عرض مشاركة واحدة
قديم 10-01-2009, 12:45 AM   #6

silver_moha
عضو مجتهد



الصورة الرمزية silver_moha


• الانـتـسـاب » Sep 2007
• رقـم العـضـويـة » 1940
• المشـــاركـات » 125
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر » No Server
• الـجـنـس » Male
• نقـاط التقييم » 10
silver_moha صـاعـد

silver_moha غير متواجد حالياً



افتراضي



الحلقة الثالثة

مت حفلة الزفاف على خير
و دلوقت حوالي الساعة الساعة 4 الفجر .. و قرايب من العروسة و العريس لحد دلوقت في

الفندق ..

أم نور : يااااه أخويا تأخر الوقت لازم تلحقوا الطيارة
حسن : طيب انتوا وديتوا الشنط المطار ؟
أم نور : السواق وداهم
حسن : تعبتك معاي يا اختي
أم نور : ما تقولش كدة .. انا اللي ربيتك بعد وفاة أمنا الله يرحمها .. و سهرت على راحتك .. انت قبل ما تكون أخويا أعتبرك ولدي اللي أنحرمت من أنجابه ..
حسن : الله على كل شىء قدير .. يمكن الولد ده اللي ما يا يكون خير لكي و لأبو نور
أم نور : و نعم بالله .. هي الطيارة هتقوم امتى ؟
حسن : الساعة 6 الصبح
أم نور : طب يلا بسرعة .. انا بروح أجهز لكم السيارة
حسن و هو ينادي أحلام : يلا يا حياتي , لازم نروح المطار
أحلام : انا مرهقة أوي
حسن : طيب ابقى نامي في الطيارة






في المطار

حسن : مع السلامة
أم نور و هي تبكي : الله يسلمك يا غالي .. تروح و ترد لنا بالسلامة
حسن : لا تبكي يا أم نور ..
أم نور : أعمل ايه .. اتعودنا على دمك الخفيف .. و فضولك الزايد .. و هتوحشنا كل الحاجات دي في فترة سفرك ..
نور و هي تضحك : حسووووون لا تنسى تجيب لي الساعة اللي قلتلك عليها
حسن : حسسوون ايه يا بنتي أنا خالك انتي سايفاني أصغر عيالك ؟..
نور و هي تطلع لسانها : لا شايفاك أخويا الصغير هههه
حسن : طيب أدي اللي بناخده منك يا رزلة .. بس ولا يهمك اطمني هشتريلك الساعة يا روح خالك
نور : حبيبي يا خالي والله
حسن : يا بنت يا مصلحجية
يوسف من بعيد كان متابعهم و كان يضحك على حركات نور الطفولية ..
حسن بصوت عالي : قرب يا يوسف
يوسف : يارب يابو علي انشاءالله تروح و ترد بالسلامة ..
حسن : ايه ايه ( أبو علي دي ) ايه يابني احترمني يا أخي دانا زوج خالتك
يوسف : ايوة و النعم .. بس ماتنساش ان خالتي دي اتربت معايا في بيت واحد من صغري

( حسن و أحلام عانوا من صغرهم .. حسن ابوه مات لما كان في بطن أمه .. و امه ماتت بسبة مرض السرطان كان عنده 9 سنين .. فربته أخته الوحيدة أم نور .. أما عن أحلام فأمها و أبوها ماتوا يوم كانت عندها 5سنين في حادث سيارة .. فعاشت مع أختها الوحيدة أم يوسف .. )

حسن : هيه التاريخ قاعد يعيد نفس الأحداث
من بعيد أم يوسف كانت تشاور لهم .. ولما قربت ..
أم يوسف : يا حسن خلي بالك من أحلام .. علشان دي حتة من قلبي
حسن : اطمني .دي في عيوني
أم يوسف: باين عليها تعبانة قاعدة على الكرسي هناك
حسن : يلا بقى اروح أناديها لان الوقت تأخر أوي
أم يوسف : لا أنت روح كمل اجراءات السفر .. وانا هقول لنور تروح تقولها
حسن : طيب
أم يوسف و هي تقول لنور : روحي نادي خالتك
نور : حاضر يا ماما




حسن كمل كل اجرائات السفر .. و كان عاوز يرد عشان ياخذ احلام لقى في طريقه ابو نور و ابو يوسف ..
ابو نور : اهلا بلعريس ..
حسن : اهلا و سهل بزوج اختي
ابو يوسف : انشاءالله تروح و ترد بالسلامة
حسن : الله يسلمك
ابو يوسف : الطريق لفرنسا طويل ..
حسن : ايوة و الله .. الله يستر على ما اظن بشوف اكثر من 7 أفلام في الطيارة
ابو نور : ههههههههه كويس توفير عشان تقعد شهر ما تروح السينما
ابو يوسف و حسن : ههههههههههههه
ابو نور : متى الطيارة هتقوم امتى
حسن : اوووووو نسيت احنا متاخرين .. سيبوني الحق على أجيب المدام
ابو نور : طيب بسرعة قبل ما تلحقك بالعصايا
حسن : حرااااااااام
ابو يوسف : ان كيدهن عظيم
حسن : ماعلش أنا همشي علشان متاخر كتير



راح حسن و اخذ زوجته و دخلوا في الطيارة .. بأنتظار موعد قيام لطيارة ..


توقيع silver_moha :


رد مع اقتباس