الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   بـعـيـدآ عـن سـيـلـك رود (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=73)
-   -   اهـم الاحـداث / بـورسـعـيـد (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=413086)

SmartMad 03-02-2012 01:45 AM

اهـم الاحـداث / بـورسـعـيـد

.•`•. ــصـبـاح التــمـيز والابداعـــــ ـو مســـــاء الروعــه وـالذوقــ.•`•.

اعضــــــاء منتدى سيلك رود 4 عرب الغــــــــالين

نـظـرا لتـعـدد المـواضـيـع عـمـا حـدث فـى بـورسـعـيـد وان القسم ليس للاخبار فقط او السياسه !!

قررنا انشاء هذا الموضوع ليكون بمثابه ارشيف عما حدث فى بورسعيد حفاظا على شكل القسم

ان شاء الله اى موضوع يخص الاحداث الجاريه هيتم دمجه مع هذا الموضوع

ارق التحيات

مشرفين القسم

hill_dorgon 03-02-2012 03:10 AM

خلاص كفايه كدا
خلوا الناس تعبر شويه ..خلونا نطلع الى فى قلبنا
خلو القسم يتملى مواضيع على اخره علشان احس ان لسه فى ناس بتحس !
انا لما ببص فى الصفحه وبلاقى موضوع تافه بيكلم على حاجه تافه تانيه بتنرفز !!!

SmartMad 03-02-2012 03:11 AM

ايوه حضرتك بس القسم مش للسياسه بس :)
ومش معقول القسم هيتملى مواضيع عن نفس الفكره ^^

hill_dorgon 03-02-2012 03:17 AM

لو نفسك تعمل مواضيع تانيه اتفضل اعمل محدش منعك ومظنش ان حد هيدخل يرد ولا هيفتح الموضوع اصلا
بس متمنعناش بقا احنا
ولما الموضوع يخلص امسح كل الموضوع علشان الردود متتحسبش

SmartMad 03-02-2012 03:19 AM

انا مش بمنع حضرتك او اى حد
انا ممنعتش المواضيع بس لما ينزل اى موضوع هينزل هنا
اظن لو حضرتك عايز تعبر مش هتفرق هتعبر فين
الكل شايف وتقدر تقول اللى فى قلبك :)

Dead heart 03-02-2012 03:39 AM

هام جدا بخصوص احداث المصري والاهلي .. ارجو عدم الحذف للاهميه

بســم الله الرحمــن الرحيـــم

اولا ان للـــه وان اليــه راجعـــون

ثــانيــا ف ناس كتير ف المنتـــدي عارفــه ان انا من بورسعيـــد

الاحـــداث الي حصلــت امبــارح مترضنيــش ولا ترضــي اي انســان ف المنتــــدي انا وكل صحــابي هنا واقســم بالله زعلانيــن جدا جدا ع الي حصـــل ...

ثالثــا .. اسف لمشــرفي القســم لعمل موضوع وعدم المشــاركه ف الموضوع المثبــت لاهميتــه ..

.. ف حــاجه مهمــه جدا اتحكتلــي امبــارح وانا مصدقهــا ولزم الكــل يصدقهـــا ..

امبــارح انا كنت ف شغــل تصـــوير جالــي ... جالي اتصــال من صديق لي كان بيتصــل بيه علشــان يقولي ع الاخبـــار الي حصــلت .. وحكالي ع حاجه هو شفهــا بعنيــه قبل الماتـــش

ف شارع ف بورسعيــد اسمه شارع اســوان هو بيتــه هنــاك بيقـــولي وهو نازل رايح الماتــش شاف واحد ومعايه شويه عيـــال يتراوح سنهـــم ما بيــن 15/18 سنه كانــو لبسين فنانلات لونهــا اخضــر .. وهو كان بيديهــم فلــوس ... واقسم بالله واقســم بالله وحيات ابني الكلام دا حصــل

بالله عليكــم واحد مجمع شويه عيال وبيديهم بفلـــوس ليــه .. دا من الجناب البورسعيدي ..

نيجي ع الجانب الاهلــي .. الاهلي كان عامل لافته مكتــوب عليها " بلد البــاله مجبتــش رجـــاله " معــاكـ دا مش مبــرر ع الي حصــل ..

بس نحسبهــا بالعقــل كدا .. الشخــص او الاشخــاص الي عملــو الافتــه دي وهما عــارفين انهم مش بيلعبــو ف بلــدهم وهيعلبــو ع ارض مش ارضهـــم .. هتقـولي دول التراس هقلــكـ مش ممكــن الالتــراس ميعملــوش كدا لانهــم ناس محتــرمه وعندهــم روح رياضيــه ..

يا شبــاب يا رجــاله .. مين الي عمــل الافتــه ومين الي ادني للعيــال فلــوس .. مين الي حــرق استــاد القــاهره ؟؟؟؟.. مقصـــوده ايه بكـــدا .. ماس كتيــر بتقـــول ان كل دا سببــه فلول النظــام البائد..

هو البورسعيدي مكتـتوب جنسيتــه ف البطــاقه ايه .. مكتوب مصري والاهلاوي مصري والزمالكاوي مصر ومشجع اسمنت اسيوط مصري

كلنـــا مصـــريين .. دلوقت ف حالــه حــرب بين الاهلــويه والبــورسعيــديه

ع الكثيــر من المواقـتع وع الفيــس بوكـ حاليــا حاله حـــرب ..

المعـــديه

صلاة الجنازة في بورسعيد على روح احد قتلى المباراه.. الله يرحمهم

واقســـم بالله انا قبل ما اجي ع النت اول لما خلصــت شغلي روحت ع مستشفــي بـتورسعـيــد واتبــرعت بدمــي مش لحد غريــب دا اخــويا لو مش اخويا ف الاســـلام اخويا ف البلد دي الي وخدانا كلنا ف حضنهــا وف شويــه .......................... اعديــن يدبحـتو فيهـــا

اقســـم بالله انا بكتب الموضوع وانا بعيــــط

ملحوظه : انا مش بشجع اي فريق ولا بحب الكوره كلها انا بني ادم مصري عادي

SmartMad 03-02-2012 03:45 AM

معلش عشان شكل القسم
تم الدمج

!! Prince World !! 03-02-2012 04:02 AM

علي فكرة موضوع الدمج دة مش هينفع :(

بس انا هرد علي كلام الأخ Dead

بص هفهمك حاجة مع احترامي

حتت ان في ناس مأجرويين و دة أكيد و الشرطة ليها دخل كبير و معروف من المجلس العسكري و كلام مشيير لما قالك شعب في شعب

بس انا هرد علي حكاية اللافتة دي

اولا ماتحولش تفهمني ان مفيش ناس من بورسعيد مالهمش دخل انا ممكن اجيبلك كام واحد بالديل من ع الفيس ممكن يكون أكتر الناس بلطجية و أمن .. امممم ؟

أدمن بيدج المصري لو تعرفوا " أكتب ل امك الوصية "

و رجع قال ماكنتش قصدي

و في واحد تاني كان فرحان و هو بيقولك تم قتل .. و إصابة ...

مطلوبيين هما ال 2

و في بيدج تاني واحد شمتان في اللي حصل كل دة لية عشان اللافتة ؟؟

و انت نسيت اغنية لو جاي علي بورسعيد اللي اتمسحت النهاردة من ع اليوتيوب :(

يعني الأستفزار من بورسعيد الأول في بالتالي حكاية اللافتة دي شئ متوقع

و بعدين ما كل ماتش أهلي بيبقي في يعتبر لآفتة اشمعنا دي ؟

ღ♥:: Beckham::♥ღ 03-02-2012 04:06 AM

احب بس اوضح حاجة للأخ Dead heart الحريقة اللى فى القاهرة دى مكنتش تعصب ولا شغب ولا الكلام ده
الوايت نايتس هو اللى حرق لافتاته تضامنا مع النادى الاهلى بس مش اكتر

وكمان سياسة اى التراس ان اى محافظة بتيجى على للمحافظة التانية بتضرب ضرب اكنه فى ثورة زى مابيحصل كدة مع الامن المركزى والشعب
عندك مثلا ماتش الاتحاد والزمالك الجرين ماجيك ضرب الزمالك علقة من الاستاد لحد البحر
وده نفس اللى هايعمله الزمالك لما الاتحاد يلعب فى القاهرة...بس جديدة علينا اننا نسمع ان حد مات
وفى واحد كدة تخين مش فاكر اسمه ايه من رابطة بور سعيد كان قايل انهم هايولعوا فى الاتوبيس
وكان قايل انكم مش هاتوصلوا الاستاد ولو وصلتوا مش هاتطلعوا منه

Dead heart 03-02-2012 04:16 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Prince_World (المشاركة 4028760)

بس انا هرد علي كلام الأخ Dead

بص هفهمك حاجة مع احترامي

حتت ان في ناس مأجرويين و دة أكيد و الشرطة ليها دخل كبير و معروف من المجلس العسكري و كلام مشيير لما قالك شعب في شعب

اولا ماتحولش تفهمني ان مفيش ناس من بورسعيد مالهمش دخل انا ممكن اجيبلك كام واحد بالديل من ع الفيس ممكن يكون أكتر الناس بلطجية و أمن .. امممم ؟

و رجع قال ماكنتش قصدي

مطلوبيين هما ال 2

اولا شكرا ليك .. ثانيا حضرتك علقت ع كلام انت عاوزه ...

اها هعقلك ع كلامي بنفس الكلام الي قلته انا

اقتباس:

بالله عليكــم واحد مجمع شويه عيال وبيديهم بفلـــوس ليــه .. دا من الجناب البورسعيدي ..

نيجي ع الجانب الاهلــي .. الاهلي كان عامل لافته مكتــوب عليها " بلد البــاله مجبتــش رجـــاله " معــاكـ دا مش مبــرر ع الي حصــل ..

بس نحسبهــا بالعقــل كدا .. الشخــص او الاشخــاص الي عملــو الافتــه دي وهما عــارفين انهم مش بيلعبــو ف بلــدهم وهيعلبــو ع ارض مش ارضهـــم .. هتقـولي دول التراس هقلــكـ مش ممكــن الالتــراس ميعملــوش كدا لانهــم ناس محتــرمه وعندهــم روح رياضيــه ..

يا شبــاب يا رجــاله .. مين الي عمــل الافتــه ومين الي ادني للعيــال فلــوس .. مين الي حــرق استــاد القــاهره ؟؟؟؟.. مقصـــوده ايه بكـــدا .. ماس كتيــر بتقـــول ان كل دا سببــه فلول النظــام البائد..
وبخصوص الافته حضرتك ادخل ع اللينك دا

http://www.youtube.com/watch?v=akADrLlHLIc

لو عملت بحث ع اليوتيوب ع فيديو يخص اللافته دي يكون قديم عن التاريخ دا مش هتلاقي

وانا كلامي مش موجه اتهام للاهلويه ياريت حضرتك تقرا كلامي كويس

!! Prince World !! 03-02-2012 04:20 AM

علي فكرة يا Dead

الألتراس كان عامل لافتة فعلآ عشان تبقي عارف و عاملها لية

هتلاقي الآجابة فوق في ردي

MAXx__warrioR 03-02-2012 04:23 AM

dead heart
انا فهمتك اعتقد
جبلنا موقع مشاهد المتش اونلاين وقولنا فى الدقيقه الكام اليافته ظهرت واحنا هنصدقك
لكن فيديوا اهبل ممكن يكون معمول من 10 سنين و مرفوع امبارح دا يبقا لعب عيال
وانتا حرام عليك تستخدموا وتحطه فى كل رد لان الدليل عليه مش 100 % ان دا امبارح

Dead heart 03-02-2012 04:24 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ღ♥:: Beckham::♥ღ (المشاركة 4028764)
احب بس اوضح حاجة للأخ dead heart الحريقة اللى فى القاهرة دى مكنتش تعصب ولا شغب ولا الكلام ده
الوايت نايتس هو اللى حرق لافتاته تضامنا مع النادى الاهلى بس مش اكتر

وكمان سياسة اى التراس ان اى محافظة بتيجى على للمحافظة التانية بتضرب ضرب اكنه فى ثورة زى مابيحصل كدة مع الامن المركزى والشعب
عندك مثلا ماتش الاتحاد والزمالك الجرين ماجيك ضرب الزمالك علقة من الاستاد لحد البحر
وده نفس اللى هايعمله الزمالك لما الاتحاد يلعب فى القاهرة...بس جديدة علينا اننا نسمع ان حد مات
وفى واحد كدة تخين مش فاكر اسمه ايه من رابطة بور سعيد كان قايل انهم هايولعوا فى الاتوبيس
وكان قايل انكم مش هاتوصلوا الاستاد ولو وصلتوا مش هاتطلعوا منه

هرد عليك رد بسيط جدا

اولا انا ماليش ف الكوره ولا بحبها

ثانيا اي واحد مثير للشغب ف مصر او ف اي حته ف العالم لان دي سياسه شغب وتقدر تعمل بحث عليها ع النت ومستعد اجبلك السياسه دي بتكون متفقه ع ايه

اي واحد مثير للشغب بيعمل عملته وبيعد وسطها لمده لا تكثر ع ساعه ولا تقل ع 10 دقايق وبعد كدا بينسحب

الي عمل المشكله عملها ومشي ف وسط الاحداث دي انا خلصت شغلي ورحت ع المستشفات واقسم بالله

اقول لحضرتك حاجه انزل بورسعيد كدا واسئل اي واحد ع الي حصل وشوف رده ايه ... رده واحد بس انه زعلان ع الي حصل ومش متوقع الكلام دا

!! Prince World !! 03-02-2012 04:30 AM

و حاجة كمان تأكد كدة حلقة عمرو اديب في القاهرة اليوم بس انا مش عارف اجيب الفيديو

كان مستضيف 6 من الألتراس أهلاوي من الناس اللي هربوا و طبعآ كلهم مدشمليين

و أكدوا ان موضوع اللافتة حصل و قالوا ان الأمن مارضيش يفتح الباب عشان يجروا ولا أتدخل في اي حاجة

و جماهير بورسعيد نزلوا ضرب و طبعآ في منهم ناس مأجورة

Just_Warrior 03-02-2012 04:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة prince_world (المشاركة 4028760)

بس انا هرد علي كلام الأخ dead

بص هفهمك حاجة مع احترامي

و رجع قال ماكنتش قصدي

مطلوبيين هما ال 2

بص يا بوب اللى بيبقى قاعد على الفيس من ورا الشاشة انت متعرفش دا مين ولا تبع اية اصلا
دا بيبقى مجرد واحد بيرمى كلمتين يشعلل بيهم الدنيا وخلاص
ثانيا موضوع الاغنية بتاعت ابعت لأمك وصية
الاغنية دى بقالها سنتين وكل ماتش بيغنوها يعنى مش حاجة جديدة
و انا مش هطول عليك فى الكلام جرب كدا تنزل بورسعيد او لو ليك قرايب او اصحاب من بورسعيد اسئلة البلد عاملة ازاى من امبارح
اقسم بالله يا جدعان البلد فى ميتم

الساعة الآن 10:05 AM.