الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   بـعـيـدآ عـن سـيـلـك رود (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=73)
-   -   قصة واقعية شوية من تاليفي :D ^^ (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=552727)

!MaGeD 27-03-2014 07:10 AM

قصة واقعية شوية من تاليفي :D ^^
 
قولت اعمل قصة واقعية شوية :D

كان فيه شخص اسمه عويس عنده 16 سنة كانت امه كبيرة في السن 60 سنة وابوه كان متوفي وخواته كانو متغربين برا مصر ومكنش حد بسئل عليهم
زي ما بتقولوه كدة عويس كان راجل البيت وهو كان في اولي ثانوي كان رايح جاي يجيب طلبات للبيت بس كان مريح امه سهام علي الاخر كان بيسمع كلامها في كل حاجة
وفي يوم عادي عويس كان رايح المدرسة بتاعته و امه سهام صحتوه من النوم فكانت بتقوله اصحا بقا يا عويس يا ابني
انا ضهري وجعني من كتر الوقفة عويس صحي فوريرة وراح غسل وشه واخد شنطته وجري علي المدرسة
راح قابل نيرة وديه صحبته وكل يوم لازم يوصلها لحد باب المدرسة ويقولها مع السلام يا اختي عشان
هي كانت جارتوه الوحيدة الي في سنه وكان بيعتبرها اخته وبيخاف عليها وهي كانت بتقوله مع السلامة يا احلي اخ في الدنيا
راح عويس المدرسة وفي طابور الصباح المدرسة بتاعته اميرة بتقوله اتاءخرت ليه يا عويس قالها اسف كنت بوصل اختي المدرسة
راح قالتله طيب متتاخرش تاني راح راد عويس بكل ادب حاضر يا ميس اميرة
وكان معروف ان عويس من اذكي الطلاب كانت درجاته كويسة في كل المواد وهو راجع من المدرسة كان بيعدي علي نيرة وبيجبها كل يوم
ويروحوه مع بعض بس المرة ديه عويس مشي في طريق جديد وهما ماشين عويس لاقي عربية سودا كانت هتدسهم راح عويس اتجنن ولاقي
راجل لابس بدلة سودة وشبه المصارعين خطف نيرة ومشي وعويس اخد ضربة علي راسه ووقع من طوله صحي عويس لاقي
نفسه في المستشفي ولاقي ممرضة بتقول الحمد الله انك فوقت انت كونت قاطع النفس يا عويس
راح قالها لحظة انا فين وانتي مين وايه ده وانا فين يظهر ان عويس فقد الذاكرة
واصلن عويس بطاقته كانت في جيبه بس هو ناسي كل حاجة
المهم عويس خرج برا كدة من باب المستشفي راح ملاقهاش مستشفي لاقها زي مكان كدة غريب ومهجور
وبينده علي الممرضة محدش بيرد !
يظهر ان عويس حاسس بشعور غريب هو ناسي كل حاجة مش عارف اسمه حتي !
عويس سمع صوت بنت من بعيد بتقول الحقوني الحقوني !
راح عويس جري فتح غرفة ولاقي بنت متكتفة!
راحت البنت قالت عويسسسسسسسسس!
راح قالها انتي مين وانا مين انا مش عارف اي حاجة
راح عويس فكها وقالتله انا نيرةةةةةة
قالها نيرة مين !
راحت استغربت نيرة جدا!
قالتله مش مهم يالا بس نمشي من هنا بسرعة قبل ما ستيفان وجيان يجوه
راح قالها مين دول وانا فين وانتي مين وانا مين !
قالتله مالك يا عويس انت مش فاكر اي حاجة لي !
المهم نيرة اخدت عويس من ايده وجريت بيه لحد بر المبني المهجور ده!
وركبت تاكسي وعويس كل ده ماشي معاه وهو مش عارف اي حاجة!
المهم نيرة قالت للتاكسي لو سمحت ودينا مصر الجديدة
التاكسي قالها whaaaaat !
ونيرة كانت كويسة جدا في الانجليزي
راح قالتله where we are now
راح الراجل قالها we are in united state
راحت نيرة هنا الدنيا لفت بيها وحاست انها في حلم ومش عارفة تعمل ايه
راحت قالت للتاكسيGo to the Egyptian Embassy
التاكسي قال ok ok miss
المهم التاكسي ودها السفارة المصرية
ونيرة نزلت هي و عويس وراح دخلوه السفارة
وقعدت تعيط وشرحت كل حاجة لبتاع السفارة
وراح قالها متخفيش هترجعوه مصر قريب
وفعلن فضلو بايتين في السفارة ليومين
بس هي كل ده ناسية ان عويس فقد الذاكرة
عويس دخل احسن مستشفي في امريكا
وهنا المفاجاة عويس اتعمله عملية بلورفيميا
راحت نيرة قالت للدكتور يعني ايييييييييه!
قالها للاسف عويس اتاخد جزء مهم من مخه هو الي خلاه يفقد الذاكرة !
راحت نيرة قعدة تعيط وللدكتور وبتقول للدكتور طب مفيش اي امل انوه يرجعلوه ذاكرتوه
قالها فيه امل بس لو رجعتوه الجزء المسروق من مخ عويس
راحت هنا نيرة راحت بلغت السفير المصري بالقصة كلها وقالت اسامي العصابة
ستيفان وجيان وبلغوه الشرطة الامريكية وجاري البحث عن افراد العصابة
وطبعا جه معاد طيارة النزول لمصر بس نيرة قالت للسفير ارجوك عويس لو رجع مصر
كدة محدش هيساعده هناك وهيعيش طول عمره فاقد الذاكر ة
ومن حسن حظ عويس ونيرة ان السفير كان راجل طيب ! وفعلا وافق علي ان عويس يفضل لحد ما يتعالج ويشوفوه افراد العصابة
المهم تم القبض علي ستيفان و جيان بعديها بيومين ونيرة راحت الشرطة تتعرف عليهم وفعلن طلعوه هما
و الشرطة اتحققت معاهم والجزء المسروق من مخ عويس موجود في مخ واحد تاني !!!
والشخص ده يعتبر من اغني اغنياء امريكا مليادير ثروته طائلة
المهم نيرة والشرطة والسفير المصري راحوه للراجل ده في قصره!
ولسة نيرة بتدخل لقت الراجل عرف نيرة وقالها نيرةةةةةةةةةةةة
عاملة ايه راحت نيرة استغربت وازاي بيكلم عربي
راحت قالتلوه مين حضرتك راح همس في ودنها قالها انا عويس !
راحت قالتلوه ازاي قالها ما الجزء المسروق من مخي ديه الذاكرة !
راحت قالتله طب ما انا عارفة وكل الشرطة عارفة
راح قالها ازاااااااي
انا كونت ناوي اعيش كدة وكونت مبسوط راحت قالتله
لا يا عويس لازم ترجع لجسمك عشان تروح بيتك ومدرستك وسيبك من الفلوس ديه !
راح قالها مينفعش ممكن اموت لو العملية اتعملت تاني راحت قالتلوه لا متخفش انا سئلت الدكتور
وقالي عادي المهم عويس راح قالها طيب انا مستعد ارجع بس بشرط
قالتلها نيرة قول يا عويس
قالها اما نرجع مصر تتجوزيني لما نكبر يعني :D
راحت نيرة ضحكت بكسوف وقالتله ماشي يا عبيط اصلن انا مينفعش اعيش غير معاك
بعد الي شوفته ده !
وفعلن عويس اتعمله العملية ورجع مصر هو ونيرة
واما كبرو شوية عويس راح يتقدملها


وخلصت الحكاية :D

☜ ĂиTaKą ☞ 27-03-2014 09:22 AM

:icecream:
حلوه دى

MiDo-Xp 27-03-2014 09:55 AM

تسلم يا حبي

Midget1337 27-03-2014 12:28 PM

برضو دي واقعية يا راجل يا طيب؟ :D

!MaGeD 27-03-2014 12:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ☜ ĂиTaKą ☞ (المشاركة 5031808)
:icecream:
حلوه دى

شكرا شكرا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MiDo-Xp (المشاركة 5031827)
تسلم يا حبي

الله بسلمك
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Midget1337 (المشاركة 5031890)
برضو دي واقعية يا راجل يا طيب؟ :D

يا اخي اعتبرها الي بالي بالك او عوكل :D

abdopasha2011 27-03-2014 02:59 PM

ايه الدماغ دى انت كتبتها ازاى انا غرقت الشاشة من كتر الضحك هههههههههههههههههههههههههههههههههه :roflmao: يالهوى هههههههههههههههههههههههههههههههههههه

!MaGeD 27-03-2014 03:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdopasha2011 (المشاركة 5031979)
ايه الدماغ دى انت كتبتها ازاى انا غرقت الشاشة من كتر الضحك هههههههههههههههههههههههههههههههههه :roflmao: يالهوى هههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ههههههههه يدوم الضحك يا صاحبي :wavetowel2:

!-Z3BLAWY-! 27-03-2014 04:03 PM

مبدعـ :751:

!MaGeD 27-03-2014 04:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Monkey1337 (المشاركة 5032011)
مبدعـ :751:

الله يخليك انا مبيخلنيش اكتب القصص ديه الا برددكوم الحلوة :tears:

! ● ImMorTaL ● ! 27-03-2014 04:25 PM

الدماغ دى دماغ اية!
:woot_jump:

Keep it up

!MaGeD 27-03-2014 04:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ! ● ImMorTaL ● ! (المشاركة 5032029)
الدماغ دى دماغ اية!
:woot_jump:

Keep it up

ههههههه الدماغ مصرية :D

MịηaTσ 27-03-2014 04:35 PM

الله الله :icecream::icecream:

! - WarCrew - ! 27-03-2014 04:53 PM

انت من كوكب
الارض ؟
:woot_jump:

!MaGeD 27-03-2014 05:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MịηaTσ (المشاركة 5032034)
الله الله :icecream::icecream:

شكرا شكرا :wavetowel2:
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ! - WarCrew - ! (المشاركة 5032042)
انت من كوكب
الارض ؟
:woot_jump:

ايوة يا عم من كوكب الارض وعايش في مصر :D

MiLeN 27-03-2014 05:04 PM

جميل جداً :31:


الساعة الآن 08:57 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.