

• الانـتـسـاب » Jul 2008
• المشـــاركـات » 2,687
• الـدولـة » في بيتنا
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
HeeMa صـاعـد

HeeMa غير متواجد حالياً

5  

واحده وحشه قوى طلعلها عفريت وقالها نفسك فى ايه؟ قلتله نفسى الرجاله كلها تقع فيه: قالهاخلاص بكره الصبح اقلبك بلاعه

مره واحد صعيدى وواحد امريكي الصعيدى بيقول لامريكي انتو طالعتو القمر قبلينا رد لامريكي قالو احنا اول ناس طلعنا القمر رد الصعيدى قالو طيب لما طالعتو لقيتو ايه فوق قالو زلط ورمل قالو احنا لي مطليعنو

مره دوله عاوزه تسفر المجانين بتاعتهم بره يتعالجوا فسفرتهم في طياره فا الطيار سمع دوشه فقال اللمساعد بتاعه روح سكتهم فراح فلقي واحد قاعد ساكت كده مجنون بردهفقالوا سكتهم يا عم قالوا حاضر وبعد شويه الطايار مسمعش نفس راح شاف في ايه لقي نفس المجنون برده قاعد ساكت قاله امال فين زميالك قاله فتحتلهوم الباب وقولتلهم العبوا بره مش عايزه وجع دماغ

مرة رجل اعمال عمل مسابقة اشترك فيها ثلاثة اشخاص وهو واحد صعيدى وانجليزى وفرنسى والمسابقة هى ان اللى يحدف العصايا يوديها اسوان هباخد مليون جنية الفرنسى حدفها مجتش والانجليزى حدفها مجاتش لكن الصعيدى حدفها جات واما رجع بلده امه قالتله جبت الفلوس دى كلها منين قالها بعدين بعدين راح سالها هو فين ابويا قالتله واحد حيوان حدف عصايا جات فى دماغة مات

يتصفح الموضوع حالياً : 1 (0 عضو و 1 زائر)