قديم 10-01-2014, 11:55 PM   #30

leprine
عضو مجتهد

• الانـتـسـاب » Mar 2009
• رقـم العـضـويـة » 57681
• المشـــاركـات » 129
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 31
leprine صـاعـد

leprine غير متواجد حالياً

68  

فى حاجتين عاوز اقولهم ...... سواء العالميه أو الخاصه .... لاااااااازم تدفع .... لأن أصلا الأتنين عاملين اللعبه و صارفين عليها و زيها زى أى مشروع إستثمارى لازم يجيب ربح و إلا يبقى مشروع فاشل و أعتقد إن سر بقاء السيرفرات الخاصه حتى الأن هو إنه بيجيب عائد كويس كل شهر يقدر يغطى مصاريفه و عشان يخلى العائد ده يكون مربح لازم يدفعك إنك تدفع يعنى يديك شويه حاجات ببلاش و يخلى الباقى بفلوس

الحاجه التانيه اللى عاوز أقولها هو الإستقرار

السيرفر الخاص مالوش أمان يعنى ممكن فى كلمه و نص تلاقى السيرفر قفل و كل الناس اللى كانت بتشحن راحت عليها كل حاجه عملتها
حتى لو مكنتش بتشحن و مقضيها إكتفاء ذاتى فكل تعبك عشان تعمل ال Set الكويسه هيروح فى ثانيه

فى ميزه للسيرفرات الخاصه انك ممكن تجرب عليها ال Builds المختلفه فى لفل 120 و تشوف نفسك هتعرف تتعايش مع انهى واحد و بعد كده تدخل تعمل البيلد ده و انت متطمن على العالميه

بس العالميه فقدت عنصر المفاجئه لو ناويه تعمل اى تحديثات جديده لأن أغلب السيرفرات الخاصه الآن فيها سكلز لفل 130 و فيها مدينه بغداد بالكهف بتاعها أنا نفسى مش عارف جوى ماكس هتتعامل مع الموضوع ده إزاى و ممكن يكون ده بمثابه دعايا ليها عشان تخلى الناس كلها تجرى عليها أول ما التحديثات دى تتفتح فيها

خلاصه الكلام العالميه هى الأساس و هى الأضمن ( بخلاف موضوع الهاك ده )