الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   بـعـيـدآ عـن سـيـلـك رود (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=73)
-   -   فتاه الرسائل (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=41732)

pegasus5457 19-08-2008 05:25 PM

فتاه الرسائل
 
فتاة
الرسائل











فتاة في الثامنه من عمرها ....



ولكنها تختلف عن باقي الفتيات في نفس عمرها ....



قصه ترويها ام هذه الفتاه .. اذ أنها رأتها في أحدي
المرات في حجرتها تضع بعض الجوابات في صندوق صغير..



فستغربت الأم .. لماذا تفعل ابنتها هذا ؟؟؟ ولمن
هذه الجوابات ؟؟؟



فأسرعت الأم بسؤالها عن ذلك ..



فردت الفتاة الصغيره اجابه سريعه ..



قالت : أنا ببعت
رسايل لربنا .....



فضحكت الأم (وذلك لسوء ظنها
في ابنتها) ثم سألتها من قال لك هذآ ؟؟



فقالت البنت : أنا شفت
صاحبتي اللي في المدرسه بتعمل كده وقولتلها أنت بتعملي أيه قالتي أنا ببعت رسايل
لربنا زى ما قولتلك وقولتلها ازاي فعلمتني كده ...



ففرحت الأم وقالت لأبنتها أريني ماذا ترسلين ؟؟



فرفضت البنت ذلك وقالت : يا ماما دي
أسرار بيني وبين ربنا



فاحترمت الأم رغبه ابنتها في هذه اللحظه ولكنها بعد
ذهاب ابنتها الي المدرسه اتجهت الي الصندوق الصغيرالذي به الرسائل فلم تجد سوي
3رسائل كالتالي ... الأولي (يارب *** الجيران يموت عشان بيفضل يهوهوكتير وأحنا
نيمين وأنا ما بعرفش أنام بليل)



الثانيه(يارب الورد اللي
في الجنينه يكتر عشان كل يوم أأطف ورده وأنا رايحه المدرسه ومايخلصشي)



الثالثه(يارب القطه
بتعتي تخلف قطط كتير عشان ألعب معاهم)



فضحكت الأم بعد قراءة هذه الرسائل (كما يفعل الكل
الآن) ولم تبالي لها



أعتبرتها أماني بنت صغيره السن ...



ولكن بعد فتره حدث كل ما تمنته الفتاة ...



مات *** الجيران ، كثر ورد الجنينه ، وولدت قطتها
الصغيره ...



أعتبرت الأم ما حدث كله مجرد صدفه ...



وفي ذات صباح ذهبت الفتاة الصغيره الي أبيها تطمئن
عليه



تقول له : امتي يابابا
هتوديني المدرسه ؟؟



فنظر اليها الأب وعينه قد امتلأت بالدموع ولكنه لا
يقدر علي البكاء أمام ابنته الصغيره ولكن الأم لاحظت ذلك بسرعه وردت عليها ان شاء
الله ياحببتي (ذلك لأن الأب كان يعاني من مرض شلل ... لقد كان دائم الجلوس علي
الكرسي المتحرك)



فشعرت الفتاة الصغيره أنها أحرجت أبيها فأسرعت الي
حجرتها ثم عادت بسرعه ... فسألتها الأم لماذا عدت الي حجرتك بسرعه ؟؟



فقالت : كنت ببعت
رساله لربنا بس متحوليش تدوري عليها عشان مش هتلقيها..



وذهبت الفتاة الصغيره الي المدرسه .. وكان في هذا
اليوم المدرّسه بتعتها كانت غايبه عشان مريضه وكانت هي تحبها كثيرآ فقررت أن تذهب
اليها بعد المدرسه فمنزلها قريب جدآ من المدرسه لكي تطمئئن عليها ...



وبالفعل بعد انتهاء اليوم الدراسي ذهبت الي منزل
المدرّسه وكانت المدرّسه تسكن في احدي الأدوار العلويه وبالصدفه كانت الفتاة
الصغيره تنظر الي الشارع من البلكونه فاختل توازنها فسقطت فماتت فأسرعت المدرّسه
بابلاغ الأم وبالفعل تم دفن الفتاة الصغيره ...



وبعد فتره كانت الأم في حجره الفتاة الصغيره تقوم
بالتنظيف .. وبالصدفه اصطدمت يدها باحدي البراويز علي الحائط فوق سرير الفتاة
الصغيره (وكانت به صوره
الفتاة الصغيره) فوقع علي الأرض فكسر ..



فأمسكت به الأم وأخرجت الصوره من داخله ...



فظهرت الرساله الأخيره التي أرسلتها الفتاة الصغيره
لربها في يوم موتها قبل أن تغادر منزلها لآخر مره وهي لا تدري ذلك ...



ماذا كانت تتضمن هذه الرساله ؟؟؟



ففتحتها الأم فوجدت التالي :



يارب أموت وبابا يعيش عشان أنا زعلته ..



فبكت الأم ...



هذه القصه حقيقيه روتها الأم ..



وقد قرأتها وأردت أن أجعلكم تسمعونها مني ...

egysaad 19-08-2008 06:05 PM

مشكور فعلا قصه مؤثره وانا مصدقها

لان الاطفال احباب الله

لكن اخر حته دي....مش عارف

ahmedienoo 19-08-2008 06:52 PM

سبحان الله
كل شئ جايز

! FiRe ! 19-08-2008 08:23 PM

هههههه
حلوة
اصل ربنا مستنى الجواب بتاعها عشان يموتها
ومستنى اوامر السيادة عشان تعالج الناس
وتموت ال***
وتكتر الزرع
وقطتها تخلف
(تعالى الله عما يصفون)
دى شكلها اسرئيليات
يوهمك بأن الدعاء مستجاب والحياة حلوة
وتانى يوم تموت
هههههههه
نفكر فى الكلام قبل ما نصدقه

egysaad 19-08-2008 08:46 PM

اه انا خلاص مش مصدقها ممكن فعلا اسرائيليات ازاي مجتش على بالي

Death_Flower 19-08-2008 09:06 PM

شئ غريب فعلا


الساعة الآن 11:03 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.