الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   Elite & Eroad (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=214)
-   -   حل مشكلة Elite نهائى (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=459690)

BoGo 26-10-2012 02:03 AM

حل مشكلة Elite نهائى
 
http://www6.0zz0.com/2012/10/25/22/254993210.gif

النهاردة جايب ازاى تحل مشكلة Elite بالصور

http://www6.0zz0.com/2012/10/25/22/709519240.gif

فى الأيام الأخيرة حصل مشكلة فى Elite Sro و ده حلها

http://www6.0zz0.com/2012/10/25/22/709519240.gif

1

http://www6.0zz0.com/2012/10/25/22/777374940.gif

هتفتح C:/ Windos

2

http://www6.0zz0.com/2012/10/25/22/488325453.gif

هتختار System 32

3

http://www6.0zz0.com/2012/10/25/22/684939309.gif

هتختار Drivers

4

http://www6.0zz0.com/2012/10/25/22/917327687.gif

هتختار Etc

5

http://www6.0zz0.com/2012/10/25/22/420263473.gif

هتختار Hosts

http://www6.0zz0.com/2012/10/25/22/274411875.gif

هتعملها open with وهتختار Notepad

6

http://www6.0zz0.com/2012/10/25/23/481538315.gif

هتتطلع كدة بالظبط

7

http://www6.0zz0.com/2012/10/25/23/587676118.gif

هتكتب
كود:

199.83.49.115 login.sro.vn
بعد كدة افتح الجيم عادى

تم
:trumpet:

BurnWithFire 26-10-2012 02:25 AM

الله ينور يا عم هوا دا الموضوع الي يتثبت يومين تلاته لحد ما الناس كلها تشوفه وربنا برنس

BurnWithFire 26-10-2012 02:33 AM

مش فتحت وعملت الخطوات وبالظبط بس ظهرلي فولدر كتابه جمب الملفات الي عندك دي باسم Holt برضو في التعديل الي انا اعمله ممكن متابعه لحد ما تتحل من فضلك

BurnWithFire 26-10-2012 02:36 AM

اتحلت جربت اني اعمل الخطوات مرا تاني واتحلت شكررررررررررا يا برنس

BurnWithFire 26-10-2012 03:03 AM

ويريت زي ما حليت المشكله دي يريت بجد بنفس الاسلوب تشرحلنا ازاي نشغل Esro Autoselect And Autograb Range Changer انا بشغله بيديني كراش مش عارف ليه معا العلم اني نسخه 7 ودا ليه علاقه بالموضوع ولا لا

BoGo 26-10-2012 09:44 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة burnwithfire (المشاركة 4393435)
اتحلت جربت اني اعمل الخطوات مرا تاني واتحلت شكررررررررررا يا برنس

الحمد لله

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة burnwithfire (المشاركة 4393472)
ويريت زي ما حليت المشكله دي يريت بجد بنفس الاسلوب تشرحلنا ازاي نشغل esro autoselect and autograb range changer انا بشغله بيديني كراش مش عارف ليه معا العلم اني نسخه 7 ودا ليه علاقه بالموضوع ولا لا

انشاء الله

Evan3scence 26-10-2012 09:55 AM

Evan3scence
 
شكرا
وجارى ابلاغ الناس فى اللعبة

TheWolfMan 26-10-2012 02:54 PM

هو ده الكلام


شكرا

☜ ĂиTaKą ☞ 27-10-2012 08:06 AM


تمام يا حوده

يثبت لفتره عشان الناس تستفاد

:play_ball:

ebrahimessa 27-10-2012 12:41 PM

انا عملت كده وبرضو نفس المشكلة !!!

BoGo 28-10-2012 11:25 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ebrahimessa (المشاركة 4395317)
انا عملت كده وبرضو نفس المشكلة !!!

حمل الميديا الجديدة

tolba2006 29-10-2012 10:49 AM

السلام عليكم

طب انا حملت الميديا الجديده من الموقع الرسمى ودخلت الاي بي ده و برده بيقولى السيرفر تشيك !!

اى حل للحكايه دي ؟

شكرا

BoGo 29-10-2012 10:57 AM

ورينى صورة للبيظهر لو سمحت

tolba2006 29-10-2012 12:34 PM

ده لينك الميديا اللى نزلتها

http://www.mediafire.com/?t3wn3ucuqykybax


ودي صورة ملف الhosts




وديه الرساله





شكرا ليك

BoGo 29-10-2012 01:02 PM

اكتب هنا



http://www11.0zz0.com/2012/10/29/10/704549844.jpg


كود:

client host

tolba2006 29-10-2012 05:59 PM

عملتها ولسه برده نفس المشكله !

☜ ĂиTaKą ☞ 30-10-2012 10:32 AM

بيجيلك ايه ولا بيظهرلك ايه

امشي مع الخطوات واحده واحده كده تانى وجرب

tolba2006 30-10-2012 12:35 PM

والله يا جماعه انا اصلا الكلينت عندى من زمان وعلى فكره الميديا القديمه بتعمل كونكشن عادى بس طبعا مبتدخلش عالسيرفرات ..

انا نزلت الميديا الجديده وزودت الاى بي فى ملف الهوست وكله تمام بس برضه لسه بيقولى ان السيرفر تشيك !

الرساله اللى بتظهرلى اهى




هو الكلينت بتاع اللعبه اتغير ولا حاجه عن زمان؟؟

BoGo 30-10-2012 01:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tolba2006 (المشاركة 4399678)
والله يا جماعه انا اصلا الكلينت عندى من زمان وعلى فكره الميديا القديمه بتعمل كونكشن عادى بس طبعا مبتدخلش عالسيرفرات ..

انا نزلت الميديا الجديده وزودت الاى بي فى ملف الهوست وكله تمام بس برضه لسه بيقولى ان السيرفر تشيك !

الرساله اللى بتظهرلى اهى




هو الكلينت بتاع اللعبه اتغير ولا حاجه عن زمان؟؟

يا باشا حمل العمة كاملة من جديد و شوف

tolba2006 31-10-2012 12:34 PM

كده تمام بارك الله فيك .. اشتغلت اخيرا :-)

mido_tofe 31-10-2012 09:08 PM

بيجيب ليا العنوان error
وتحت
pack file open faile
بضغط اوك اللعبة مش تشتغل

BoGo 31-10-2012 09:20 PM

كلة
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido_tofe (المشاركة 4402087)
بيجيب ليا العنوان error
وتحت
pack file open faile
بضغط اوك اللعبة مش تشتغل

ممكن صورة للمشكلة؟

mido_tofe 01-11-2012 12:37 AM

اول اما اشغل اللعبة تطلع كده
http://im27.gulfup.com/luTH1.jpg

اما اضغط على اوك
يظهر كده
http://im27.gulfup.com/wxou2.jpg

واما اضغط اوك مش بيظهر حاجة تانى ومهما اطفي ولا اى حاجة مش بيظهر حاجة وانا طافي اى برنامج حماية

mido_tofe 01-11-2012 12:41 AM

للعلم انا محمل اللعبة كاملة على بعضها وحطيت الميديا الجديدة زى ما قولتو وغيرت فى ملف c اللى هو اضافة ip معين

BoGo 01-11-2012 10:52 AM

اتأكد عندك ملف اسمو Data ولا لأ

mido_tofe 01-11-2012 03:26 PM

عندك حق الملف العيب فيه فعلا ومش عاوز يتفك طب ممكن الملف ده لوحده ولا لازم احمل من جديد ؟

☜ ĂиTaKą ☞ 18-11-2012 08:10 AM

شكـ ـ ـرا ليكـ يا حوده

كده الكل عرف

:)

Black Shield 18-11-2012 08:12 AM

تسلم يا برنس

hassann_n2010 11-12-2012 04:58 PM

يا جماعه انا نزلت اللعبه وفكيت الضغط و عملت الاى بى فى السى كمان وعملت كل حاجه وما اشتغلتش
_______________________
نزلتها كمان مره ما اشتغلتش ونفس المشكله . ايه الحل يا جماعه لو سمحتوا .
:111 (9)::111 (9)::111 (9)::111 (9)::111 (9)::111 (9)::111 (9)::111 (9):

----------------------------------
ودى الصورة ال بتجى معايا .. انا نزلت الميديا وعلمت كل الحاجات ال انت قولت عليها فى كل الموضوعات
وانا مشغل ويندوز 7[IMG]http://www11.0zz0.com/2012/12/11/13/565634507.jpg[/IMG]

3PeD 11-12-2012 05:56 PM

يعني يا جدعان السيرفر check 3 عادي و لا لازم نعمل الكلام ده عشان اللعبه تشتغل

3PeD 11-12-2012 05:56 PM

يعني يا جدعان السيرفر check عادي و لا لازم نعمل الكلام ده عشان اللعبه تشتغل

3PeD 11-12-2012 06:24 PM

عملتها و بردو مفيش فايده

GarConTriste 11-12-2012 06:30 PM

لا الموضوع دة من زمان اكيد ملوش دعوة هو الى gm معوك

maroo_alex 11-12-2012 06:34 PM

انا ويندوز 7 و لما بكتب فى الهوست الاي بي مش بيعمل سيف للملف و مش عارف اعلم ايه ؟؟؟ :sadangel:
وياريت حد يقلي ال ver الي شغال ايه هوه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

glindren 12-12-2012 11:26 PM

يعني بعد م هعمل الخطوات ديه المفروض اللعبه تشتغل؟

glindren 12-12-2012 11:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة burnwithfire (المشاركة 4393435)
اتحلت جربت اني اعمل الخطوات مرا تاني واتحلت شكررررررررررا يا برنس

يعني هي اللعبه دلوقتي شغاله عندك؟

maroo_alex 13-12-2012 05:50 PM

ياجدعان حد يرد عليا ال ver الي شغال دولقتي فى اللعبه انزلو منين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟:mf_fart::mf_fart:

pixel600 14-12-2012 01:13 AM

يا جدعاااااااان اللعبة مش شغالة عند اى حد والله مقفولة مقفولة مقفولة لسه بتتصلح:wallbash:

glindren 14-12-2012 11:00 PM

ana 3mlt nfs el5twat bs brdo by2oly update lma bft7 elgame!!!!


الساعة الآن 04:08 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions, Inc.