حفظ بياناتي ؟

1/01/2023

22/05/2024_hema

22/05/2024_hema

END_shaher_08/02/2024

29_02_2023

ID:100_01_05_2024

END_tusk_04/01/2024

END_27/06/2024

END_02/12/2024

END 13/7/2024

ID:103_02/06/2024

ID:104_05/06/2024

ID:106_24/06/2024

END 13/07/2024

25/01/2022

QueenSro

ID:100_01_06_2024

END_tusk_04/01/2024

END_Ibrahim_Abde_05/05/2024

END 13/7/2024

END_27/06/2024

END ID:101_17/05/2024

END 22/08/2024

END 30/07/2024

END 02/07/2024

END 21/07/2024

END 13/07/2024

END 29/07/2024

 الـجـروب الـرسـمى لـلـمـنـتـدى FaceBook | Official Group 


شـريـط الاهـداءات



بـعـيـدآ عـن سـيـلـك رود [ هذا القسم مخصص لمختلف المواضيع البعيدة كليا عن مجال الألعاب ]

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 16-08-2011, 08:20 PM   #1

STRQUEEN
عضو ذهبى



الصورة الرمزية STRQUEEN


• الانـتـسـاب » Feb 2010
• رقـم العـضـويـة » 67295
• المشـــاركـات » 4,541
• الـدولـة » من عند الشجرة اللى قلبوها نخلة بعد الأحتلال
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 22
STRQUEEN صـاعـد

STRQUEEN غير متواجد حالياً

28  



افتراضي فلول النظام السابق ووكلاء الماسونية في مصر



بسم الله الرحمن الرحيم

فلول النظام السابق

كم مرة تسمع هذة الجملة أو تقرأها علي مدار اليوم ؟؟

هل تعتقد ان الرشوة والمحسوبية والفساد واستغلال السلطة والنفوذ والتعذيب آفات من صنيعة المصريين الفاسدين فقط ؟؟
ام هي آفات موجودة بكثير من المجتمعات الفاسدة وربما الأكثر فسادا من مصر في كل انحاء العالم ؟؟

ماهو المبدأ الذي اتحد عليه " فلول النظام السابق " في مصر ؟؟!!

لما تعتقد ان الحليف الاكبر للماسون في الشرق الأوسط " محمد حسني مبارك " تم تعيينة كنائب للرئيس السابق محمد انور السادات الحائز علي جائزة نوبل في " السلام " ؟؟!!! وهل تعتقد ان ملف التوريث في مصر كان يدار من داخل مصر ؟؟!!!

نبدأ من اتفاقية الاستسلام " كامب ديفيد " والتي نعتبرها بداية عودة نفوذ الماسون داخل مصر بعد طردهم واغلاق محافلهم من قبل الزعيم جمال عبد الناصر ..

أبرم السادات هذة الاتفاقية مع اسرائيل في 19 نوفمبر عام 1977 عقب زيارته الي القدس بزعم دفع عجلة السلام مع اسرائيل ..
وأيا كانت الأسباب التي دفعت السادات لتوقيع هذة الاتفاقية " ولا نشكك في وطنية الرجل " فان هذة الاتفاقية هي التي فتحت ابواب المجتمع المصري علي مصراعية امام الماسون ومؤمراتهم الكريهة ..

وللعلم فقط يجب ان نذكر ان السادات قبل حرب اكتوبر قام بطرد الطيارين السوفييت ورفضا العرض المشروط للتسليح من السوفيت وبالتالي فانه فقد دعم السوفييت وبعدما انتصر في حرب اكتوبر فانه من البديهي ان المعركة اصبحت معركة بين مصر " دوله العالم الثالث " والولايات المتحدة الامريكية " القطب العالمي " وهي معركة بموازين القوي والحسابات خاسرة بكل الاحوال لدي الطرف المصري وبالتالي ففي رأينا ان اتفاقية السلام ربما كانت هي افضل الحلول " الحسابية " أمام السادات حتي يسترد فقط الأرض .. اي انه ( حسابيا ) كان امامه اختيارن فقط بعد نصر اكتوبر هما أولا الاستمرار بدون حليف " السوفيت " ومواجهة الولايات المتحدة الامريكية وثانيا توقيع اتفاقية الاستسلام كي يؤمن " الانتصار العسكري " في حرب اكتوبر وطرد اليهود من علي الأرض فقط .

وقد اختار توقيع اتفاقية السلام ..

واهم ما تتضمنه اتفاقية السلام مع اسرائيل في شأن موضوعنا :

البند الثالث من المادة السادسة :
– يتفق الطرفان على أن العلاقات الطبيعية التي ستقام بينهما ستتضمن الاعتراف الكامل والعلاقات الدبلوماسية والاقتصادية والثقافية وإنهاء المقاطعة الاقتصادية والحواجز ذات الطابع التمييزي المفروضة ضد حرية انتقال الأفراد والسلع. كما يتعهد كل طرف بأن يكفل تمتع مواطني الطرف الآخر الخاضعين لاختصاصه القضائي بكافة الضمانات القانونية ويوضح البروتوكول الملحق بهذه المعاهدة (الملحق الثالث) الطريقة التي يتعهد الطرفان بمقتضاها بالتوصل إلى إقامة هذه العلاقات وذلك بالتوازي مع تنفيذ الأحكام الأخرى لهذه المعاهدة.

وقد نظمت الاتفاقية العلاقات الثقافية وحرية التنقل وغيرها في البروتوكولات المحلقة بها ويمكنك قراءة الاتفاقية بكاملها هنا :
عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]

وبالتالي فاننا نري ان نصر اكتوبر ماهو الا نصر عسكري فقط علي اسرائيل اعاد لمصر " جغرافيا " سيناء .. ومن الخلف مهدت اتفاقية السلام كل السبل لدخول الماسون الي المجتمع المصري ومن ثم الي كل المجتمعات العربية واحدا تلو الآخر ..

ونكرر مرة اخري اننا لا نشك في وطنية الرئيس الراحل محمد أنور السادات ولكن كل ما يقال بشأنه انه ربما لم يقرأ " إِنْ يَنْصُرْكُمُ اللَّهُ فَلا غَالِبَ لَكُمْ " وايضا ربما لم يعلم بأن " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ جَاءتْكُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ رِيحاً وَجُنُوداً لَّمْ تَرَوْهَا وَكَانَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيراً "

اي انه اخذ قراره وفقا لحسابات الواقع وحسابات العقل دون ان يدرك " وَلَقَدْ نَصَرَكُمُ اللَّهُ بِبَدْرٍ وَأَنْتُمْ أَذِلَّةٌ " و دون ما يدري فكر كيفما اراد الماسون له ان يفكر وفقا لحسابات العقل البشري وموازين القوي ووضع يده في يد اليهود قبل ان يطلب النصر من الله عز وجل .

ومن هذة النقطة وجد الماسون الطريق نحو عقول المصريين واستبدال الاحتلال العسكري بالاحتلال الثقافي والاجتماعي ..

وجاء الوقت لتعيين نائبا للسادات وبالطبع كان من اهم شروط اختياره ان يكون محافظا علي السلام مع اسرائيل .. وجاء محمد حسني مبارك نائبا لرئيس الجمهورية وبعد اغتيال السادات رئيسا للجمهورية ..

ومنذ هذا التوقيت :14 أكتوبر 1981 يمكننا القول ان جمهورية مصر العربية كانت تدار من قبل الماسون ولا يوجد لمسئوليها اي اولوية تفوق الحفاظ علي السلام مع اسرائيل بأي ثمن .. ولا نعتقد ان طابا كانت ذا اهمية لاسرائيل حيث ان الدولة بكاملها اصبحت ارضا خصبة كل الانشطة الماسونية التي تخدم اليهود واسرائيل اكثر ما تخدمها الاليات العسكرية والجنود والطائرات ..

ولا أدري كيف يمكن ان نفرق بين نظام الحكم في مصر ذات الدستور الذي يستمد مصادره من الشريعة الاسلامية وبين نظام الحكم في اسرائيل مثلا أو فرنسا او غيرها من الدول غير الاسلامية ..

من العداء لكل ماهو أسلامي ومن التضييق الكامل علي الدعوة الاسلامية ونفي دعاة وعلماء الاسلام الي خارج وطنهم مثل عمرو خالد ووجدي غنيم والقرضاوي وغيرهم المئات والمئات ووضع الخطاب الديني تحت تصرف جهاز امن الدولة ووضع الدعاة علي قوائم امن الدولة ولاعتقالات الدورية للاخوان والسلفيين وعلي الناحية الأخري فحدث ولا حرج .. منتجات ثقافية " افلاما ومسلسلات وبرامج " لا تحتوي الا علي مضامين دنيا لا تحث الا علي الوقوع في الخطيئة والاستسلام في مواجهة هوي النفس ولا تتحدث الي عن شبابا يشربوا المخدرات او يمارسون البغاء أو يتعروا او يتبادلوا القبلات .. كل الافلام تخلو من القدوة ومن النموذج الذي يجب الاحتذاء به ولا تعبر الا عن معني " كل منا يخطأ وبالتالي فمن لا يخطأ هو من يجب عليه ان ينتقد المخطأ " .. اي ببساطة عليك ان تري الخطيئة تحدث لتدر وجهك لأنك بني ادم خطاء بطبعك !!! .. كل الافلام لاتعبر الا عن قاذورات المجتمع المصري من الساقطات لمدمني وتاجري المخدرات والخمور ولا تعبر الا عن الشباب الضائع في الوحل .. كل القضايا الوضيعة تم التعبير عنها في الافلام كالشذوذ الجنسي والزواج العرفي والبغي وشرب المخدرات وتعدد الازواج والرشوة والفساد واستغلال النفوذ .. لم نجد مضمونا ايجابيا واحدا يعبر عن قيمة واحدة تستحق السعي خلفها ..

ثم نقرأ أخبار الجريمة في الجرائد فنجد ما لا لم نكن نصدق اننا سنعيش يوما يحدث فيه مثل هذا .. قتل الأبن لأبيه .. قتل الأبن لأمه .. تحرش الأب بأبنته .. القتل وتقطيع الجسد .. تبادل الزوجات .. التحرش بالأطفال .. القتل بسبب جنيهات و!!!! .. كل مظاهر تحلل وتعفن الطبيعة والسلوك الفطري للكائنات الحية كلها وليس فقط البشر !!

وحين نتحدث عن المثقفين فحدث ولا تستحي .. خالد يوسف وافلام الدعارة الصريحة .. ايناس الدغيدي ودعوتها الي ترخيص الدعارة ثم مكافئتها من قبل تليفزيون الدولة بانتاج برنامج تقدمه بأسم " الجريئة " .. سيد القمني الذي يشكك في القرءان ويدعي انه مرجعا تاريخيا يحتاج الي المراجعة والنقد وتكافئه الدولة بجائزة الدولة التقديرية بترشيح من المجلس الاعلي للثقافة .. فاروق حسني وزير الثقافة يعتبر الحجاب تخلف وان المحجبات متخلفات وتشن كل قوي الماسونية حملات بزعم انه هذا رأيه الشخصي في مواجهة المطالبات الشعبية بعزلة من منصبة وفي النهاية يبقي في منصبة خادما أمينا للماسونية ولاعقا لاقذر احذية الماسون
.. العاهرات من كل شكل ولون يتحدثن في كل الموضوعات علي الشاشات وهم لا يملكون من الثقافة الي المال الذي قبلوه مقابل مشاهد العري والجنس في ادوارهم الرخيصة ..

وعن الأغاني فلن تجد سوي المعاني الرخيصة في الحب والتلميحات الغير نظيفة والمعاني الشيطانية التي تعبر في مجملها عن اننا سنعيش حياة واحدة فيجب علينا ان نستمتع بها ..

ثم تعالي معي قليلا لنتحدث عن النظام السياسي المصري ..

تتكون الحياة السياسية المصرية من خلية واحدة فقط اسمها الحزب الوطني الديموقراطي .. منها يتم اختيار الوزراء والمحافظين ورؤساء الجامعات وعمداء الكليات واعضاء مجلس الشعب والشوري والمحليات وروؤساء الهيئات والمصالح الحكومية الكبري وبالتلي فان معيار الكفاءة في النظام السابق كام معيار الولاء للحزب الوطني الديموقراطي الذي تختلط امواله باموال الدولة ونفوذه بنفوذ الدولة وتجد ان امين الحزب الوطني " صفوت الشريف " هو نفسه رئيسا للجنة شئون الاحزاب التي تقبل اوراق قيام الاحزاب الاخري او ترفضها !!!!!!!!!! ..

وعن العلاقات الخارجية فهي الدليل الأقوي والأرجح علي متانة العلاقات وحميميتها بين النظام السابق والنظام الماسوني .. عاش مبارك رئيسا لمصر متغنيا بالاستقرار وبالمكانة الرفيعة التي اوجدها لمصر في المجتمع الدولي وبأن مصر هي اللاعب الاساسي في اي مبادرة سياسية تحدث داخل الشرق الاوسط ووصف زعماء الماسونية مبارك دائما بالحكيم والعاقل والزعيم والقائد والمحنك وغيرها ولكن مهلا هل كان ذلك دون مقابل ؟!!!
بلي , لقد كان المقابل هو الخضوع الخنوع لتام للتوجهات الامريكية والماسونية في كل القضايا الاقليمية الخاصة باي ملف من الملفات .. حكومة حماس الشرعية في فلسطين اعتبرتها امريكا ارهابية واعطت الضوء الاخضر لاسرائيل كي تبيدها تماما هي وكل الفلسطينين في غزة .. ومن القاهرة اعلنت وزيرة الخارجية الاسرائيلية بدأ المجزرة في غزة تحت سمع وبصر ورعاية ومساعدة لاعق الأحذية الأول .. وقام مبارك بدوره متفوقا في لعق الحذاء الماسوني ومحاصرة العرب المسلمين البشريين في غزة واغلاق معبر رفح تحت زعم " الأمن القومي المصري " وسريعا ما مارس الاعلام الماسوني دوره بتمرير ذلك الي الرأي العام ..

البحث في هذا أمر النظام الماسوني الذي حكم مصر يحتاج الكثير والكثير من الموسوعات .. ولكن

هل تعتقد ان دولة الماسون في مصر ستنهار بهذة البساطة .. سواء كان الماسوون هم من خططوا للثورة أم لا فهل تعتقد ان النتيجة التي آلت اليها الثورة بحمد الله من توحد التيار الاسلامي وخروج المارد الاسلامي سيرضي بها الماسون ببساطة ؟؟

هل تعتقد ان الدولة التي ظلوا يؤسسوها منذ اتفاقية كامب ديفيد سيروها تنهار امامهم ويكتفون بالبكاء ؟؟

مصر تتحول من دولة ماسونية الي دولة اسلامية ولا تعتقد انه هذا التحول سيتم بالأمر السهل فسوف تتم محاربة كل من يدعوا الي حكم الاسلام واتهامه بالمتاجرة بالدين والنفاق وغيرها وهذا هو المنطقي والمتوقع .. ولا تستغرب من حملات التشويه في وسائل الاعلام .. يجب ان تدرك تماما ان النايل سات تم بتمويل وصناعة واطلاق فرنسي كامل !! وقل لي ماذا يعود علي الفرنسيين من التقدم الاعلامي المصري !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

واخيرا يجب ان لا يراودك اي شك في أن تهمة " فلول النظام السابق " تهمة ماسونية ابتدعها الماسون كي يبعدوا الأعين عن انفسهم ويوجهونها نحو مسئولي النظام السابق حتي يكون الجيل الجديد من الماسون هو محرر مصر من الدكتاتورية والفساد والنهب ويصبحوا من ثم قادة الوطن ورواد فكرة وثقافته !!


ملحوظة رفيعـة : مش بحب كلمة شكرا و مشكور الخ ..


توقيع STRQUEEN :

بني هذا الوطن و بنوه
ما عاد متبّقى شىء تبكوه
إذا كان الميزان مقلوب
ف يبقى العرض حقه الدم
و لو منفعشى حدف الطوب
ف تبقى البندقية أهم
حتلقوا ع الوطن مكتوب
"لا يؤخذ عن طريق الفم"
يا إما تشمّروا الاكمام ....
عشان تاخدوه
يا إما توطّوا على قدّام....
عشان تاخدوه
بني هذا الوطن ...و بنوه


رد مع اقتباس
إعلانات google

قديم 16-08-2011, 08:52 PM   #2

poiu
كبار الشخصيات



الصورة الرمزية poiu


• الانـتـسـاب » Feb 2009
• رقـم العـضـويـة » 49165
• المشـــاركـات » 7,711
• الـدولـة » With_The_Grave_Dancers
• الـهـوايـة » Reading-Computer Games
• اسـم الـسـيـرفـر » No Server
• الـجـنـس » Male
• نقـاط التقييم » 313
poiu جـيـد جـداً ونـحـو الابـداعpoiu جـيـد جـداً ونـحـو الابـداعpoiu جـيـد جـداً ونـحـو الابـداعpoiu جـيـد جـداً ونـحـو الابـداع

poiu غير متواجد حالياً

386  


إرسال رسالة عبر Yahoo إلى poiu

افتراضي



بص بردو هو الواحد مش عارف يرد يقول إية

بس المشكلة هي إني الواحد بيسمع كلام كتير أويييي و مش عارف يصدق مين و لا ميصدقش مين

يعني مثلا حكاية المرشحين الجداد للرئاسة إنت عارف هتنتخب مين ؟؟؟

كلهم بيقولوا نفس الكلام ففي الأخر و الأول هي دوامة إخنا المصريين حطينا نفسنا فيها و إن شاء الله ربنا يساعدنا و نقدر علي لخروج منها بس قبل ما الأوان يبقي فات



توقيع poiu :




" الذي يفهم المـوت .. يفهم الحيــاة "



اللَّهُمَّ إني أسألك خلاصًا من النار سالمًا وأدخلني الجنة آمنًا ..
اللَّهُمَّ آمين


رد مع اقتباس
قديم 16-08-2011, 09:42 PM   #3

حمورابى





• الانـتـسـاب » Aug 2011
• رقـم العـضـويـة » 90703
• المشـــاركـات » 22
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
حمورابى صـاعـد

حمورابى غير متواجد حالياً



افتراضي



امثلة صغيرة للماسونيين .. عمرو حمزاوى الغزالى حرب و ساويرس مش بس كده مفى الجمهورية تبعهم
و كانوا مصورينوا مع النسوان و هو بيحتفل بعيد ميلاده




رد مع اقتباس
قديم 16-08-2011, 09:43 PM   #4

حمورابى





• الانـتـسـاب » Aug 2011
• رقـم العـضـويـة » 90703
• المشـــاركـات » 22
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
حمورابى صـاعـد

حمورابى غير متواجد حالياً



افتراضي



الجماعات الاسلامية هى الوطنية حاليا بجد و عايزه لمصر الخير ..
و اى حد تانى يبقى خاين و عميل و عايز يتصفى بالرصاص لانه حيضيع مصر




رد مع اقتباس
قديم 16-08-2011, 10:04 PM   #5

حمورابى





• الانـتـسـاب » Aug 2011
• رقـم العـضـويـة » 90703
• المشـــاركـات » 22
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
حمورابى صـاعـد

حمورابى غير متواجد حالياً



افتراضي



الحل الوحيد هو اعلان الجهاد و نضربهم من تحت لتحت




رد مع اقتباس
قديم 16-08-2011, 11:23 PM   #6

Loleta
عضو متألق



الصورة الرمزية Loleta


• الانـتـسـاب » Sep 2010
• رقـم العـضـويـة » 74700
• المشـــاركـات » 1,589
• الـدولـة » ۩(●̮●)۩ Port$aid ۩(●̮●)۩
• الـهـوايـة » Swimming
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 261
Loleta جـيـد جـداً ونـحـو الابـداعLoleta جـيـد جـداً ونـحـو الابـداعLoleta جـيـد جـداً ونـحـو الابـداع

Loleta غير متواجد حالياً

532  



افتراضي



بص زى ما poiu قال الواحد بيسمع كتير ومعتش عارف الحقيقة فين

بس انا بقول اه مبارك فاسد بس انور السادت لا طبعا وكلامك فى اتهام ليه

على العموم ربنا يحمى بلدنا بس الخوف دلوقتى من الاحزاب المتخلفة ومن الفلسطنين
اما الحزب الوطنى خلاص راحت عليه مفيش خوف منة


بس احب اقولك الوضع فى غاية الخطورة والنظام الفاسد احسن من ان ميبقاش فى نظام اصلا


توقيع Loleta :
[YOUTUBE]?v=1wx2nszS8LU[/YOUTUBE]


رد مع اقتباس
قديم 16-08-2011, 11:36 PM   #7

™ ¤New mind¤ ™
عضو سوبر



الصورة الرمزية ™ ¤New mind¤ ™


• الانـتـسـاب » May 2011
• رقـم العـضـويـة » 87029
• المشـــاركـات » 2,119
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 15
™ ¤New mind¤ ™ صـاعـد

™ ¤New mind¤ ™ غير متواجد حالياً

10  



افتراضي



قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم :

يأتي زمان علي أمتي يحبون خمس وينسون خمس ... يحبون الدنيا وينسون الآخرة
يحبون المال وينسون الحساب يحبون المخلوق
وينسون الخالق يحبون القصور وينسون القبور يحبون المعصية
وينسون التوبة فإن كان الأمر كذلك

ابتلاهم الله بالغلاء والوباء وموت
الفجأة
وجور الحكام

صدق رسول الله (صلي الله عليه وسلم

احنا كنا وصلنا مع نظام مبارك المخلوع لقمة الظلم الحمد لله علي بداية خروجنا

ويارب قدرنا وخرجنا من المحنة


توقيع ™ ¤New mind¤ ™ :



رد مع اقتباس
قديم 16-08-2011, 11:40 PM   #8

™ ¤New mind¤ ™
عضو سوبر



الصورة الرمزية ™ ¤New mind¤ ™


• الانـتـسـاب » May 2011
• رقـم العـضـويـة » 87029
• المشـــاركـات » 2,119
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 15
™ ¤New mind¤ ™ صـاعـد

™ ¤New mind¤ ™ غير متواجد حالياً

10  



افتراضي



اقتباس:
loleta

بس احب اقولك الوضع فى غاية الخطورة والنظام الفاسد احسن من ان ميبقاش فى نظام اصلا

الكلام ده اكبر غلط مافيش حاجة اسمها النظام الفاسد من ان ميبقاش في نظام اصلا

زي ما جه عبدالناصر ممكن يجي كتير زيه ويمكن احسن كل حاجة في ايدينا بس لو عدلنا

في الحكم


توقيع ™ ¤New mind¤ ™ :



رد مع اقتباس
قديم 16-08-2011, 11:54 PM   #9

MAXx__warrioR
عضو لامع



الصورة الرمزية MAXx__warrioR


• الانـتـسـاب » May 2011
• رقـم العـضـويـة » 87626
• المشـــاركـات » 1,329
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 427
MAXx__warrioR مـمـتـاز وصـاعـدMAXx__warrioR مـمـتـاز وصـاعـدMAXx__warrioR مـمـتـاز وصـاعـدMAXx__warrioR مـمـتـاز وصـاعـدMAXx__warrioR مـمـتـاز وصـاعـد

MAXx__warrioR غير متواجد حالياً

685  



افتراضي




دلوقتى اهم حاجه السلام فى مصر الحمد لله موجود واى حد يقولك لاء دا استسلام يبقا دا بيقراء كلام شعراء ومش عايش معانا
تانى اهم حاجه عقول مصريه ودمقراطيه حقيقيه يعنى متباش انتا ماشى فى التحرير بتقول نعم للدمقراطيه لا لمبارك يقوم الى جمبك قايل نعم لمبارك تقوم ضربه !
3 حاجه نفكر بجد و بانانيه ... عايز مصر تفكر فى نفسها بس على الاقل لحد ما الاقتصاد يتعدل والجنيه يعلى ونكون عندنا مدينه زى new york وحط علم مصر على القمر كل دا مش هينفع تعمله الا لما تفكر فى نفسك .
اخر حاجه انت عايز تقدم بلدك فى السياسه و الاقتصاد يبقا تختار الى يعمل كدا اما لو عايز تثقيف اخلاقى ! ممكن تختار جماعه الاخوان المسلمسن او ممكن تعلم انتا ابنك الادب !
الموضوع بيتحسب كدا البلد محتاجه مين مش مين الى بيوزع لحمه او عامل حمله انتخابيه احسن اصلها مش بضاعه بتتعمل فى السوق !


توقيع MAXx__warrioR :

A child is born to innocence
A child is pushed to what's good
why then so many of men among us go so Horribly wrong
what make some move Through the darkness
when others Choose the light
is it will ?
is it Destiny ?
Or some thing else ?
Can we ever understand the force which shape the soul

...... be a good one ........


-
-
-
-
-
MAXx_warrioR


رد مع اقتباس
قديم 16-08-2011, 11:57 PM   #10

TheHardestPart
عضو مجتهد





• الانـتـسـاب » Mar 2010
• رقـم العـضـويـة » 70295
• المشـــاركـات » 178
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
TheHardestPart صـاعـد

TheHardestPart غير متواجد حالياً



افتراضي



بص السادات كان وطني و سبب اغتياله انه كان هيشيل حسني مبارك من انه يكون نائب الرئيس

و هوه كان عارف انه هيموت و مرضات يلبس الدرع الواقي من الرصاص و قال لمراته محدش بيهرب من قدره

و هوه ده قدره انه يموت شهيد و ربنا يرحمهy.gif" border="0" alt="" title="Ohno Smiley" class="inlineimg" />


توقيع TheHardestPart :


server:Hera
Chars:wiz/cleric+wiz/bard
lvl:111+111

soon 120


رد مع اقتباس
قديم 16-08-2011, 11:59 PM   #11

Sky_AnGel
كبار الشخصيات



الصورة الرمزية Sky_AnGel


• الانـتـسـاب » Jan 2011
• رقـم العـضـويـة » 78623
• المشـــاركـات » 13,188
• الـدولـة » France - paris
• الـهـوايـة » Kaman
• اسـم الـسـيـرفـر » Norma
• الـجـنـس » Male
• نقـاط التقييم » 918
Sky_AnGel صـانـع للابـداعSky_AnGel صـانـع للابـداعSky_AnGel صـانـع للابـداعSky_AnGel صـانـع للابـداعSky_AnGel صـانـع للابـداعSky_AnGel صـانـع للابـداعSky_AnGel صـانـع للابـداعSky_AnGel صـانـع للابـداع

Sky_AnGel غير متواجد حالياً

2644  



افتراضي



البلد فى حالة خراب عاام اصلا ولو هية دى الثورة يبقى مش عيزنها الواحد مش عارف يعيش فى امان زى الاول


توقيع Sky_AnGel :



أستغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم وأتوب اليه‎.


رد مع اقتباس
إضافة رد


يتصفح الموضوع حالياً : 1 (0 عضو و 1 زائر)
 

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 09:56 AM.

أقسام المنتدى

الـمـنـتـدى الـعـام @ مـنـاقـشـات عـامـة حـول سيلك رود أون لايـن @ قـسـم الـتـرحـيـب و الـتـعـارف @ صـور سـيـلك رود @ فـيـديـو سـيـلك رود @ أخـبـار سـيـلك رود أون لايـن @ مـنـتـدى لـعـبـة SilkroadOnline @ الـقـسـم الـتـعـلـيـمـى @ قـسـم الاسـئـلـه و الاسـتـفـسـارات حـول الـلـعـبـة @ قـسـم الـبـرامـج الـمـسـاعـدة @ الـمـنـتـدى الادارى @ قـسـم خـاص بـالـمـشـرفـيـن @ قـسـم الـشـكـاوى والاسـتـفـسـارات @ قـسـم الاقـتـراحـات @ قسم البيع والشراء (Gold) @ منتدى البيع( Gold) @ منتدى الشراء (Gold) @ مـنـتـدى الـبـرامـج والـحـمـايــة @ طريق الحرير بالسيرفر الكورى ( Korean SilkRoad ) @ قـسـم الـ AgBot @ منتدى بيع الأكونتات ( Accounts ) @ منتدى بيع اللبس والأسلحة ( Item ) @ منتدى شراء اللبس والأسلحة ( Item ) @ مـنـتـدى الـسـيـرفـرات والـجـايـلـدات الـعـربـيـة @ Flora @ Minerva @ Feronia @ Bellona @ منتدى سـيـرفـرات وجـايـلـدات [ Silkroad Online ] @ قسم المواضيع المكررة و المخالفة @ قسم الاستفسارات ومشاكل وحلول البوت @ مـنـتـدى الـبـوتـات والـبـرامـج اللازمـة لـتـشـغـيـل الـلـعـبـة @ قـسـم الـ PhBot @ -== قسم ال T-BOT ==- @ Ceres @ بـعـيـدآ عـن سـيـلـك رود @ سـجـل تـطـويـرات الـمـنـتـدى @ قـسـم الـسـيـرفـرات الـخـاصـة @ القـسـم الإسـلامـى الـعـام @ قـسـم الـحـمـايـة @ آرشـيـف الـمـواضـيـع الـمـمـيـزة @ قـسـم الـ StealthLite Bot @ قسم الاستفسارات ومشاكل وحلول ال Agbot @ قسم الاستفسارات ومشاكل وحلول ال StealthLite @ قسم الاستفسارات ومشاكل وحلول ال PHBOT @ قسم الاستفسارات ومشاكل وحلول ال T-BOT @ قـسـم الـ SroKing Bot @ قـسـم الـبـيـع والـشـراء [ Silkroad Online ] @ Flora @ Ceres @ Bellona @ Minerva @ Feronia @ قـسـم شـهـر رمـضـان الـمـبـارك 2020 @ اخـبـار الـتـقـنـيـة و الـتـكـنـولـوجـيـا @ قســم البــرامج العامــة @ قسم الاسئلة و الاستفسارات الخاصه بالبرامج والحماية @ ECSRO @ ECSRO(Fembria) @ ECSRO(VIP) @ SJSRO (OLD) @ SJSRO (new) @ sunworld @ قـسـم الـ IBot @ قـسـم الـريـاضـة الـعـامـة @ Vsro @ Rusro @ قـسـم الـبـيـع والـشـراء [ Private-SRO ] @ ZSZC & Aurora @ قـسـم الـ Sbot @ قـسـم الـ Mbot @ V.I.P Zone @ دردشة الاعضاء VIP @ قسم الدعم الفنى والاقتراحات VIP @ قـسـم تـعـديـل [ PK2 Edit ] @ Mysro @ الــمكتبة القرانية @ قسم الصوتيات والمرئيات الإسلامية @ قسم المكتبة الإسلامية @ قسم الاستفسارات ومشاكل وحلول ال IBOT @ قسم الاستفسارات ومشاكل وحلول ال Sbot @ قسم الاستفسارات ومشاكل وحلول ال Mbot @ قسم الاستفسارات ومشاكل وحلول ال Sroking @ Elite & Eroad @ DreamWorld @ قـسـم سـيـرفـرات وجـايـلـدات [ Silkroad-R ] @ Maycena @ قسم الاسئلة و الاستفسارات لعمل السيرفرات الخاصة @ قـسـم الـبـيـع والـشـراء [ Silkroad-R ] @ مـنـتـدى الـسـيـرفـرات الـخـاصـة - Private SRO @ Perfection @ Ex.Silkroad R @ SroKings @ قـسـم الـتـصـامـيـم والـجـرافـيـكـس @ Other Online Games @ قـسـم S4 League @ قسم CrossFire @ قسم Conquer Online @ قـسـم بـيـع وشـراء LOL @ تـحـمـيـل ألـعـاب Pc Games @ طلبات و استفسارات و مشاكل الالعاب @ Barons Online @ (AriesOnline (Pvp @ QueenSRO Network @ مشاكل & استفسارات S4 League @ مشاكل & استفسارات CrossFire @ World's Gate @ Sun-World @ قسم Aion @ قسم Continent Of The Ninth @ قسم World Of Warcraft @ PanicSro @ الـقـسـم الاخـبـارى @ قـسـم خـاص بـمـواضـيـع الاعـتـزال والاجازات @ IceSro-R @ Kings_Silkroad @ Justice Road @ ArabianRoadOnline Network @ Devias Online @ قـسـم طـلـبـات الـفـحـص @ CrossFire Fantasy Game @ قسم هاكات CrossFire @ مشاكل & استفسارات Aion @ مشاكل & استفسارات Conquer Online @ قسم الاسئله و استفسارات للعبة League Of Legends @ legenD road @ WantedSro Online @ قسم شروحات الشخصيات والبيلدات @ قسم الشروحات و البرامج المستخدمة في عمل السيرفرات الخاصة @ Mixsro @ قـسـم الـمـسـابـقـات والألـعـاب @ قـسـم الأسـئـلـة والاسـتـفـسـارات الـمـتـعـلـقـة بـ SRO-R @ LegenD Road @ Knights War Online @ Evolution Network @ FlagSRO Network @ Perfection (PvP) Network @ قـسـم هـاكـات S4league @ منتدى المنوعات @ حــرب العصــابــات @ قــســم الادارة الــعــلــيــا @ كــأس العالــم لـلاذى @ Destructions Network @ FanTasYWorld @ مـتـجـر خـدمـات وممـيـزات الـرصـيـد الـبـنـكـي @ Smart-Sro Online @ InFusion Online @ قـسـم الأنـمـى الـعـام @ Divine Online @ قـسـم Dota @ تـقـاريـر وأخـبـار ألـعـاب الـ PC @ GameXen Network @ inferno online @ منتدى عمل السيرفرات الخاصة @ قسم الحماية والاوتوايفنت للسيرفرات الخاصه @ الأسئلة و الاستفسارات الخاصة بالـ PK2 edit @ Velestia @ Punisher Sro Online @ Atlantis Online @ ALEXNADER SRO @ Hell World Online @ ImmortalRoad @ قـسـم الـ Centerbot @ قسم الاستفسارات ومشاكل وحلول ال Centerbot @ Time.Sro-Online @ Revenge (PVE) Online @ مـنـتـدى Silkroad4arab || Games Online @ ركن الالعاب الاون لاين و المتصفح Online Games @ قسم دروس التصميم (مونتاج - فوتوشوب) @ قسم ادوات التصميم و ملحقاتها @ قسم المانجا @ قسم تقارير الانمي @ دورة الفوتوشوب للمبتدئين @ الشروحات العامة @ قسم طلبات التعريفات @ مـسـودة الأعـضـاء @ Creddy Online @ Alliance-sro @ Quick Road (PvP ) @ قسم الاسئله والاستفسارات لعمل الفيديو @ منتدى لعبة League Of Legends @ أخبار ومناقشات League Of Legends @ قسم بيع وشراء لعبة CrossFire @ القسم التعليمي للعبة League Of Legends @ منتدى سيرفرات [ LOL ] @ North America @ EU West @ EU Nordic & East @ صـور و فـيـديـو League Of Legends @ قسم طلبات واستفسارات البيلدات والشخصيات @ قسم تقارير المخالفات والإنذارات @ قـسـم كـشـف الـدمـج و الـتـلـغـيـم @ قسم Wolf team @ قسم Dota 2 @ قسم Dragon nest @ قسم DC Universe Online @ قسم انظمة تشغيل Windows @ Quenth Online @ Wolf team Arabic @ RealDreamSro ( PvP ) @ EmpireSRO @ Amazing Sro @ Speed-sro @ . Destructions Network @ SilkRoad E 80 China @ قـسم المــواضـيع الـشعـريه والادبـيـه @ قـسـم اخـبـار الانـمـى @ Greats-sro Online @ قـسـم الـكـومـيـكـس @ منتدى الفحص @ Srowing @ Dakupra-Online @ حرب العصابات @ قسم خاص بالاسئله والاستفسارات الخاصة بالجرافيكس @ منتدى لغات البرمجة و التطوير @ قسم شروحات لغات البرمجة و التطوير @ مناقشات لغات البرمجة و التطوير @ قسم الاسئلة و الاستفسارات الخاصه بلغات البرمجة @ استراحة البوتاتــ @ PantuSRO @ القسم التجارى الرسمي ( Vps Hosting , Diacated server,Silkroad edit ) @ Tyr Online @ RocSro @ Legend Of Silkroad @ Pioneer Gaming-Network @ Valentus - CAP 80 @ MirrorSro @ Eridanus Online Cap90 @ Fear-Sro @ Silkroad-Z Online PVE @ طـلبات الاعضـاء @ Massive-Network @ Kryptonite-Sro @ DeathRoad @ Mysro Servers @ Devils Team @ DooMSRO Network @ EROAD SRO @ Story-SRO @ Ventrue-Online @ Settlers-SRO @ Electus Online @ MarsRoad Online @ Arrow Online @ Selene @ Hermes @ OldSro Online (cap 80 ) @ Sunroad @ Eloys Online @ Sentiero-Road Online @ Steam-Sro @ Arcane Reborn Online @ Eryxonline @ Vengeance Online @ Mirage Online @ SyndiCateOnline @ Desert Sro @ NeSro Network @ قسـم الـ Android @ قســم تــطويـر المــواقع والمــنتديـــات @ قـسـمـ الـلـهــو الـخــفــي @ MegaWar Sro @ Mirror Sro @ AdvancedSRO @ OblivionSilkroad @ Arrivals_Sro @ Amphibius Online @ Royal online @ Forbidden-Sro @ vanish-sro @ Majesty Online @ Chaos Network @ قـسـم الـ srAssist Bot @ قسم الاستفسارات ومشاكل وحلول ال srAssist Bot @ Damocles Sro @ Demo Sro @ KingsRoad @ Arius 9D ch & eu @ brother sro @ DreamWorld-Online @ Poseidon-Sro @ Ph-Sro @ Jupiet-Online @ Fury Sro @ JungleSro @ Xemia Games @ invctus-sro @ Revolution Gaming Network @ DemonSro @ Aeolus @ Golden Sro @ Chaos Network @ Chaos II Online @ Fallen Soul @ Xian @ Xian @ Revira online @ قسم اللياقة البدنية @ كاس العالم للاذي 2018 @ Unix Sro @ Immortal SRO @ قـسـم الاغـانـى الـعامة [English - Arabic - Videos] @ قـسـم الـرابــ (Rap) @ أرشـيـف الـمـواضـيـع الـمـمـيـزة @ Perfection SRO @ Rev-Sro @ Egypt Sro @ قـسـم خـاص بالـ Data Base @ قـسـم PUBG Mobile @ قـسـم Fortnite @ PureSRO @ Battle-Online @ قـسـم تـحـمـيـل الأفـلام الـعـربـيـة @ قـسـم الـسـيـرفـرات الـخـاصـة الـمـجـانـى @ URBANO-SRO @ Royalty-Road Online @ Zero-Online @ Anoha 140 PVE @ Anoha 140 PVE @ Exorue 80 CH @ Pantu-SRO @ Victor SRO @ Flare Online @ Aeolian Online @ Maygen Online @ Norges Online @ Ragnis Online @ قـسـم الـ [ ST-FILTER ] @ Requer Online @ الـقـسـم الـتـجـاري لـ ISRO [خاص فقط لبيع منتجات اللعبة الاصلية] @ Dynastic online @ مـنـتـدى الـسـيـرفـيـرات الـتـركـي والـروسـي @ قـسـم سـيـرفـرات وجـايـلـدات الـسـيـرفـر الـتـركـى [TR-SRO] @ Troy @ Smyrna @ Side @ Olympos @ Teos @ Perge @ قـسـم الـبـيـع والـشـراء الـسـيـرفـر الـتـركـي [ TR-SRO ] @ قـسـم سـيـرفـرات وجـايـلـدات الـسـيـرفـر الـروسـي [ RU-SRO ] @ قـسـم الـبـيـع والـشـراء الـسـيـرفـر الـروسـى [ RU-SRO ] @ Miele Online @ Old Silkroad - ZSZC @ Paranormal @ Aquarius Online @ T-SRO online @ Glory @ Serv Game @ Roxy Online @ Enfexia Online @ Aege Online CAP 110 @ Florian Online @ SroPace Online @ Elessea Online @ Dream World @ Asona Online @ Victus-R Online @ Rexall Online @ Pirate Online @ Vela Online @ Sever Games @ ZSC ONLINE @ 4TresSro Online @ Asteria Online @ Liguard Online @ Cripple Online @ Dune Online @ Merv Online 80 @