|
• الانـتـسـاب » Mar 2008
|
• رقـم العـضـويـة » 15902
|
• المشـــاركـات » 1,825
|
• الـدولـة » オオカミの土地
|
• الـهـوايـة » out of line
|
• اسـم الـسـيـرفـر » No Server
|
• الـجـنـس » Male
|
• نقـاط التقييم » 11
|
|
|
الفصل الاول : بداية الحكاية
المكان في سرفر بابل في لعبة سيلك رود , الزمان : مساء يوم الخميس .
شخص 1 : مستحيل يمان ازاي ؟
شخص 2 : مانا قولتلك عملت 2 نجوم
شخص 1 : ماشي يعم , بس المرة الجاية وانت رايح تعمل تريد اعمل نجمة واحدة بس عشان انت لسة لفل 30 . اوكي
شخص 2 : اوكي وتصبح علي خير اصلي راح انام .
شخص 1 : ماشي يا ليون وانت من اهل الخيير .
____________
ليون ايجبت : عامل نفسو gm الفالح , يالا خلي نروح واحط السوس الي ليقتو في storage ,
وبعد كده اقفل ليون ايجبت اللعبة , وخلد للنوم
تررن تررن
ليون ايجبت : يثاوب , ايه ميين الرزل الي بيرن التلفون في الساعة دي
ليون ايجبت : ايوة مين معايا ؟
كريزي حمادة : ليووون انت فين
ليون : ايه يعم انت بتصييح ليه ؟
حمادة : ليه مش عارف يفالح .. اليوم الخميس يعني الفرتس واار , وحضرتك نايم في العسل
ليون : اه , معلش اصلي تعبان النهاردة , وبعدين انا قولت لي حبيب الله اني مش داخل اللعبة النهاردة , هوا ماقلكش ولا ايه ؟
حمادة : لا ! وبعدين ياكذاب انا دلوقتي كنت بكلم في عمر ماندو وقالي انو شافك في اللعبة وبأمارة انك كنت بتكلم فيه عن الترايدر بتاعك , بلاش كذب ياباشا واعترف .!
ليون : اعترف ؟؟ , وبعدين حاسب علي كلام ايه كذاب دي احترم نفسك انت بتكلم واحد اكبر منك
حمادة : اكبر هههه بلاش اشتغالات والنبي وباي يا كذاب ,, قفل السكة
ليون يصرخ : ماشي يمعفن تقفل السكة في وشي ولا كمان بتشتمني , ماشي
وفجاة فتح باب الغرفة ودخل راجل عجوز
العجوز : في ايه ياليون مال صوتك عالي
ليون : لا مفيش يا جدو دراكولا , انا بس كنت بتكلم مع واحد
دراكولا : اه طيب ,, عشان انا كنت فاكر انو نط مصاص دماء عليك , عشان كده جبت معاي الثوم والمطوة الفضية
ليون : هاه ؟ مصاص ههههه لا يجدو مافيش مصاص دماء هنا دول تلاقيهم في السيما بس ههه
دراكولا : لا في يابني اسئلني انا الي شفتهم وحكيت معاهم قبل كده ,, وبلمرة جبتلي العدد الاخيير من وراء الطبيعة ؟
ليون : ازاي انساه ياجدو
فتح ليون درج المكتبة وطلع منو كتاب صغيير
ليون : اهو ده اخر اصدار
دراكولا : ياه اسطورة العلكة الخائنة ,, يسلام انا كنت بستني فيها من زمان هاهاهاها , يالا انا رايح اعمل كوباييت شاي واروح اقري القصة , عاوز شاي يابني ؟
ليون : لا يجدو انا حنام
دراكولا : ماشي تصبح علي خيير , وانا سايبلك الثوم هنا عشان لو نط عليك مصاص دماء راح يموت عشان انه الثوم بيقتلهم زي مانت عارف همم .
ليون وهوا نعسان : اه صح عارف . تصبح علي خير جدو .
_______
اليوم التالي :
خرج المصلييون من الجامع بعد ماخلصت صلاة الجمعة , وكان من ضمنهم الجنرال اسلام
وكان في ظريقه الي البيت , وفجاة سمع حد ينده عليه
شخص : ياباشا ياباشا ,
الشخص : لامؤخذة ياباشا , بس عاوز اسئلك سؤال
اسلام : تفضل
الشخص : اولا انا اسمي ادم 2008
اسلام : 2008 ؟ ده اسم ؟
ادم 2008 : مدققش اوي , ده لقب العيلة , عارف انو غريب حبيتين بس اعمل ايه .!!
اسلام : ولا يهمك عادي , ها طلباتك ؟
ادم : شكرا بس اي حاجة عادي
اسلام : شكر اي حاجة عادي ؟؟ انت بتخرف بتقول ايه ؟ مش قولت قبل شوية عاوز اسئل سؤال ؟؟
ادم : هههههه دانا كنت فاكر انك عتعزمني علي الغدا ههه
اسلام :
ادم : المهم انا مش مصري انا ليبي وزي ما انت شايف الشنط دي يعني انا كيف واصل دلوقتي , وبدور علي لوكاندة هنا ,, فهل تعرف اجدها فين ؟
اسلام : الشنط ايه دي هيا شنطة واحدة وبتاع كتف كمان ,, المهم لو عاوز لوكاندة تلاقاها في نهاية الشارع الي بعد الجاي علي اليميين ..
ادم : الف شكر يا .. هوا انت اسمك ايه ؟
اسلام : جنرال اسلام .!!
ادم يضحك بصوت عالي : ههههه جنرال هههه اسم غرييب علي اعموم مشكور ياجنرال هههه مع السلامة هههه
اسلام : ,, هممم مع الف سلامة يا 2008
وكمل اسلم طريقه للبيت , وقبل مايوصل اوقفه شخص والشر يطير من عينه !!
الشخص : كنت فيين ياض امبارح
اسلام : هه حبيب قلبي زوكي هه انا كنت في البيت
زوكي : بتستهبل ياض ؟ انا مش قولتلك عاوز 30 مليون امبارح !
اسلام يرتجف : لا يمعلم مبستهبلش والله بس امبارح كان النور مقطوع في البيت عشان كده مخشيتش في اللعبة , وبعدين يا معلم زوكي 30 كثير ,
زوكي : كثير طب انا عاوزهم 40 , وبعدين بتكذب عليا ياض انا امبارح شفت نوور في بيتكم
ومسك زوكي بقميص اسلام وكان عاوز يضربه , وفجاة اتي شخص وقال :
ايه ده اي ده , عيب يجماعة انتم بتتخنقو ليه احنا جيران ,
زوكي : مادخلكش ياض يا ولف 757 , دي حاجة بيني وبين الكذاب ده
اسلام : كذاب لييه طب والله النور كان مقطوع امبارح مش كده ياولف .
ولف : اه صح صح انا اشهد ان كلامه صح . النور كان مقطوع حتي علينا احنا وحتي عليكم يازوكي ولا انت كنت ما اديها وحدة بانجو , وشايف الضلام نور ,
اسلام يضحك
زوكي : بتضحك ياض وانت كمان يا ولف بتتريق عليا ,
وفي لمح البصر مسك زوكي من ولف هوا كمان ,
زوكي : انت الاتنين النهارة يوم جنازتكم ..
ولف : لا يمعلم انا كنت بهزر معاك ده انت حبيبي
وفجاة اشار اسلام بيده علي احد اسطح البيوت وقال :
زوكي زوكي الحق حمامة هناك:eek:
زوكي : ها هيا فيين:eek:
اسلام هناك فوق بيت تيتو لايف ,
واخلاي زوكي سبيل اسلام و ولف وراح جري علي البيت ونط .
ولف : مالو هوا فيها ايه انو في حمامة فوق السطوح ؟؟
اسلام : هوا انت ماتعرقش انه مجنون حمام ده مرة سرق عربية وباعها بس عشان يشتري جوز حمام:D
ولف ::eek:
___________
يالهويييي يالهويييي حرامي !! الحق ياتيتو لايف ,
تيتو لايف وهوا مبتل عشان ان الشاي انسكب عليه : بتقولي ايه يا مرة هوا فيين
مدام تيتو : فوق السطوح شفتو هناك يضحك وهوا ماسك حمامة ؟؟
وبسرعة صعد تيتو لايف السطوح لا كنه لم يجد احد فنزل وصرخ علي زوجته وقال :
مافيش حرامي يهانم
المدام : ازاي دا انا شفته بي ام عيني دي , متاكدة
تيتو غاضب : بأم عينك . ما عينك دي هيا سبب المشاكل
مرة شفت اعلان في ميلودي وفيه نانسي لابسة فستان جامد , فا انا عاوزة زيه و
ومرة عاوزة طنجرة بتاع البخار عشان شفتيها في دعاية في القناة الاولي ,, وغير وغيرو ياست هانم , ده انا تفلست عشان عينك دي ,
المدام : ها مش عجباك عيني طلقني
تيتو فرحان : انتي طالق بتلاتة:)
المدام : .. ايه انت بتقول ايه
تيتو : قلت طالق زي ماطلبتي , فا الباب يوسع جمل يلا بره .
المدام وهيا تبكي : يالهويتي ياخراب بيتي , وصلني لبيت اهلي دلوقتي حاللللا
تيتو يصييح : بس يمرة انت بتسمعي الجيران ولا ايه
واخرج تيتو فلوس من جيبه ومده للمدام , وقال :
خدي 10 جنيه واركبي تكس !
المدام : تكس ؟ وكمان 10 جنيه بس !
تيتو : يالا بره !
وخرجت المدام في الشارع والدموع تغرق وجهيها
وخرج تيتو الي الشارع هوا كمان وقال بأرتياح كبير :
هههاا الحمد لله غمة وانزالت عني:)
فسمع تيتو حد يقوله :
في ايه ياجار صوتكم جايب اخر الشارع , فالاتفت تيتو لصاحب الصوت ليجده جاره : كورابيكا ,
تيتو : صباح الخير ياجار , ولا مفيش انا بس طلقت المدام
كورابيكا : صباح ؟ دي الساعة 4 العصر ! وبعدين طلقتها لييه دي الست جمالات جدعة والله ..
تيتو : جدعة ولا بجعة طلقتها وخلاص والحمد لله علي كده . ها انت اخبارك ايه , ماتقولييش لسة بتلعب اللعبة المتنيلة لاسمها سيلك خود ؟
كورابيكا ضاحكا : سلك خود ايه هههه , دي اسمها سلك رود .
تيتو : يعمي خود ولا رود في النهاية اللعبة دي بتظيع الشباب , وانا مش عارف انت عاجبكم فيها ايه . دي كلها عبارة عن اضرب واضرب ليين ماتوصل للفل 80 وبعدين اركن علي جنب !
كورابيكا : لا دي فيها كمان جوبس ومش كد ه بس ده في سوس وصن و.
قال تيتو وهوا مقاطعا الكلام : لا سوس لا برغوث انت حتشرحلي ؟
كورابيكا : انت قصدي كنت عاوز اوضح بس .
تيتو : سيبنا من السيرة دي انا كنت عاوز اسئلك هوا ابوك سورد ماستر في البيت ولا ...
وفجاة دخلت عربية (مرسيدس اخر موديل ) مسرعة في الشارع ووقفت اما تيتو وكورابيكا ,
تيتو : ميين ده البجح الي وقف اقدامنا ؟
كورابيكا : والله ما عارف بس غربية جامدة wow
وفجئة فتح باب العربية وخرج منها شخص لا بس نظارات سميكة بايين من ملابسه و ملامحه ان مهم اوي .
الشخص : ازيك ياتيتو
تيتو : الحمد لله بس ميين حظرتك ؟
خلع الشخص نظاراته وقال : عرفتني دلوقتي
تيتو : سيزار
ايه يمان الشياكة دي ولا عربية سوبر , جيت من السفر امتي ياسيزر ؟
سيزر : امس كيف وصلت لمصر , وراجع للكويت بعد اسبوع فقلت خليني اروح واشوف تيتو عامل ايه , واشرب معاه كوباية الشاي السوبر الي بيعملها
تيتو : الله يخليك يمان يلا نخش جوا وحاعملك كوباييت شاي محصلتش .
ودخل تيتو وسيزار البيت ومش معبرين كورابيكا خالص .!
كورابيكا : هممم ماشي ياتيتو شفت صاحبك المليونير نستني خالص ولاحتي قولتيلي اتفضل بلكذب .
شخص : يعم كبر , وبعدين يعزمك ايه هوا انت صحبو مثلا ؟
كورابيكا : هوا انت يا جيوكاندا
جيوكاندا : ازيك يابوب
كورابيكا : كويس , ايه شكلك رايح تدي درس خصوصي ؟
جيوكاندا : اه لتلميذة بتدرس في الاعدادي , بنت المخرج يور سيلف المشهور ,
كورابيكا : يور سيلف ؟؟ مين ده
جيوكاندا : ده مخرج افلام ابيض واسود !
كورابيكا : ابيض واسود !! ,, يمان احنا في عام 2008 لو مش عارف ؟
جيوكاندا : علي العموم هوا كدا , وماتقوليش ازاي !
كواربيكا : ربي يشفي ,, وطبعا انت ياباشا حتنجح البنت طبعا ,
جيوكاندا : اقصدك ايه انا شريف ..
كواربيكا : يبقي اكيد ابو البنت ماداكش اكثر من 100 جنيه:p
جيوكاندا : لا زكي ياض
__________
|