الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   اخـبـار الـتـقـنـيـة و الـتـكـنـولـوجـيـا (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=154)
-   -   كشف ملفآت التجسس دآخل الجهآز بأقوى الطرق بالصور (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=72065)

NeT^DeV!L 31-01-2009 02:10 AM

كشف ملفآت التجسس دآخل الجهآز بأقوى الطرق بالصور
 
بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة .

حبيت اقدم شرح لكيفة كشف ملفات التجسس بالجهاز عند تشغيل برنامج غير موثوق مثلا ..

اولآ :: البرآمج المستخدمـــة ::

procexp

حملة من [هنا]

الفحص من [هنا]

#######################

IP kIller

حملة من [هنا]

الفحص من [هنا]

#######################

Port_Killer1v1.0

حملة من [هنا]

الفحص من [هنا]

.:: بسورد جميع الملفات المضغوطة هوة nEt^DeV!L ::.

#######################

:: نبــدأ الشرح بدآيــه على Procesxp ::

اول شــي آفتـح البرنآمج
شوف آي ملــف مشكوك فيـه يعني مفتوح وانتآ مش فآتـحه بس مايكون للنظآم
بقول مثآل مثلآ لقيـ Explore.exe شغآل وانتآ فآتحـ فايرفوكــس تعمل التآلــي
شوف التطبيقـ على ملـف مشكوك فيــه :

http://up1.m5zn.com/photo/2009/1/29/...l327k5.jpg/jpg

http://up1.m5zn.com/photo/2009/1/29/...tdyuv2.jpg/jpg

http://up1.m5zn.com/photo/2009/1/29/...tmw5yb.jpg/jpg

عآد بعدهآ تحذف المــلف من المسآر تبعـه وتسوي رستآرت وان شاء الله تمآم

لكـن أنآ حآب اشرح برآمج ثآنيـه لان البروسيس برنآمج عقيمـ

تستطيـع تخطيـه بكل سهولـه لكن قليل مايفكرون فيـه لذلك ينفع

المهم

:: شرح IP-killr ::

http://up1.m5zn.com/photo/2009/1/29/...d67v98.jpg/jpg

http://up1.m5zn.com/photo/2009/1/29/...5vwi37.jpg/jpg


شــرح PorT-killer ::

برنآمج من برمجـة عربيـه والحمدلــله

وبسيطـ جدآ وقوي جدآ

http://up1.m5zn.com/photo/2009/1/29/...x36b3p.png/png

http://up1.m5zn.com/photo/2009/1/29/...2lctyh.png/png


الاهم بورت الاتصآل

اذا كآن بيــن

81

3460

3660

6346

2000

197

على طــول آعمـل قتل العملية وخلص الحوار .

انتهى الشرح بحمد الله .. ان اصبت فمن الله وان اخطئت فمنى او من الشيطان .

جميع الحقوق محفوظة لى ولا اسمح بالنقل بدون ذكر الحقوق .

اهداء الى : mr moon

بأنتظار استفسارتكم وردوكم وبأذن الله اذا وجدت تفاعل هنزل مواضيع كتير بخصوص الحماية الاحترافية .

nEt^DeV!L

mr moon 31-01-2009 07:24 AM

شرح ممتاز تسلم ايدك يا مان .

mando2030 31-01-2009 09:26 AM

شرح ممتاز مشكووور

NeT^DeV!L 01-02-2009 10:01 PM

فل عليك يا حوبى نورت الموضوع

trublet 01-02-2009 10:41 PM

شكرا وانشاء الله سوف يتم التجربة

NeT^DeV!L 02-02-2009 07:41 AM

الشكر لله وان شاء الله يكون عجبك الموضوع

NeT^DeV!L 13-02-2009 02:31 AM

نورت الموضوع يا حوبى

mostafaSAFI 13-02-2009 02:34 AM

انا محملتش البرنامج بس بصراحة اول مرة اشوف شرح جميل كدة

Arabian_Knight 13-02-2009 02:35 AM

مشكور يا مان بجد موضوع هايل

NeT^DeV!L 21-02-2009 06:58 PM

نورتم الموضوع يا شباب , والجميل هوة مروركم .

blackice_007 22-02-2009 01:39 PM

مشكور

LION_EGYPT 22-02-2009 01:59 PM

إيه ده أنا إزاى مختش بالي ومرديتش على الموضوع الروعة ده .. أنا فعلاً غلطان ..
إيه الحلاوه ديه ياباشا ...
جزاك الله خيراً على الافادة الروعة ديه ..
ودمت فى رعاية الله وأمنه ..
تقبل تحياتي

NeT^DeV!L 22-02-2009 04:27 PM

ياباشا نورت الموضوع والله ومشكور على الكلام الجميل دا .

EgyHero 22-02-2009 08:43 PM

موضوع رائع وجديد
مشكور علي تميزك

Oka 22-02-2009 09:29 PM

شكرا يا بوب

وتسلم ايدك

it is me 22-02-2009 10:48 PM

مشكور

NeT^DeV!L 23-02-2009 11:53 AM

مشكورين على المرور ويارب الموضوع يكون عجبكم .

البــــرنــــس 24-02-2009 02:54 AM

مشكور

NuKeR_HeRo 26-02-2009 02:53 PM

شكرا يا باشا على المواضيع الجميلة ده

NeT^DeV!L 27-02-2009 01:19 PM

العفو يا حبى ربنا يخليك .

البرنس نورت الموضوع ومشكور على التعليق .

troy_knight 07-07-2009 02:06 AM

pass is very hard

Ğ_Unit0 07-07-2009 04:18 AM

تسلم ايدك يا باشا ^^

MohamedFathey 07-07-2009 04:52 PM

تسلم أيدك

vido 13-07-2009 02:55 AM

شكرااااااااااااا

kemo12 14-07-2009 07:49 PM

مشكور




}{ يمنع كتابة الايميلات الشخصية للتواصل او خلافة فى هذا القسم }{

NeT^DeV!L 15-07-2009 04:25 AM

العفو يا رجالة :$

vido 16-07-2009 03:20 PM

مشكورررررررررر

Kli 23-07-2009 03:02 AM

الف شكر يا غالى

bekoman2 25-07-2009 01:37 AM

مشكور يا غالى

konta2 29-07-2009 10:57 AM

والله روعة مشكور جدا

theorcs6 29-07-2009 02:31 PM

مشكورررررر

Un_Wanted 30-07-2009 01:35 PM

شـــــــــــــــكرا

علي الموضوع الجميل او ي

تـــــــقبل مروري

FRONTY 31-07-2009 02:13 PM

thnx

speedo2010 11-08-2009 08:58 AM

مشكورررررررررررر

lover_boby 11-08-2009 03:43 PM

thx

Mr.V.I.P 12-08-2009 12:56 PM

شرح جيد وممتاز

THE_OFFICE 12-08-2009 06:41 PM

مشكوررررررررررررررررر

NeT^DeV!L 12-08-2009 06:52 PM

العفو يا شباب وياريت يكون الشرح عجبكم .

algzar2006 15-08-2009 10:39 PM

~♥~ بسـم الله الرحمـن الرحيــم ~♥~

~♥~ شكـر جزيل على المـــوضوع الــرائع و المميز .. ~♥~

~♥~ ونرى ابداعكـ وتميزكـ معنا في الـمـنـتـدى .. ~♥~

مشكوووووووووور
مشكوووووووووووووووور
مشكوووووووووووووووووووووور
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــ¤©§¤°حلوو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــ¤©§¤°حلوو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــــــــــ¤©§¤°حلوووو°¤§ ©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــــــــــــــــــــــ¤© §¤°حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــ ¤©§¤°حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ¤©§¤°حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــ¤©§¤°حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ¤©§¤°حلو ووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــــــــــ رائع جدا جدا جدا جدا ــــــــــــــــــــــ¤©§¤°حلو ووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــ يعطيك العافية والمزيد من الابداع ــــــــ¤©§¤°حلو ووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ¤©§¤°ح لو ووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ¤©§¤°حلو ووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ¤©§¤°حلو ووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــ¤©§¤°حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ¤©§¤°حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــ ¤©§¤°حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــــــــــــــــــــــ¤© §¤°حلوووو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــــــــــ¤©§¤°حلوووو°¤§ ©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ـــــــــــــ¤©§¤°حلوو°¤§©
©§¤°يسلموو°¤§©¤ــ¤©§¤°حلوو°¤§©
مشكوووووووووووووووووووووور
مشكوووووووووووووووور
مشكوووووووووور


~♥~ لك منــ أجمل تحية ــي ~♥~

zeezoo_2008 16-08-2009 11:49 AM

شكرا* جدااااا d:


الساعة الآن 05:39 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions, Inc.