الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   مـنـاقـشـات عـامـة حـول سيلك رود أون لايـن (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   dagger warlock (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=380056)

عمر33 23-08-2011 01:02 AM

dagger warlock

يا رجاله انا ان شاء الله خلصت الاكونت الفارم 4 مليون سكل وهاعمل dagger warlock فايريت تقولول نصائح للبيلد دا وازاي احترف في البي في بي وكمان طريقه البي في بي والموضوع مفتوح للنقاض وربنا يخللنا احمد الشحااات بطل مصر

k a r e e m 23-08-2011 02:01 AM

خسارة تضيع 4 مليون سكيل بوينت فى بيلد زى دا
دا مش كويس فى السولو , لانه معهوش حماية من الكليرك ولا سرعه ونويز من البارد
ومش كويس فى البى فى بى الجماعى لانه بيركز مع واحد بس يديله stun و sleep وال debuff بتوعه وبعدين يضربة, لو على مجموعه او مثلا فى الفورتريس لو لعب داجر ووارلوك مش هيلحق يعمل حاجه
منصحكش بعد كل الفرم دا تعمل البيلد دا, انا مجربو وكان تمام اوى فى البى فى بى واحد ضد واحد, غيرك كدا ملهوش لازمة ,. ويمكن فى البارتى ممكن يعمل debuff بس مش زى ال int warlock .
والاختيار ليك فى النهاية

عمر33 23-08-2011 03:21 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة k a r e e m (المشاركة 3776726)
خسارة تضيع 4 مليون سكيل بوينت فى بيلد زى دا
دا مش كويس فى السولو , لانه معهوش حماية من الكليرك ولا سرعه ونويز من البارد
ومش كويس فى البى فى بى الجماعى لانه بيركز مع واحد بس يديله stun و sleep وال debuff بتوعه وبعدين يضربة, لو على مجموعه او مثلا فى الفورتريس لو لعب داجر ووارلوك مش هيلحق يعمل حاجه
منصحكش بعد كل الفرم دا تعمل البيلد دا, انا مجربو وكان تمام اوى فى البى فى بى واحد ضد واحد, غيرك كدا ملهوش لازمة ,. ويمكن فى البارتى ممكن يعمل debuff بس مش زى ال int warlock .
والاختيار ليك فى النهاية

طب تنصحني اعمل اي غير المحارب ؟

RevengeDay 23-08-2011 03:32 AM

Rogue/Cleric

عمر33 23-08-2011 03:38 AM

يا رجاله حرام عليكم خيبتم ظني دنا كنت فاكر انو جباااار طب مفيش لي اي ممميزات ؟
:mf_bookread::mf_bookread:

khalel_elpop 23-08-2011 10:32 AM

بوص مش انت في سرفر نبتون يا عم انا معاك في السرفر انا بيلد warlock/dagger و اسم الكراكتر fast_CRAING اظن انت عارفوة انا بس عاوز ارود علي الاخ الي بيقول ان البيلد بيركز في واحد بس لا طبعا انا ممكن اقتل 3 في واقت واحدة عشان stun sleep بيوصولو لحد 3 و ممكن اكتر مش عارف بس لحد م انا فارم كدة 3 بس غير ان debuff برضو ممكن يبقي 2 قي واقت واحد او 3 بارضة انا هقولك اية الي مش هيعجبك في البلد دة لو هاتروح بارتي مافيش حد هيبقل بيك الا لو عندك صحاب بقي
بس والله يا عم البيلد دة جاااااااااااااااااااااامد واسال مجرب و كمان سرفر نبتون كلها بيفرم البيلد دة دلوقتي :D

عمر33 23-08-2011 02:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khalel_elpop (المشاركة 3777976)
بوص مش انت في سرفر نبتون يا عم انا معاك في السرفر انا بيلد warlock/dagger و اسم الكراكتر fast_CRAING اظن انت عارفوة انا بس عاوز ارود علي الاخ الي بيقول ان البيلد بيركز في واحد بس لا طبعا انا ممكن اقتل 3 في واقت واحدة عشان stun sleep بيوصولو لحد 3 و ممكن اكتر مش عارف بس لحد م انا فارم كدة 3 بس غير ان debuff برضو ممكن يبقي 2 قي واقت واحد او 3 بارضة انا هقولك اية الي مش هيعجبك في البلد دة لو هاتروح بارتي مافيش حد هيبقل بيك الا لو عندك صحاب بقي
بس والله يا عم البيلد دة جاااااااااااااااااااااامد واسال مجرب و كمان سرفر نبتون كلها بيفرم البيلد دة دلوقتي :D

باشا فعلا كلامك صح وانا قابلتك في الجييم اللله ينور علييك شغل عالي دا معلق السرفر كل وxD

maistro88852 24-08-2011 07:25 AM

والله البيلد جبار
انا شوفت واحد لفل 74
وكان في الارينا ctf
والله نزل في الفريق الثاني ضرب وكان معاهم كلهم لفل 74+ وكمان معاهم ويرور
بس معاه سكيلات ما بعرف ايش الاسماء بتاخذ من الاج بي بتاعه كمان معاك لعنات بتضرب فيه 12 ثانيه يعني كول 12 ثانيه
وانت معاك سكيلات ما تخلي الطرف الثاني يتحرك
والله بيلد جامد ونصيحه اعمله
وانا افكر افرم واحد بس معندي وقت علشان افرم

Modiee 27-09-2011 08:07 AM

ياعني ال dagger/warlock افضل ولا ال warrior/warlock

mohamed_200 27-09-2011 08:52 AM

هئولك الخلاصة ..

Rogue/Warlock من اجمد ال Build فيه اللعبة

مميزاته :: انك ممكن تموت اي حد بيه جميع البيلدات لاكن انت محتاج Set تكون جامدة Defence جبار علشان تتغلب

عليه + انك محتاج احتراف فيه يعني امتي مثلا تعمل Debuff امتي تمسك ال Dagger و Prick امتي تعمل

Switch Weapon تغير السلاح يعني ..وبالنسبة لموضوع 3vs1 داه انت بتلعب pvp 1vs1

هتتاج ليه انك تتغلب علي 3 ....هو احلي شئ فيه ال pvp وطبعا ال FW بيكون محتاج انك تضرب بسرعة

بس لو قلتلي انك هتكون Bard هتكون فيه ال FW زيها زي ال Warlock بس

فيه شئ انك تكسب 100% ...

وداه Video اتفرج عليه واحكم

http://www.youtube.com/watch?v=0z9HI9lneFg

فيه واحد عندنا فيه السيرفر Rogue/warlock داه مش بيموت خالص من اي حد فيه pvp ...

طيب انت هتقولي ان ال Rogue/warlock ...مفهوش Healing زي ال Cleric

انت لو محترف فيه مش هتجتاج وطبعا متنساش انك هتستخدم Hp Grains + Vigor..

........................ عيوب ال Rogue/warlock

عيوبه انك صعب انك تخش Party ....لو عاوز تخش Party لازم تكون +101

فيه بارتي 107 بيحتاجوا Warlock علشان بتكون Party 24/7 وطبعا انت عارف Mobs 107 جامدة اد ايه

2- انك لو لفلت بنفسك Bot يعني من السهل انك تموت لانك اكيد هتمسك ال Xbow وتضرب فاتكون صعبة بالنسبة ليك

هي دي عيوبه الي انا شايفها من الاخر

هو حلو فيه ال Pvp ...FW

صعب فيه plvl '

وداه Video ايام ال Cape 100

http://www.youtube.com/watch?v=O1p0j...eature=related

وطبعا ال Rogue/warlock افضل من ال Rogue/cleric + Rogue/bard وداه مش كلامي انا لواحدي داه كلام ناس

محترفة فيه اللعبة

واي طلب انا فيه الخدمة

silenthilll 28-09-2011 11:59 PM

Rogue/Warlock رهيب يابنى انزل بس سيرفر جريس واسأل على tehono

mimo666 29-09-2011 01:42 AM

الكلام ده كلو جميل بس لو البيلد ده بيلاعب كراكتر صينى لاكن مع الاوربى معتقدش انو ممكن يعمل حاجه علشان انتو ناسييين الهولى سبيل وانها بتشيل اى لعنات من الوورلوك يعنى موش حيقدر يستعمل اللعنات معاه
عموما البيلد ده ممتاز بس لو الهولى سبيل نزلت ل 50%

DragonKing 29-09-2011 11:40 PM

انه بفضل Warrior\warlock انه اسف اني دخلت وتناقشة في حاقة برع الموضوع لاكن ده البيلد راح يكون افضل
الانو رايح يكون معاك دفاع جبار وهجوم عالي

MagnemiTe 01-10-2011 02:25 PM

Warrior Rouge FTW
:rm_daisy:

keto456 31-10-2011 06:23 PM

tehono hoa deh zae tehono fe Greece
ale hoa asmo azez dah wad ebn kalb fe build dah

الساعة الآن 12:48 PM.