حفظ بياناتي ؟

1/01/2023

22/05/2024_hema

22/05/2024_hema

END_shaher_08/02/2024

29_02_2023

ID:100_01_05_2024

END_02/12/2024

END 13/7/2024

ID:103_02/06/2024

ID:104_05/06/2024

END 13/07/2024

END 04/08/2024

END 05/08/2024

END 07/08/2024

25/01/2022

QueenSro

ID:100_01_06_2024

END 13/7/2024

END 22/08/2024

END 30/07/2024

END 21/07/2024

END 13/07/2024

END 29/07/2024

Kamal_END 06/08/2024

ibrahim_END 07/08/2024

ibrahim_END 10/08/2024

الـجـروب الـرسـمى لـلـمـنـتـدى FaceBook | Official Group 

شـريـط الاهـداءات

قسم المواضيع المكررة و المخالفة هنا يتم وضع المواضيع المخالفة والمواضيع المكررة

موضوع مغلق

أدوات الموضوع التقييم: تقييم الموضوع: 1 تصويتات, المعدل 4.00. انواع عرض الموضوع
قديم 09-10-2008, 07:09 PM   #1

airforce
عضو فعال

الصورة الرمزية airforce

• الانـتـسـاب » Oct 2008
• رقـم العـضـويـة » 37028
• المشـــاركـات » 263
• الـدولـة » مصـــ وطني ـــــر
• الـهـوايـة » internet,games,songs
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
airforce صـاعـد

airforce غير متواجد حالياً

إرسال رسالة عبر AIM إلى airforce إرسال رسالة عبر Yahoo إلى airforce إرسال رسالة عبر Skype إلى airforce

تعلم كيف تكون scammer محترف - احداث حقيقية الجزء 1

كيف تكون " ScummeR " محترف الجزء الاول
في هذا الموضوع اقدم لكم قصة جزء من حياتي تعلمت فيه طرق النصب و الأحتيال في عالم احدي الاالعاب
من نوع mmopg التابعة لشركة " joymax " و المعروفة بأسم " silkroad online " و هي لعبة
متصلة بشبكةالويب و أسمحوا لي ان أسمي كل مرحلة في حياتي في هذه اللعبة لكي يتسني لكم فهم فكرتها
ببساطة و وضوح منعا لاي تشابه او التباس قد يحدث نتيجة عدم فهم .
البداية انا مثلكم تمام شاب مصري و أن كنت من ذلك النوع الذي يعتبر من مدمني الانترنت انا أساسا مصمم
مواقع و منتديات تعلمت الكثير في هذا المجال و أتقنته بفضل من الله بعد عناء شديد .
كما أسمحوا لي أن اكون المحاور و المجيب ايضا .
س : من اين تعرفت علي لعبة سيلك رود ؟
ج : انا من عشاق الألعاب الجماعية مثل ميدل و ريد اليرت و جنرال و ...ألخ
-------------
س : كيف كانت البداية ؟
ج :
علي الرغم من ان لدي خط انترنت في المنزل لان و الدتي لا
تبخل علينا باي شيء كتعويض عن دور الأب الذي توافه الله
ألا انني أجتمع كل يوم جمعة مع اصدقائي في أحدي سايبرات منطقتي التي
يعرفونني بها جيدا و ذات يوم وجدت صاحب " سامر "السايبر يلعب تلك اللعبة
كان منظر الجرافيك روعة و اللعبة خفيفة جدا فقررت بدون ان أفهم أن
العبها و كذلك اصدقائي معي قمنا بالتسجيل و من ثم الد*** الي عالمها .
-------------
س : و كيف كانت اللعبة بالنسبة لك ؟
ج :
كانت رائعة و كنت مستمتعا برغم عدم فهمي للكثير من قواعدها , و مع ذلك كنت افوق
أقراني فيها لكم أن تتخيلوا انني ظللت اقاتل في الوحش Lv 1 حتي وصلت الي Lv 12
و هذا برغم أنني لم أكن اعرف طريقة الـ autopotion و استمررت في لعبها بمفردي
في المنزل و كل يوم اعرف عنها شيء جديد و أكتشف فيها المزيد و لكن ما أثار غيظي
ان بعض من اصدقائي عرفوا ما اعرفه حتي جاء اوان سفري للأسكندرية و هناك التقيت
بصديقي مصطفي الذي بات مسرورا عندما علم أنني مهتم بهذه اللعبة التي يتقنها الي حد ما
و كان ذلك في أواخر عام ....... و جلس يشرح لي .
-------------
س : و هل أستفدت مما قاله لك و هل ما قاله كان له علاقة بالهاكرز أقصد الـScummeRes ؟
ج :
نعم استفدت كثيرا و لكن لم يقل لي شيئا عن scummers لانهم لم يكونوا وقتها منتشرين كالأن
لاحظ التاريخ الذي تحدث به هذا الاحدث منذ سنوات .
-------------
س : أنت ليه أصبحت scummer ؟
ج :
انا بعد ما رجعت من عند مصطفي و فهمت منه أزاي أعمل acc تمام و مش مهيبر و ازاي استخدم
خواص اللعبة المتاحة لي لكي أستمر بالتقدم باللعب عملت acc chaines bow
و تعبت فيه جدا و اشتريت wolf بدم قلبي و كبرته بقي الولف Lv 40 و acc 41
و فجاة اتسرق الـ acc لا اعرف كيف ولا متي كنت قد أنشغلت عدة ايام و عدت لأجد الباسورد تم تغييره
كنت اعرف انني مهملا لاني كنت اتركه مفتوح مع أصحابي و أذهب .
-------------
طبعا لكم ان تتصورا كيف كان شعوري كنت اريد شخصا اقتله في تلك اللحظة !!!!
انتابني اليأس لذا قررت الانتقام من كل من في السيرفر بل و من كل من في اللعبة
بل و من أصدقائي انفسهم لسماحهم بضياع الacc بهذه الطريقة البلهاء
-------------
جلست في المنزل افكر في ما سأفعهله و الغضب يسيطر علي كافة اجزائي
قررة عمل أكاونت جديد و اكنت في تلك الاوانة بداية ظهور البلوكات و بداية ظهور الكروت الخاصة بشحن السيك
أشتريت عدد من كروت الشحن و لم يكن بالهين و بحثت في منتدي الشركة عن طرق اللعب الصحيح
و نظام اللعبة و طرق جمع الأسكليلات و كل شيء و صرت أفهم كل شيء الأن ما علي ألا أن أ قوم بعمل
حساب جديد لي و لكن مهلا قد يعرف أحدهم الباسورد لذا أخترت باسورد صعب جدا هو خليط من الأرقام و الحروف
لكي لا يستطيع أحد ان يعرفه أبدا و كان كل هذا قد أستغرق مني شهرين و نصف
-------------
قرأت في الموقع ان الشخصيات التي نزلت جديد المسماة بالاوربي تتفوق علي نظيرها الصيني من ناحية
سرعة التقدم في الفل بنسبة قد تصل الي 15% لذا قررت عمل شخصيتي الأسطورية و لم التفت الي السيرفرات
العديدة و الجديدة كان عيني علي سيرفر واحد " Rome "
-------------
كان الـ acc الجديد ممتاز فبعد أن قمت بشحن السيلك به شعرت أولا بالاطمئنان من ناحية نظام الحظر او ما يعرف
بأسم block or banded فبكروت السيلك أصبح الأكاونت مدفوع و ليس مجاني
-------------
الطريقة الاولي " noob Scummer "
كان أصدقائي في السايبر قد و صلوا الي lv 40 و 50 و لكن أكثر شيء كان يقف عقبة في طريقهم هم الـgold
فلم يكن لدينا وسيلة محلية لشحن gold و لم نكن نمتلك فيزا حينها , لذا قررت أن أجمع أكبر قد من الجولد و بدون تعب
كنت أذهب لأي شخص أعلي مني و بخبث شديد اتوسل له لكي يعطيني 10 k او 20 و كانت حيلتي تفلح كثيرا و قتها
كنت في Lv 22 و لكن كان معي ما يقارب 58 مليون جولد كانت اللعبة وقتها لم تصل الي D9 بعد بل وقتها كان D8 جديدا
علينا قررت ألا أشتري أي ملابس او سلاح ذو قيمة حتي لا اتعرض للنصب و لأنه بلا فائدة فانا مازلت noob
-------------
الطريقة الثانية " Scummer by luck " أو محتال بالصدفة
كنت قد عقدت عدت صداقات وهمية مع عدد من الاعبين و ذات يوم فوجئت بأحد هؤلاء الأصدقاء يريد عمل Quest
معين و كنت قد سبقته في هذا فقرر أن يعطيني أسم acc و الباسورد اون لاين علي الشات الخاص لكي أدخل بدلا منه
و أنفذ المهمة و ياللعجب و جدت لديه الكثير من القطع الــ sox أو مايسمي بال seal of star قررو بدون تردد ان اخذ
ما بهذا الاكاونت " لانني كنت قد اعتقدت انه من يعطي بيانات للغير بدون معرفة شخصية هو انسان ابله حتما او مجنون
المشكلة كانت تكمن في أن يكون ال الحسابين مفتوحين معا لكي يتسني لي ان اخذ ما أريد و كان لدي عدة برامج قمت
بتنزيلها من أحد المواقع الأجنبية و من بينهم برنامج يقوم بفتح حسابين علي الجهاز الواحد و قمت بتجربته للمرة الأولي
بنجاح ساحق و قررت ان اتفحص الاكاونت فوجدت عدة قطع ثمينة في ملابس الشخصية تصلح لي بما فيها السلاح الذي تمنيت
ان احصل عليه منذا أن رايته و بالفعل حصلت علي ما اريد و دخلت اللعبة بحسابي فوجدت شخصية تتحدث الي ...
ها ماذا فعلت هل نفذت المهمة ؟ قررت أن أساومه علي حسابه فقلت له لا لقد أستوليت علي الحساب و لن تحصل عليه
و بعد الكثير من التعجب ثم الفهم ثم الكثير جدا من الشتائم جاء التوسل كان يتوسل الي أن اعيد له حسابه كان acc
الموجودة في الحساب Lv 35 وبها 150 سيلك و معها 250000 سكيل و كان هذا هو الامر الغريب !!!
قلت له حسنا سوف اعيد لك الحساب بشرط أن تخبرني كيف جمعت هذا العدد من السكيلات فاخبرني بطريقة الـgap
او الفارمينج farming 9 و taxies ong's و قال لي انه لولا الفارم لكان الأن Lv 60 و الان هل ستعطيني الاكاونت
قلت له نعم و لكني أريد منك 50 مليون طبع كان الحساب يستاهل و بعد الكثير من أفظع الشتائم قرر ان يتوصل لتسوية
هي انه سوف يترك لي كل ما اخذته من حسابه و يعطيني 20 مليون في مقابل أن اعيد له الحساب و قد كان و كانت هذه خطوة
كبيرة في طريقي المظلم أزدادت بعدها خبرتي بمراحل في عالم الأحتيال .
-------------
الطريقة الثالثة " SmarT scamer "
كنت قد قررت ان اشتر ملابس silk كلها و كان في ذلك الوقت ملابس القراصنة و أشتريتها علي الفور و كانت شخصيتي
قد و صلت الي Lv 45 و كان منظرها جميلا بحق و أذا بي أجد من يعرض علي شراء الحساب علي الشات بحث عن من يتحدث
الي فوجدته شخصية high lvl تقريبا كان Lv 72 أخذ يستفسر مني عن الشخصية و الـ skills و و الملابس ثم سألته عن الثمن
فقال لي لن يعطيني نقودا بل سوف نعققد مبادلة سوف يأخد حسابي lv 45 مقابل حسابه
lv 72 كانت المبادلة مغرية جدا و احسست ان بالامر خدعة فقال لي أن حسابه اعلي مني و لكن ليس به سيلك
كما انه به ملابس من التاجر و هو لا يعرف أحد يشحن سيلك في منطقته ,قرر أن يتركني بعض الوقت أفكر كنت أرغب في الشخصة
عالية اللفل و لكن ظروفي المادية في تلك الفترة كانت لا تسمح لي بشحن سيلك مرة أخري فجأة جائتني فكرة رهيبة قمت علي الفور
الي موقع الشركة و قمت بعمل حساب جديد و دخلت اللعبة و عملت شخصية بنفس الأسم الخاص بشخصيتني ألا أن هناك حرف تم
تعديله و لكن الذي ينظر للأسم لن يعرف الفارق بالعين المجردة و علي نفس السيرفر
و قمت بالد*** بشخصيتين شخصيتني و الشخصية البديلة و جائني نفس الشخص فقلت لي انني موافق و لكن بشرط الا وهو انني
أرد 100 مليون جولد بالأضافة الي حسابة في مقابل شخصيتي فقال لي أن هذا كثيرا جدا و توصلنا الي 50 مليون الشخصية و اعطاني
الأسم و أعطيته الأيم ثم اعطاني الباسورد و اعطيته الباسورد و فتح كل منا الموقع ليتاكد من أن الحساب خاص بالشخصية التي يريدها
و مهي موجودة علي نفس السرفر و تاكد من هذا ثم اطاني الكلمة السرية و أن أيضا و الان تم تغيير الحساب و لكن حدث DC للشخصية
الأخري الوهمية فخفت ان يكتشف الامر فحاولت ان اتحدث معه
و لكن هيهات كان قد دخل اللعبة و أكتشف الامر و الشخصية الاخري lv 72 معه و اون لاين لايريد غلقها فقال لي انني ضحكت عليه و انني
نصاب محتال لا اعرف ربنا فقلت له طيب و أيه دخل الدين دلوقتي باللعب فقال لي انه لن يسمح لي بان أحصل علي شخصيته سليمة
سوف يقوم بأدخالها في حالة murder و لن استفيد منها بشيء و سوف يخبر الــ GM
بما حدث و فجاة حدث لي DC و عاودت الد*** لاجد السرفر خالي تمام easy يا لحسن حظي كان هذا في مساء الأثنين الساعة
الواحدة تقريبا ((((( ميعاد الابديت الخاص باللعبة )))) و الأن صرت امتلك حساب Lv 72 و لم ينقص من حسابي شيء قمة الذل
كانت عندما ذهبت الي الستورج لأجد به بدلاا من الــ 50 مليون 64 مليون جولد و الكثير من الأشياء التي تساوي نفس هذا الرقم
و كان هو قد دخل و معه بعض من أصدقاؤه يشاهدوا ما يحدث كان ضربة مميته لو انني مكانه لاعتزلت عالم الكمبيوتر للأبد حقا
لقد تطورت مهاراتي في عالم الـ scumers بشكل غير مسبوق .
-------------
بعد هذا انشغلت بعض الوقت في تعلم فنون البوت و اللودر و علمت الكثير و أستفدت جدا في تكبير شخصيتي
حتي وصلت بها الي lv 63 كان هذا حينما و اتتني أخبث فكرة في عالم الــScumers علي الأطلاق .
-------------
الطريقة الرابعة " Darck scameR "
قبل د***ي عالم سيلك رود كان هنالك هكرز الياهو لذا قررت الدمج ما بين هذا و scummeing بأستخدام برنامج يتيح
لي عند تشغيل لعبة سيلك رود او صفحة انترنت تتضمن موقع معين ان احصل علي بريد الأليكتروني علي كل ما تم كتابته
علي الكيبورد و كافة التطبيقات التي تم فتحها و فعلا كان لدي هذا البرنامج برنامج يحفظ أسماء البرامج و الباسوردات و كل
ماتم كتابته علي الكيبورد و باقي ان أحصل علي حقل التجارب و كان هذا الحقل هو السيبرات او ما يعرف بالانترنت كافيه
و الجميز كافيه أكنت قد حفظت التروجان المسئول عن تنشيط برنامجي الخبيث علي flash memory
فلاش ميموري و جائت ساعة التنفيذ بدا بالسيرفر الذي يجلس فيه أصدقائي كانوا قد وصلوا الي نهاية العبة حينذاك
lv 80 و لم يكن برنامج الديب فريز منتشر كأيامنا هذه كنت اتعمد الجلوس علي عدة اجهزة فترات قصيرة أتصفح فيها النت
و ... (( انتشر فيها برنامجي و أفعله علي الجهاز )) كان الامر لا يتجاوز ال60 ثانية بمنتهي السهولة اقوم بتوصيل الفلاش
و افتح البرنامج و يعمل السحر , كأنك تاكل قطعة كيك . pice of cake .
-----------------
و مما أعطاني أحساسا بالنشوة ان اغلبهم كا يظن انه زعيم السيرفر بلا منازع لمجرد انه أصبح lv 80
كانت هنالك فكرة واحدة تتردد في رأسي ....
انت وصلت الي lv 80 و صارت شخصيتك قوية في اللعبة فهل أنت كفء لتحافظ عليها .
عدت الي المنزل و فتحت البريد الأليكتروني و فتحت اللعبة و اندمجت فيها حتي النخاع كنت ببساطة شديدة العب
كما لم العب من قبل حتي شعرت بالأرهاق حتي أنني نسيت ان بريدي الأليكتروني مفتوح فعدت لأتفقده و كانت النتيجة
فوق كل المقاييس .
-----------------
* ملحوظة ان اساسا الـ scummer الناجح هو الصبر علي الضحية و الأصرار و عدم التعجل باتخاذ القرارات .
-----------------
وصلتني عشرات الرسائل تحكي كل ما يحدث بالسايبر منذ لحظة خروجي منه و حتي لحظة قرائتي لهذه الرسائل
حسابات علي الياهو و سيلك رود و لعبة تدعي conqure و الكثير من حسابات البريد الأليكتروني
الكثير يحاول الحفاظ علي حساباته بتغيير الباسوردات بصفة مستمرة قد تصل الي المعدل اليومي
-----------------
فيما بعد في السايبر ....

انا : ايه ده يا ولا د بتلعبوا بشخصيات جديدة ليه !!!
صديق 1 : اهلا يا مان محدش شافك يعني من اسبوعين فاتوا اسكت يا عم مش اتسرقنا
صديق 2 : اه و الله عيل ابن حرام سرق كل الأكاونتات بتاعتنا
انا : ايه ده معقول ازاي يا بني طيب و مين اللي عمل كده
صديق 3 : .... ياد هو انتا فاكر أن أحنا لو عرفناه هنسيبوه دا احنا هنـ ........ , و هن ...... بس نعرفه
صديق 2 : مصيري أعرفه و هجيبه حتي لو كان في حضن الجي ام نفسه .
انا : امال فين بقيت الشباب عايز أسلم عليهم !!!!
صديق 1 : يا عم العيال اتب..... من اللي حصل مش سهل يكون عندك ........ أم شخصية lv 80 و تروح كده بالساهل
اللي راح و بطل يلعب و اللي قال فترة كده لو مرجعش اعمل غيره و في ناس بطلتها خاااالص بعد اللي حصل .
صديق 3 : ولا أنت مش كنت هنااا من أسبوع و لا أتنين ؟؟
انا : ( بمنتهي البراءة ) أه ليه ؟
صديق 3 : مشفتش حد غريب او حد واقف بيبص علينا !!
أنا : لا و الله دا انا كنت عايز افتح موقع موبايلات احمل ثيمثات علي الفلاشة بس الأجهزة طلعت مش تمام !
صديق 1 : طيب متعرفش حد يرجعلنا الاكاونتات بتاعتنا !!
صديق 2 : يا حتي الجي أم نفسه مش هيقدر يرجع كل الكاونتات دي دول أكتر من 10 اكاونتات lv 80
غير النوبات اللي 50 و اللي 60 .
انا : شفتم علشان كده انا مريح دماغي و بزبط مع نفسي في البيت .!
صديق 1 : صحيح أنتا بقيت كام دلوقتي أحنا أخر مرة كنا سايبينك lv 45 بقيت كام دلوقتي ؟؟
أنا : أه يااه ده كان زمان من شهرين تلاته انا دلوقتي lv 80
صديق 3 : ...... اااا مين كان بيعليك دا كله ؟؟؟؟؟
انا : يعني شوية شباب تبعنا كده في أسكندرية .
انا : يلا اعملوا اكاونتات جديدة و شيدوا حيلكم علشان الدجري D9 الجديد قرب يتفتح . سلاااااااااااام .
-----------------
طبعا كان شعور رهيييب بالتالق كنت حاسس أني طلع لي أجنحة و طاير في السما في و أتخيلت ان GM نفسه جاء
و انحني أمامي تقديرا و أعجابا لعقليتي الجبارة و ذكائي المدمر و كنت أحاول أقناع نفسي بانني
لكي أكون الــ scummer رقم واحد في السيرفر كان لابد من ان أطيح بمنافسيني حتي لو كانوا أصدقائي
أصدقائي الذين تسببوا في حرماني من شخصيتي التي فقدتها في بداية الامر و لم اكن داريا أنني بعد كل هذا
أفقد ما هو اهم ((( أفقد أحترامي و حبي لمن حولي )))) صار عملي و اللعبة هما محور حياتي كنت أقضي الساعات
في عمليات الأحتيال علي الأشخاص المساكين الذين قادهم حظهم العاثر الي هذا السيرفر و بلا رحمة انتزع منهم اما حساباتهم
او اغلي مقتنياتهم سواء بالمبادلة أو بطرق أخري كان اعرض عليهم حتي تعرفت بماريا و كانت هي فتاة فعلا
اجنبية و كانت مميزة جدا لانهم لم تكن شخصا عاديا بل كانت هي الأخري SCummer و لكن ذلك موضوع اخر أحكيه لكم فيما بعد
كما سوف أحكي لكم عن طرق اخري غريبة جدا و أكثر خطورة و عن سبب أقلاعي عن النصب و الأحتيال فالي أن نلتقي

-----------------

التعديل الأخير تم بواسطة airforce ; 09-10-2008 الساعة 08:22 PM

إعلانات google

قديم 09-10-2008, 07:10 PM   #2

airforce
عضو فعال

الصورة الرمزية airforce

• الانـتـسـاب » Oct 2008
• المشـــاركـات » 263
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
airforce صـاعـد

إرسال رسالة عبر AIM إلى airforce إرسال رسالة عبر Yahoo إلى airforce إرسال رسالة عبر Skype إلى airforce

أرجوا ألا تتسرعوا في الحكم حتي تستمعوا للباقي و بانتظار رأيكم حول الموضوع
هل يستاهل أني أكمل ولا لا لكم مني كل الود .

و ارجوا أن تخمنوا كيف كانت النهاية !!

قديم 09-10-2008, 07:12 PM   #3

ALoNe4LiVe
عضو نشيك

الصورة الرمزية ALoNe4LiVe

• الانـتـسـاب » Sep 2008
• رقـم العـضـويـة » 36520
• المشـــاركـات » 84
• الـدولـة » Cairo
• الـهـوايـة » Commputer & Internet
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
ALoNe4LiVe صـاعـد

ALoNe4LiVe غير متواجد حالياً

إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ALoNe4LiVe

هههههههههههههههههههههههه
ماشى يا مان
بس خلى فى بالك كما تدين تدان

توقيع ALoNe4LiVe :
الحــب تجربة وجودية عميقة
تنتزع الإنسان من وحدته القاسية الباردة
لكي تقدم له حرارة الحياة المشتركة الدافئة
تجربة إنسانية معقدة

قديم 09-10-2008, 07:15 PM   #4

airforce
عضو فعال

الصورة الرمزية airforce

• الانـتـسـاب » Oct 2008
• المشـــاركـات » 263
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
airforce صـاعـد

لو سمحتم يا جماعة برجاء قراءة المحتوي
الرد مش مهم بالنسبة لي قد ما مهم انك تفهم كل
كلمة و تستفيد من أخطاء الغير
و عامة مشكور ALoNe4LiVe علي المرور و الرد

قديم 09-10-2008, 07:16 PM   #5

ALoNe4LiVe
عضو نشيك

الصورة الرمزية ALoNe4LiVe

• الانـتـسـاب » Sep 2008
• رقـم العـضـويـة » 36520
• المشـــاركـات » 84
• الـدولـة » Cairo
• الـهـوايـة » Commputer & Internet
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
ALoNe4LiVe صـاعـد

ALoNe4LiVe غير متواجد حالياً

إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ALoNe4LiVe

انا مش قصدى حاجه على فكرة يا مان
وكل عام وانت بخير :d

توقيع ALoNe4LiVe :
الحــب تجربة وجودية عميقة
تنتزع الإنسان من وحدته القاسية الباردة
لكي تقدم له حرارة الحياة المشتركة الدافئة
تجربة إنسانية معقدة

قديم 09-10-2008, 07:21 PM   #6

airforce
عضو فعال

الصورة الرمزية airforce

• الانـتـسـاب » Oct 2008
• المشـــاركـات » 263
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
airforce صـاعـد

و أنت بألف خير بس فعلا كنت أحب
انك تدي الموضوع وقت اكبر
علشان رايك يكون عن فهم شامل

قديم 09-10-2008, 07:39 PM   #7

_Abdoo47_
عضو مجتهد

الصورة الرمزية _Abdoo47_

• الانـتـسـاب » Jun 2008
• رقـم العـضـويـة » 23969
• المشـــاركـات » 177
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
_Abdoo47_ صـاعـد

_Abdoo47_ غير متواجد حالياً

والله موضوع جميل وممكن يعلم ناس كتير الطرق اللي بيتنصب بيها عليهم عشان يتجنبوها انا فعلا عارف سيرفير روما وكل الناس في منطقتنا داخلين فيه لكن انا مرضيتش ادخله لانه كله مصريين بس نصابين والاسوأ انك تلاقيهم فرحانين انهم حرمية ويقللك (انا دحكت علي فلان في كذا ههههه - ظريف يا خويا) عشان كده دورت علي سيرفير (خالي من النصابين الي حد ما)
عموما انا احب اظن الخير اولا ُ ومتوقعش انك نصاب اوي يعني خصوصا من طريقة سردك للقصة لكن اتوقع انك اتنصب عليك كتيير اوي
لكن ان كنت فعلا من النصابين الي بيزيده فرح لما يحكي حكايات نصبه للناس ويقول ايه دخل الدين دي لعبة يبقي انت عندك خلل كبير في الفهم واعرف انه لا يمكن ان تكون نصاب او غشاش في جزء من حياتك وان كان اللعب وصادق في جزء اخر من حياتك

"الدين المعاملة"

توقيع _Abdoo47_ :
Name : Abdooo47
Biuld : Warrior / Cleric
Server : Posidon
Job : Trader
Giuld : EGY_HELL
Lv :7x

قديم 09-10-2008, 07:43 PM   #8

_Abdoo47_
عضو مجتهد

الصورة الرمزية _Abdoo47_

• الانـتـسـاب » Jun 2008
• المشـــاركـات » 177
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
_Abdoo47_ صـاعـد

وعلي فكرة اسمك اللي نازل فيه هنا في المنتدي عاجبني (Air Force ) اعتقد انك واخده من لعبة جينيرالز وعلي فكرة انا بحبها جدا ً بس انا بنزل بالعرب (لو عايز تلاعبني علي الهاماتشي D:) انا بعرف العبها كويس اوي

توقيع _Abdoo47_ :

قديم 09-10-2008, 07:46 PM   #9

Nightcrawler
عضو مجتهد

الصورة الرمزية Nightcrawler

• الانـتـسـاب » Oct 2007
• رقـم العـضـويـة » 4011
• المشـــاركـات » 164
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
Nightcrawler صـاعـد

Nightcrawler غير متواجد حالياً

انتا هيبقي احساسك ايه لو حد عمل فيك كدا
"طبعا كان شعور رهيييب بالتالق كنت حاسس أني طلع لي أجنحة و طاير في السما
في و أتخيلت ان GM نفسه جاء
و انحني أمامي تقديرا و أعجابا لعقليتي الجبارة و ذكائي المدمر و كنت أحاول أقناع نفسي بانني
لكي أكون الــ scummer رقم واحد في السيرفر كان لابد من ان أطيح بمنافسيني حتي لو كانوا أصدقائي"
ده كلام واحد يقولوا بجد انتا حسستنى بقرف من الناس الى زايك عايز تفدنا قولنا نتجنب الكلام ده ازاى مش الكلام الى بيدل على المرض الى انتا كاتبوه
ارجو حذف الموضوع لانه غير لائق و بجد موضوع يعصب و انتا ولا scammer و لا بتاع انتا بتضحك على الناس الى فاكرينك صاحبهوم فين الhacking فى الكفتة الى انتا كاتبها ديه

توقيع Nightcrawler :
My weapons are my conviction; I never give up my conviction before the enemy, even if it means DEATH

عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]

قديم 09-10-2008, 07:51 PM   #10

airforce
عضو فعال

الصورة الرمزية airforce

• الانـتـسـاب » Oct 2008
• المشـــاركـات » 263
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
airforce صـاعـد

اقتباس:
والله موضوع جميل وممكن يعلم ناس كتير الطرق اللي بيتنصب بيها عليهم عشان يتجنبوها انا فعلا عارف سيرفير روما وكل الناس في منطقتنا داخلين فيه لكن انا مرضيتش ادخله لانه كله مصريين بس نصابين والاسوأ انك تلاقيهم فرحانين انهم حرمية ويقللك (انا دحكت علي فلان في كذا ههههه - ظريف يا خويا) عشان كده دورت علي سيرفير (خالي من النصابين الي حد ما)
عموما انا احب اظن الخير اولا ُ ومتوقعش انك نصاب اوي يعني خصوصا من طريقة سردك للقصة لكن اتوقع انك اتنصب عليك كتيير اوي
لكن ان كنت فعلا من النصابين الي بيزيده فرح لما يحكي حكايات نصبه للناس ويقول ايه دخل الدين دي لعبة يبقي انت عندك خلل كبير في الفهم واعرف انه لا يمكن ان تكون نصاب او غشاش في جزء من حياتك وان كان اللعب وصادق في جزء اخر من حياتك
"الدين المعاملة"
اولا مشكور علي الرد لكن مشكور اكتر علي وقتك الثمين في قراءة الموضوع
بص يا اخي العملية كلها عبارة عن عقدة نقص حاسس أنك اقل من الناس
او حاسس أنهم أعلي منك مع انك ممكن تكون افضل منهم لكن تتجه للأسوء
علي فكرة الأحتيال فن عرفه البشر و مارسوه و يمارسوه يوميا
انظر في المترو
انظر في أكشاك العساكر الحراسة بكل مكان انظر في الاكل في الشرب
حتي أنظر في الشارع تفهم ما أعنيه فقط ليكن هنالك وقفة للتصحيح .
جزاك الله كل الخير

قديم 09-10-2008, 07:52 PM   #11

airforce
عضو فعال

الصورة الرمزية airforce

• الانـتـسـاب » Oct 2008
• المشـــاركـات » 263
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
airforce صـاعـد

اقتباس:
وعلي فكرة اسمك اللي نازل فيه هنا في المنتدي عاجبني (air force ) اعتقد انك واخده من لعبة جينيرالز وعلي فكرة انا بحبها جدا ً بس انا بنزل بالعرب (لو عايز تلاعبني علي الهاماتشي d انا بعرف العبها كويس اوي
فعلا كل الشكر
ز أعتذر لضيق وقتي

قديم 09-10-2008, 07:56 PM   #12

BlackMailer
عضو نشيك

• الانـتـسـاب » Oct 2007
• رقـم العـضـويـة » 3800
• المشـــاركـات » 55
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
BlackMailer صـاعـد

BlackMailer غير متواجد حالياً

طيب ما تظبطنا باكونت و لا اتنين كده

بس بجد حرام اللى انت عملته دا كله

قديم 09-10-2008, 07:57 PM   #13

airforce
عضو فعال

الصورة الرمزية airforce

• الانـتـسـاب » Oct 2008
• المشـــاركـات » 263
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
airforce صـاعـد

اقتباس:
انتا هيبقي احساسك ايه لو حد عمل فيك كدا
"طبعا كان شعور رهيييب بالتالق كنت حاسس أني طلع لي أجنحة و طاير في السما
في و أتخيلت ان gm نفسه جاء
لكي أكون الــ scummer رقم واحد في السيرفر كان لابد من ان أطيح بمنافسيني حتي لو كانوا أصدقائي"
ده كلام واحد يقولوا بجد انتا حسستنى بقرف من الناس الى زايك عايز تفدنا قولنا نتجنب الكلام ده ازاى مش الكلام الى بيدل على المرض الى انتا كاتبوه
ارجو حذف الموضوع لانه غير لائق و بجد موضوع يعصب و انتا ولا scammer و لا بتاع انتا بتضحك على الناس الى فاكرينك صاحبهوم فين الhacking فى الكفتة الى انتا كاتبها ديه
حبيبي اولا جزاك الله كل الخير علي الرد الجميل و النقد الأجمل سعيد جدا بوجود عضو
انسان و ذو قلب مثلك بالمنتدي أنتظر منك الرد علي باقي الموضوع في الجزء الثاني
و لكن سؤال تعتقد ان الأنسان لما بيحكم علي شيء لم يعرف عنه ألا أقل من النصف
يكون راينا فيه أيه ؟
ممكن سؤال كمان : سبق و وضحت في الموضوع ان الغرض مش الفشخرة و لكن أعلان التوبة و الندم علي الملاء و قد سبق و كفرت عما حدث كله و سوف تعرف كيف
حدث ذلك في الجزء الثاني و الأخير طيب ليه الأتهامات ؟

قديم 09-10-2008, 08:00 PM   #14

_Abdoo47_
عضو مجتهد

الصورة الرمزية _Abdoo47_

• الانـتـسـاب » Jun 2008
• المشـــاركـات » 177
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
_Abdoo47_ صـاعـد

مفيش حد كامل بس مش معني إني أقل منك في حاجة إني احقد عليك وأحسدك والأسوء من كده إني اعمل حاجة تضرك
علي فكرة انا مازلت اعتقد انك مش نصاب وان دي طريقة للتوعية لا اكثر وبصراحة بان عليها جابت مفعول وكل اللي قرأ الموضوع كره شخصية النصاب الا اذا كانت قصه حقيقة وانك تبت

توقيع _Abdoo47_ :

التعديل الأخير تم بواسطة _Abdoo47_ ; 09-10-2008 الساعة 08:02 PM

قديم 09-10-2008, 08:00 PM   #15

airforce
عضو فعال

الصورة الرمزية airforce

• الانـتـسـاب » Oct 2008
• المشـــاركـات » 263
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
airforce صـاعـد

اقتباس:
طيب ما تظبطنا باكونت و لا اتنين كده
بس بجد حرام اللى انت عملته دا كله
أسف و الله معنديش دلوقتي لكن أن شاء الله في الجزء التاني هتعرف كل الاكاونتات دي حصل فيها أيه .
. انا عارف أنه حرام بس صدقني لو أنت كنت مكاني مكنتش هتبقي في وعيك للي أنت بتعمله في حينها مشكور حبيبي للرد و سعيد بمرورك

موضوع مغلق

يتصفح الموضوع حالياً : 1 (0 عضو و 1 زائر)